Najtańszy samochód elektryczny w Nowej Zelandii został wycofany ze sprzedaży w związku z obawą, że może spowodować porażenie ludzi prądem

Najtańszy samochód elektryczny w Nowej Zelandii został wycofany ze sprzedaży w związku z obawą, że może spowodować porażenie ludzi prądem
GWM Ora jest w sprzedaży w Nowej Zelandii od marca.

Matthew Hansen/ Rzeczy

GWM Ora jest w sprzedaży w Nowej Zelandii od marca.

Najtańszy na rynku pojazd całkowicie elektryczny, GWM (Great Wall Motors) Ora, został wycofany z obrotu w Nowej Zelandii ze względu na potencjalną usterkę oprogramowania, która może spowodować porażenie właścicieli prądem w przypadku odłączania pojazdu.

„Ze względu na problem programowy, jeśli operator odłączy kabel ładujący bez przerwania ładowania, między wtyczką ładowania a pojazdem może powstać łuk elektryczny” – czytamy w zawiadomieniu o wycofaniu produktu Ora wydanym w tym tygodniu w Australii.

„Jeśli łuk elektryczny zetknie się z operatorem lub osobami postronnymi, zwiększy to ryzyko poważnych obrażeń lub śmierci”.

Damien O’Carroll/Przesłane zdjęcia

Działo GWM jest większe niż Ford Ranger, ale za znacznie niższą cenę.

Według doniesień problem można rozwiązać poprzez aktualizację oprogramowania.

Chociaż prośba Stuff o potwierdzenie, że wycofanie dotyczy również Nowej Zelandii, nie została jeszcze udzielona, ​​przedstawiciel Great Wall Motors potwierdził, że wycofanie ma zastosowanie lokalnie, w odpowiedzi przesłanej do witryny internetowej specjalizującej się w pojazdach elektrycznych, Pojazdy elektryczne i nie tylko.

Według doniesień w Nowej Zelandii wezwano 523 Oras, a przez okop w Australii 1659.

Ora jest obecnie wyceniona na 42 990 dolarów przed zniżką na czysty samochód obowiązującą do 31 grudnia.

Matthew Hansen/ Rzeczy

Ora jest obecnie wyceniona na 42 990 dolarów przed zniżką na czysty samochód obowiązującą do 31 grudnia.

Ora niedawno ukradła tytuł najtańszego samochodu elektrycznego w Nowej Zelandii MG4 poprzez obniżkę ceny, obniżając cenę standardowej wersji do 42 990 dolarów, czyli 35 975 dolarów plus koszty drogowe po obniżce.

Wersja Standard jest wyposażona w akumulator o pojemności 48 kWh i zapewnia zasięg do 310 km w cyklu WLTP, natomiast wersja Long Range ma większy akumulator o pojemności 63 kWh i zasięg do 420 km. Obydwa mają ten sam silnik, wytwarzający 126 kW/250 Nm.

Po pokonaniu na rynku swoich głównych rywali – MG4 i BYD Dolphin – na początku tego roku, Ora ma trudności z pozyskaniem sprzedaży.

Great Wall Motors jest właścicielem kilku marek, w tym Great Wall Motors, Haval i nadchodzącej marki Tank SUV.

Matthew Hansen/ Rzeczy

Great Wall Motors jest właścicielem kilku marek, w tym Great Wall Motors, Haval i nadchodzącej marki Tank SUV.

Na koniec listopada w Nowej Zelandii zarejestrowanych było 328 Europejczyków. To przyzwoita liczba jak na pierwszy samochód elektryczny marki, ale liczby te są w przybliżeniu porównywalne z Dolphinem (321), mimo że jest on w sprzedaży dopiero od trzech miesięcy w porównaniu z dziewięcioma miesiącami modelu Aura.

Tymczasem MG4 wyprzedza swoich rywali, rejestrując w tym roku 1170 samochodów od wejścia do sprzedaży w sierpniu.

Niedawna obniżka cen Ory miała pozytywny wpływ na sprzedaż, a model ten niemal podwoił swój poprzedni najlepszy miesiąc sprzedaży w październiku i listopadzie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *