Matthew Hansen/ Rzeczy
GWM Ora jest w sprzedaży w Nowej Zelandii od marca.
Najtańszy na rynku pojazd całkowicie elektryczny, GWM (Great Wall Motors) Ora, został wycofany z obrotu w Nowej Zelandii ze względu na potencjalną usterkę oprogramowania, która może spowodować porażenie właścicieli prądem w przypadku odłączania pojazdu.
„Ze względu na problem programowy, jeśli operator odłączy kabel ładujący bez przerwania ładowania, między wtyczką ładowania a pojazdem może powstać łuk elektryczny” – czytamy w zawiadomieniu o wycofaniu produktu Ora wydanym w tym tygodniu w Australii.
„Jeśli łuk elektryczny zetknie się z operatorem lub osobami postronnymi, zwiększy to ryzyko poważnych obrażeń lub śmierci”.
Damien O’Carroll/Przesłane zdjęcia
Działo GWM jest większe niż Ford Ranger, ale za znacznie niższą cenę.
Według doniesień problem można rozwiązać poprzez aktualizację oprogramowania.
Chociaż prośba Stuff o potwierdzenie, że wycofanie dotyczy również Nowej Zelandii, nie została jeszcze udzielona, przedstawiciel Great Wall Motors potwierdził, że wycofanie ma zastosowanie lokalnie, w odpowiedzi przesłanej do witryny internetowej specjalizującej się w pojazdach elektrycznych, Pojazdy elektryczne i nie tylko.
Według doniesień w Nowej Zelandii wezwano 523 Oras, a przez okop w Australii 1659.
Ora niedawno ukradła tytuł najtańszego samochodu elektrycznego w Nowej Zelandii MG4 poprzez obniżkę ceny, obniżając cenę standardowej wersji do 42 990 dolarów, czyli 35 975 dolarów plus koszty drogowe po obniżce.
Wersja Standard jest wyposażona w akumulator o pojemności 48 kWh i zapewnia zasięg do 310 km w cyklu WLTP, natomiast wersja Long Range ma większy akumulator o pojemności 63 kWh i zasięg do 420 km. Obydwa mają ten sam silnik, wytwarzający 126 kW/250 Nm.
Po pokonaniu na rynku swoich głównych rywali – MG4 i BYD Dolphin – na początku tego roku, Ora ma trudności z pozyskaniem sprzedaży.
Na koniec listopada w Nowej Zelandii zarejestrowanych było 328 Europejczyków. To przyzwoita liczba jak na pierwszy samochód elektryczny marki, ale liczby te są w przybliżeniu porównywalne z Dolphinem (321), mimo że jest on w sprzedaży dopiero od trzech miesięcy w porównaniu z dziewięcioma miesiącami modelu Aura.
Tymczasem MG4 wyprzedza swoich rywali, rejestrując w tym roku 1170 samochodów od wejścia do sprzedaży w sierpniu.
Niedawna obniżka cen Ory miała pozytywny wpływ na sprzedaż, a model ten niemal podwoił swój poprzedni najlepszy miesiąc sprzedaży w październiku i listopadzie.