Najważniejsze wskazówki konsumenckie w Nowej Zelandii dla łowców okazji w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia

Najważniejsze wskazówki konsumenckie w Nowej Zelandii dla łowców okazji w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia

Po szaleństwie Wesołych Świąt bezpiecznie za nami, wielu ludzi budzi się dziś rano z powodu szaleństwa wyprzedaży w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia.

Aby pomóc kupującym w jak najlepszym wykorzystaniu ich pieniędzy, Consumer NZ zebrało najważniejsze wskazówki dla doświadczonych kupujących dotyczące korzystania z ich praw konsumenckich.

Consumer NZ jest niezależną organizacją non-profit Podkreślając żłobienia cen głównych sieci supermarketówi obejrzałem go niedawno Wyjątkowo długi czas oczekiwania na połączenie z usługami rządowymi.

Ale teraz Consumer NZ zwróciło swoją uwagę na wyprzedaże w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia, aby upewnić się, że kupujący nie zostaną wciągnięci w szalony pośpiech, aby uzyskać jedne z najlepszych ofert roku.

Czytaj więcej:
* Sprawdź daty ważności kart podarunkowych, aby uniknąć prezentu, który nie eksplodował w Dzień Matki, mówi Consumer NZ
* Opóźnienia w dostawach NZSale frustrują oczekujących klientów
* Zasady zwrotów w sklepie mogą zaciemniać prawa klientów

Oto nasze najważniejsze wskazówki od Consumer NZ.

Kupuj ostrożnie

Łatwo wpaść w „szał zakupów, gdy coś wyjątkowego przykuwa twoją uwagę” – powiedziała Gemma Rasmussen, szefowa ds. komunikacji i kampanii konsumenckich w Nowej Zelandii.

Ale kupujący powinni uważać, że chociaż kupowanie czegoś jest prostą sprawą, nie zawsze łatwo jest to zwrócić, jeśli przedmiot nie jest tym, czego chciałeś, powiedziała.

Kupowanie rzeczy jest łatwe, zwracanie ich jest mniej.

Crystal Yardley/Personel

Kupowanie rzeczy jest łatwe, zwracanie ich jest mniej.

the Ustawa o gwarancjach konsumenckich zapewnia konsumentom znaczną ochronęw tym w odniesieniu do przepisów dotyczących gwarancji i uczciwych cen, ale generalnie nie zezwalają na zwrot pieniędzy, jeśli coś kupisz, a następnie zmienisz zdanie na ten temat, powiedziała.

„Po zakupie sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy, jeśli zmienisz zdanie lub zmienią się okoliczności” – powiedział Rasmussen.

Jak uzyskać zwrot pieniędzy, naprawę lub wymianę

Ale jeśli zakupiony produkt nie rysuje się, prawo daje Ci silne prawa. Produkt musi być akceptowalnej jakości, odpowiedni do celu i zgodny z opisem.

READ  SBS zobowiązuje się do utrzymywania otwartych oddziałów regionalnych
Łatwo dać się ponieść emocjom, powiedziała Jemma Rasmussen, szefowa ds. komunikacji konsumenckiej i kampanii w Nowej Zelandii.

dostarczone

Łatwo wpaść w „szał zakupów, gdy coś wyjątkowego przykuwa twoją uwagę” – powiedziała Gemma Rasmussen, szefowa ds. komunikacji i kampanii konsumenckich w Nowej Zelandii.

W przypadku drobnej wady produktu sprzedawca decyduje, czy go naprawić, wymienić lub zwrócić pieniądze.

„Kiedy produkt ma znaczącą wadę, to od Ciebie zależy, czy chcesz wymiany, czy zwrotu pieniędzy. Poważna wada oznacza, że ​​nie kupiłbyś produktu, gdybyś wiedział o problemie przed jego zakupem” – powiedział Rasmussen.

Te same zasady obowiązują w przypadku otrzymania wadliwego prezentu świątecznego.

„Jeśli otrzymasz prezent, który nie jest odporny na zarysowania, masz takie same prawa, jak w przypadku samodzielnego zakupu produktu” – powiedział Rasmussen.

Ale aby zwrócić niewłaściwy prezent bożonarodzeniowy, prawdopodobnie będziesz potrzebować dowodu zakupu, co może oznaczać poproszenie dawcy prezentu o pokwitowanie, powiedziała.

Co zrobić, jeśli sprzedawca jest wybredny

Sprzedawca musi zaoferować zwrot pieniędzy, naprawę lub wymianę wadliwego produktu. Nawet jeśli produkt jest zastrzeżony, powiedział Rasmussen, twoje prawa konsumenckie nadal obowiązują.

Powiedziała, że ​​było to niezgodne z prawem dla sklepu wyświetlającego znak „Brak zwrotu pieniędzy” lub próbującego uniknąć zwrotu pieniędzy.

„Twoje prawa nie mają zastosowania tylko wtedy, gdy kupujesz produkt i wiesz, że istnieje wada, na przykład gdy kupujesz„ używane ”produkty” – powiedział Rasmussen.

Sprzedawca nie może skierować Cię do bezpośredniego kontaktu z producentem. Powiedziała, że ​​konsument zawsze ma prawo zwrócić przedmiot do miejsca zakupu, a sprzedawca musi znaleźć rozwiązanie.

Zrób swoje badania

Wreszcie, nie daj się nabrać na głęboką zniżkę od „zwykłej” ceny bez potwierdzenia „zwykłej” ceny.

Rzeczywiste oszczędności mogą bardzo różnić się od reklamowanej oferty. Powiedziała, że ​​różne sklepy mają różne „zwykłe” ceny, więc opłaca się robić zakupy, nawet jeśli reklamowana wyprzedaż jest świetna.

READ  Teorie stojące za zjawiskiem buczenia, które słyszą tylko niektórzy ludzie

Rasmussen powiedział, że porównywarki cen, takie jak PriceSpy czy PriceMe, są doskonałym źródłem informacji dla kupujących, pozwalającym szybko ocenić prawdziwą wartość przedmiotów, które przykuły ich uwagę.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *