Największa polska sieć convenience wyprzedziła Amazon w europejskim wyścigu o sklepy autonomiczne

Po uruchomieniu 25 sklepów pod szyldem Żabka Nano i Żappka, polska firma ்துabka Group, co najmniej do 12 marca, zakończyła otwarcie największych autonomicznych sklepów w Europie.

Wykorzystując bezstykową technologię wizji komputerowej Aifi z amerykańskiego gracza technologicznego, obsługującą sztuczną inteligencję, taką jak system Amazon Just Walk Out, koncepcja ta umożliwia zakupy bez kasy i szybsze. Amazon dodaje własną markową kolekcję zbliżeniową Amazon Go
AMZN
I nowe sklepy w UK Od marca 2021 r. powiedział, że planuje 30, Ale firma nie wyszła tak szybko jak Żabka i do tej pory otworzyła tylko 15 w Londynie i okolicach.

Aldi, piąty co do wielkości supermarket w Wielkiej Brytanii, otwiera sklep Pilot Checkout-free W Londynie dzisiajWedług Gilesa Hurleya, dyrektora generalnego brytyjskiego i irlandzkiego sprzedawcy detalicznego, po miesiącach pracy napędzanej przez AiFi.

Tymczasem w Polsce -abka, należąca do firmy private equity, takiej jak 7-Eleven, rozwija się, otwierając 25 sklepów nano w całym kraju i obejmując swoim zasięgiem sześć miast: Gdańsk, Kraków, Piaseczno, Poznań, Sopot i stolicę. Warszawa. W sklepach wielkoformatowych, takich jak Decathlon i uczelnie, ich konkretne lokalizacje różnią się od centrów miast; Do stacji kolejowych i metra.

Koncentruje się na produktach Grab & Co, w tym całodobowych sklepach otwartych, przekąskach, żywności i napojach oraz własnej gamie etykiet. W zależności od projektu przechowują od 450 do 1500 produktów, z wyłączeniem przedmiotów regulowanych, takich jak tytoń i alkohol. „Nie ma koszy, więc klienci mogą odebrać to, czego potrzebują i wyjść o każdej porze dnia” – powiedział mi Paweł Grabowski, szef działu rozwiązań bezzałogowych w Żabce.

Sklepy bezzałogowe coraz częściej generują sprzedaż

„W Poznaniu na przykład widzimy młodych ludzi korzystających ze sklepów późno w nocy po wyjściu do barów i klubów” – dodał. Nano Concept otwiera nowe, rosnące koszty dla detalisty, czasami i/lub wcześniej niedostępne obszary. Innym przykładem jest metro, gdzie jednostki przez całą noc odwołują się do dostępu do niewykorzystanych wcześniej przychodów.

Żabka przygląda się także społecznym aspektom nano. Jeden z projektów — spersonalizowany, jasno oświetlony sklep w kontenerach — jest testowany na odizolowanych ulicach lub w parkach, gdzie wcześniej nie było sprzedaży detalicznej. „Oprócz wygody, oświetlenie stanowi również element bezpieczeństwa i przestrzeni społecznej. Jednostki te przekształcają martwe punkty w niektórych obszarach” – powiedział Krabowski.

Do tej pory kilka tysięcy osób korzystało z komputerowego projektowania wizyjnego opartego na kamerach i monitoruje dane sprzedawców detalicznych oraz poziom zadowolenia klientów. Nadchodzą kolejne autonomiczne placówki i podobnie jak w obecnym zestawie, będą to głównie miejsca, w których spadają wysokie nogi, w pobliżu miejsc, w których nie ma łatwego dostępu do zakupów i innych miejsc, które przyciągają możliwości biznesowe. . Teraz to nie lotnisko jest celem podróży, ale szpitale i siłownie.

Wejdź do środka

Żabka wykorzystuje technologię wizji komputerowej AiFi do zintegrowania własnej aplikacji o nazwie Żappka, z której korzysta ponad osiem milionów Polaków — ponad 20% populacji. „Różnica między nami a Amazonką polega na tym, że nie mamy bram” – zauważył Krabowski. „Kiedy otworzysz drzwi jesteś już zidentyfikowany (przez aplikację z kodem QR) możesz swobodnie się poruszać.”

Bez aplikacji ta opcja „wchodzenia” będzie nieco powolna dla pierwszego użytkownika. Nowi goście bez Aplikacji Lojalnościowej mogą użyć dowolnej karty bankowej, aby zarejestrować swoją obecność, a następnie wprowadzić swój numer telefonu komórkowego, co pozwala im komunikować się, np. z paragonami, rozliczeniami i zapytaniami klientów.

Obie podróże klientów odbywają się z ன்பொருள்abka Future, działem technicznym detalisty i kilkoma modyfikacjami sprzętu z archiwum biznesowego w celu uzyskania nowych pomysłów. Ponadto system nie wykorzystuje biometrii ani rozpoznawania twarzy do identyfikacji klientów, aby zagwarantować pełną prywatność i bezpieczeństwo.

Z 31 milionami dolarów wsparcia z funduszy AiFi-inwestorów, rynek europejski porusza się szybko. Przed wybuchem epidemii, w listopadzie 2019 r., startup technologiczny otworzył prowizoryczny sklep testowy z holenderskim sprzedawcą spożywczym Albertem Heigenem. Lotnisko Schiphol w Amsterdamie. Amazon jest zajęty lotniskami i partnerami handlowymi OTG z technologią Just Walk Out Hudson.

Ostatnio, w listopadzie 2021 r., AiFi połączyło się z francuską firmą supermarketową Carrefour. Do pilotażu Flash 10/10 w Paryżu. Sklep oferuje prawie 900 produktów dziennie i kieruje się do konsumentów sloganem w stylu zakupów: „10 sekund na zakupy i 10 sekund na zapłacenie”. Zamiatanie w supermarkecie Różny. W Irlandii Compass, brytyjska grupa gastronomiczna, planuje przetestować bezkontaktową percepcję w miejscu pracy, po zniesieniu ograniczeń rządowych w domu.

W przeciwieństwie do Carrefour, abka nie podała żadnych konkretnych stwierdzeń dotyczących szybkości procesu zakupów w Nano. Ale w oświadczeniu Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka, powiedział: „Chcemy na nowo zdefiniować tempo zakupów. Otworzyliśmy 25 nano sklepów, ale na tym się nie zatrzymujemy.

W ciągu ostatnich dwóch dekad Abka Polska stała się największą w Polsce siecią sklepów typu convenience, z 7900 sklepami prowadzonymi przez 6500 właścicieli pod marką Żabka. Sklepy firmy, w których w promieniu 1000 stóp przebywa około 12 milionów polskich kupujących, codziennie odwiedza ponad 2,5 miliona klientów.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *