Największa polska sieć odzieżowa LPP optymistycznie ocenia sprzedaż w trzecim kwartale

Największa polska sieć odzieżowa LPP optymistycznie ocenia sprzedaż w trzecim kwartale

Francuska grupa produkująca towary luksusowe Kering ostrzegła w środę, że jej całoroczne dochody operacyjne spadną prawie o połowę po odnotowaniu większego niż oczekiwano spadku sprzedaży w trzecim kwartale, ponieważ słaby popyt w Chinach pogłębił problemy jej głównej marki Gucci.

Przychody grupy, do której należą także marki modowe Saint Laurent, Balenciaga i Bottega Veneta, wyniosły 3,79 miliarda euro (4,08 miliarda dolarów), co oznacza spadek o 16% w ujęciu organicznym.

Z notatki Barclays wynika, że ​​liczba ta była gorsza niż konsensus analityków zakładający spadek o 11%.

Po większym niż oczekiwano spowolnieniu w trzecim kwartale powtarzalny dochód operacyjny w 2024 r. może wynieść około 2,5 mld euro w porównaniu z 4,75 mld euro rok wcześniej.

Ostrzeżenie Keringa pojawia się w obliczu spowolnienia w sektorze luksusowym, w którym w zeszłym tygodniu potentat branży luksusowej LVMH nie spełnił oczekiwań i sygnalizuje spadek zaufania chińskich konsumentów w czasach Covid-19, wraz ze spadkiem popytu na modę z najwyższej półki w tym kwartale.

Sprzedaż Gucci, która odpowiada za połowę rocznej sprzedaży grupy i dwie trzecie zysków, w dalszym ciągu spada, osiągając w tym kwartale spadek o 25%, w porównaniu z konsensusem oczekiwań analityków zakładającym spadek o 21%.

„W czasie, gdy cały sektor luksusowy stoi w obliczu niesprzyjających warunków rynkowych, wdrażamy transformację wizji grupy, szczególnie w Gucci” – oznajmił w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Kering Francois-Henri Pinault.

Kering zarządza gruntowną przebudową stuletniego włoskiego domu mody, przebudowuje najwyższe zespoły kierownicze i wprowadza nowy, usprawniony styl projektowania pod artystycznym kierownictwem Sabato di Sarno, jednocześnie promując ekskluzywne produkty.

Jak podała grupa w oświadczeniu, restrukturyzacja kategorii wyrobów skórzanych Gucci doprowadziła do wprowadzenia na rynek w dalszej części kwartału kilku nowych produktów.

Na początku tego miesiąca mianowano Stefano Contino na stanowisko dyrektora generalnego od stycznia, zastępując wieloletniego dyrektora Keringa Jeana-Francoisa Palusa, który pełnił tę funkcję tymczasową od zeszłego roku.

READ  Amerykańska siatkówka mężczyzn przypadła Polsce i zagra o brąz

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *