To, co oficjalnie stanie się największym statkiem wycieczkowym na świecie, dowiodło, że może skręcać w lewo, skręcać w prawo i krzyżować się, gdy Wonder of the Seas firmy Royal Caribbean rozpoczyna w tym miesiącu serię prób morskich.
Piąty statek linii w klasie Oasis, Wonder of the Seas, jest siostrzanym statkiem Oasis of the Seas z 2008 roku, Allure of the Seas z 2009 roku, Harmony of the Seas z 2016 roku i Symphony of the Seas z 2018 roku.
Każdy statek stawał się coraz cięższy pod względem tonażu brutto, aby mógł utrzymać tytuł największego statku wycieczkowego na świecie.
Wonder of the Seas wciąż jest w budowie w stoczni Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire we Francji, przygotowując się do debiutu w marcu 2022 roku.
Czytaj więcej:
* Największy na świecie statek wycieczkowy, Symphony of the Seas, przybywa do Stanów Zjednoczonych
* Symphony of the Seas, największy na świecie statek wycieczkowy, rozpoczął swój dziewiczy rejs
* Największy statek wycieczkowy w Symfonii Mórz Nowego Świata jest nie tylko większy. to jest szybsze
Statek opuścił stocznię 20 sierpnia, przepłynął 1550 mil morskich (2870 km) z 500 pracownikami na pokładzie podczas pierwszej próby morskiej, testując układy napędowe, nawigację i osiągi silnika.
Podczas gdy jego cztery siostrzane statki łączą się głównie z Florydą między Port Canaveral, Port Everglades i Port Miami, Wonder of the Seas popłynie do Chin po pierwszym uruchomieniu.
Obecny posiadacz tytułu, Symphony of the Seas, Ma masę brutto 228 081 ton, ma 1188 stóp (362 metry) długości i może pomieścić 6680 gości z załogą 2200. Jednak przy podwójnej pojemności liczba gości wynosi 5518 z 2759 luksusowych pokoi.
The Wonder of the Seas zadebiutuje z tonażem brutto 236857, ma również 1188 stóp długości, ale może pomieścić 6988 gości, co jest najwyższą wartością ze wszystkich statków klasy Oasis z 2867 luksusowymi pokojami.
Wonder of the Seas opiera się na koncepcji sąsiedztwa siostrzanego statku, dodając nową ósmą dzielnicę o nazwie Suite Neighborhood. Nadal na pokładzie znajduje się przestrzeń Central Parku, promenada, strefa basenowa i sportowa, sala rozrywkowa, Promenada Królewska, Vitality Spa & Fitness Center oraz Strefa Młodzieży.
Suite Neighborhood jest przeznaczone wyłącznie dla gości apartamentów, podobnie jak w przypadku linii takich jak MSC Cruises i Norwegian Cruise Line. Będzie miał własną jadalnię, taras słoneczny i salon.
Statek będzie miał również popularną suchą zjeżdżalnię Ultimate Abyss, tyrolkę, AquaTheater, wspinaczkę z podwójnymi ściankami, karuzelę, FlowRider, lodowisko i park wodny Perfect Storm.
Stal Wonder of the Seas została po raz pierwszy wycięta w kwietniu 2019 roku, a stępka została ułożona w październiku tego roku. Jego premiera miała się odbyć w tym roku, ale pandemia Covid-19 opóźniła budowę.
Będzie to pierwsza jednostka klasy Oasis, która zadebiutuje na rynku azjatyckim, co zrobiło Royal Caribbean dla kilku wersji swoich jednostek klasy Quantum.
„Chiny nadal są jedną z najważniejszych części świata dla Royal Caribbean. Zdobyliśmy i zbudowaliśmy zaufanie naszych partnerów oraz dobrobyt podróżnych, odkąd po raz pierwszy wypłynęliśmy 12 lat temu”, powiedział Michael Bailey, Prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean, w komunikacie prasowym.
Linia planuje wypłynąć ze sklepu z Szanghaju i Hongkongu w Chinach w 2022 r. w podróże trwające od czterech do dziewięciu nocy. Wycieczki od marca do listopada odwiedzą Japonię wśród swoich tras, w tym przystanki w Tokio, Fudżi, Kumamoto, Kagoshimie, Ishigaki i Miyazaki w Japonii. Od listopada 2022 r. do stycznia 2023 r. Wonder wypłynie z Hongkongu z przerwą między swoimi trasami w Chan May w Wietnamie; Pusan i Jeju, Korea Południowa; Kochi i Okinawa, Japonia; Tajpej, Chiny.
Jest to trzeci statek klasy Oasis zbudowany w stoczni, dawniej znanej jako STX France. Pierwsze dwa statki zbudowano w ówczesnej STX Finland, obecnie znanej jako Meyer Turku.
Wonder of the Seas utrzyma tytuł największego statku wycieczkowego na świecie do momentu zwodowania w 2024 r. szóstego statku klasy Oasis, również zbudowanego w Chantiers de l’Atlantique.
Statki klasy Oasis mają ograniczoną liczbę portów macierzystych, po raz pierwszy korzystających z Port Everglades w USA, kiedy zadebiutowała Oasis of the Seas, ale teraz regularnie pływają z PortMiami, Port Everglades i Port Canaveral, a także z Cape Liberty w Bayonne w stanie New Jersey w 2020 r. .
– Orlando Sentinel