Tesla jadąca na autopilocie zderzyła się z patrolem autostradowym na Florydzie na autostradzie w pobliżu centrum Orlando i straciła kierowcę, który zatrzymał się, aby pomóc niesprawnemu pojazdowi.
Na początku tego miesiąca rząd USA Po serii podobnych kolizji z zaparkowanymi pojazdami ratowniczymi rozpoczęło się formalne dochodzenie w sprawie częściowo zautomatyzowanego systemu jazdy Tesli.
Rzeczniczka Patrolu Drogowego, podpułkownik Kim Montes, powiedziała gazecie Orlando, że żołnierz, który uderzył w jego krążownik tuż przed 5 rano, włączył światła awaryjne i był w drodze do uszkodzonego pojazdu, gdy Tesla uderzyła w lewą burtę krążownika, a następnie zderzył się z innym pojazdem. Stróż.
Według raportu 27-latek w Tesli i kierowca nieużywanego samochodu odnieśli drobne obrażenia, a żołnierz nie został ranny.
Tesla nie odpowiedziała od razu na e-mail wysłany na jej adres prasowy.
Czytaj więcej:
* System autopilota Tesli został zbadany przez Stany Zjednoczone pod kątem kolizji na miejscu zdarzenia
* Amerykańska agencja wymaga od producentów samochodów zgłaszania wypadków
* Kalifornia poddaje przeglądowi „w pełni autonomiczną jazdę” od Tesli
* Automotive Group popiera wytyczne dotyczące częściowo zautomatyzowanych pojazdów
Autopilot jest często nadużywany przez kierowców Tesli, którzy zostali przyłapani na prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu lub nawet Jazda na tylnym siedzeniu, gdy samochód toczy się autostradą Kalifornii.
Producent samochodów elektrycznych używa systemu opartego na kamerach, dużej mocy obliczeniowej, a czasami radaru do wykrywania przeszkód i określania, czym one są, a następnie decydowania, co mają zrobić pojazdy. Ale naukowcy twierdzą, że miała problemy z zaparkowanymi pojazdami ratunkowymi i pionowymi ciężarówkami w drodze.
Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration) otworzyła sondę Tesli po odnotowaniu 11 incydentów od 2018 r., w których Tesla uderzyła w pojazdy na autopilocie lub tempomatach, w których ratownicy używali migających świateł, pochodni, podświetlanej płyty lub stożków, aby ostrzec przed niebezpieczeństwem.
Władze podały, że 17 osób zostało rannych, a jedna zginęła w tych wypadkach. Dochodzenie może skutkować wezwaniem do sądu lub innymi czynnościami wykonawczymi.
DAMIEN O’CARROLL / Stopy i zdjęcia
Tesla Model 3: Najlepszy samochód dla kadry kierowniczej
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu, która również badała wypadki Tesli, zaleciła, aby NHTSA i Tesla ograniczyły korzystanie z autopilotów w obszarach, w których mogą one działać bezpiecznie. Zalecił również, aby Tesla została poproszona o ulepszenie swojego systemu, aby zapewnić kierowcom uwagę.
W zeszłym roku NTSB obwiniło Teslę, kierowców i luźne regulacje NHTSA za dwie kolizje, w których Teslas rozbił się pod przejeżdżającymi naczepami.
Kolizje w pojazdach ratunkowych cytowanych przez NHTSA rozpoczęły się 22 stycznia 2018 r. w Culver City w Kalifornii, niedaleko Los Angeles, kiedy Tesla na autopilocie zderzyła się z zaparkowanym wozem strażackim z migającymi światłami. Nikt nie został ranny w wypadku.