SAN FRANCISCO: amerykański gigant streamingowy Netflix ogłosił, że zakończył zeszły rok z ponad 230 milionami subskrybentów na całym świecie, pokonując oczekiwania analityków, ponieważ „Środa” i „Harry i Meghan” przyciągnęły nowych widzów.
„Rok 2022 był trudnym rokiem, z wyboistym początkiem, ale jaśniejszym zakończeniem” – napisała firma w liście ogłaszającym rekordowe zyski w czwartym kwartale.
Netflix ogłosił również, że współzałożyciel Reed Hastings ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego, kończąc 25 lat przywództwa, w którym firma rozwinęła się z wysyłkowej wypożyczalni płyt DVD do giganta rozrywki.
Hastings przekazał kontrolę nad Netflix swoim głównym partnerom operacyjnym, Gregowi Petersowi i Tedowi Sarandosowi, który był twarzą Netflix w Hollywood i został już mianowany współzarządzającym.
„To tak, jakbyśmy wczoraj mieli naszą ofertę publiczną; byłem pokryty czerwonymi kopertami” – powiedział Hastings podczas rozmowy o zarobkach.
„Mam nadzieję, że niektórzy z was trzymają akcje przez ostatnie 21 lat”.
Netflix stał się spółką giełdową na początku 2002 roku z ceną otwarcia 15 USD za akcję.
Udziały w usłudze telewizji strumieniowej wzrosły o prawie 7 procent do 337,31 USD w obrocie na rynku wtórnym, który nastąpił po opublikowaniu danych o zarobkach.
Zarząd Netflix od wielu lat debatuje nad planowaniem sukcesji, jak zauważył Hastings w poście na blogu, żartując: „Nawet założyciele muszą ewoluować!”
Powiedział, że obejmie stanowisko nowego dyrektora generalnego, zauważając, że jest to rola często przyjmowana przez założycieli gigantów technologicznych, na przykład Jeffa Bezosa z Amazona i Billa Gatesa z Microsoftu.
Ogłoszono zmianę warty, ponieważ Netflix dodał subskrybentów, którzy zdmuchnęli nawet najbardziej optymistyczne prognozy.
Gigant streamingowy powiedział, że w ciągu trzech miesięcy przyciągnął 7,7 miliona nowych członków, zwiększając światową liczbę członków Netflix do 230 milionów.
Netflix pochwalił udaną serię nowych treści, w tym horror komediowy „Środa”, mówiąc, że spin-off „Rodzina Addamsów” był trzecim najpopularniejszym serialem firmy wszechczasów.
Netflix powiedział, że królewski dokument „Harry i Meghan” również zdobył punkty, a także „Glass Onion: A Knives Out Mystery” z udziałem Daniela Craiga.
„Jest to wyraźny kontrast w porównaniu z pierwszą połową roku”, powiedział Paolo Pescatore, analityk ds. technologii i mediów. „Stworzenie kolejnego największego filmu przyciąga subskrybentów”.