Netflix stracił prawie milion subskrybentów w drugim kwartale w związku z zaostrzającą się konkurencją i rosnącą inflacją, która nadwyręża rodzinne budżety.
Utrata 970 000 kont została ogłoszona w środę w ramach raportu zysków Netflix z kwietnia-czerwca i jest zdecydowanie największą kwartalną stratą abonentów w 25-letniej historii firmy.
Chociaż zgodnie z kwietniową prognozą zarząd Netflix spodziewał się większej straty w wysokości 2 milionów, prawdopodobnie oszczędzono mu dalszej popularności serialu Stranger Things.
Przeczytaj więcej: Netflix pobiera opłatę próbną za udostępnianie konta poza domem
Netflix podał, że po premierze czwartego sezonu serialu pod koniec maja widzowie obejrzeli w sumie 1,3 miliarda godzin w ciągu następnych czterech tygodni — więcej niż jakikolwiek inny anglojęzyczny serial w historii serwisu.
Reed Hastings, współdyrektor generalny Netflix, nie próbował załagodzić sprawy podczas wtorkowej telekonferencji na temat ustaleń.
„Trudno stracić milion subskrybentów i nazwać to sukcesem” – powiedział.
Spadek firmy w okresie od kwietnia do czerwca nastąpił po utracie 200 000 subskrybentów w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Po raz pierwszy całkowita liczba subskrybentów Netflix zmniejszyła się w kolejnych kwartałach od czasu przejścia z wypożyczania DVD pocztą na transmisję wideo 15 lat temu. .
Utrata prawie 1,2 miliona subskrybentów w pierwszej połowie tego roku stanowi wyraźny kontrast w stosunku do napędzanego pandemią wzrostu, który Netflix cieszył się w pierwszej połowie 2020 r., Kiedy usługa przesyłania strumieniowego przyciągnęła prawie 26 milionów subskrybentów.
Pomimo spowolnienia gospodarczego Netflix nadal zarobił 1,4 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody wzrosły o 9% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do prawie 8 miliardów dolarów.
Netflix zakończył się w czerwcu z 220,7 milionami subskrybentów na całym świecie, co stanowi znacznie więcej niż którykolwiek z jego nowszych konkurentów, takich jak Walt Disney i Apple.
Zarząd Netflix spodziewał się, że jego usługa przybędzie około 1 miliona subskrybentów w okresie lipiec-wrzesień, co wskazuje, że najgorsza recesja minęła.
Kryzys był ponurym przypomnieniem wyzwań, przed jakimi stoi Los Gatos w Kalifornii po dekadzie nieokiełznanego wzrostu.
Cena akcji Netfliksa spadła w tym roku o prawie 70%, niszcząc około 180 miliardów dolarów z majątku akcjonariuszy. Od tego czasu inne usługi przesyłania strumieniowego wideo poczyniły ogromne postępy w przyciąganiu widzów, a Apple zdobywa nagrody za wielokrotnie nagradzaną linię seriali telewizyjnych i filmów, podczas gdy popularna, rodzinna kolekcja tytułów Disneya nadal zyskuje na popularności.
„Netflix pozostaje liderem w streamingu wideo, ale jeśli nie znajdzie więcej franczyz, które będą rezonować szerzej, w końcu będzie miał trudności z wyprzedzeniem konkurentów goniących za koroną” – powiedział Ross Bennis, analityk Insider Intelligence.
W kwietniu Netflix ogłosił na początku przyszłego roku, że rozprawi się z szalejącym udostępnianiem haseł subskrybentów i będzie współpracować z Microsoftem, aby zaoferować tańszą kategorię swoich usług, która obejmowałaby przerwy w dostawach komercyjnych.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”