Nie ma jeszcze porozumienia w sprawie lądowania samolotów w polskiej linii lotniczej

Nie ma jeszcze porozumienia w sprawie lądowania samolotów w polskiej linii lotniczej

Samoloty wylądowały na warszawskim lotnisku 16 kwietnia 2010 r. REUTERS / Petr Josek / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Warszawa, 22 kwietnia (Reuters) – Polacy nie doszli w piątek do porozumienia z kontrolerami ruchu lotniczego w sprawie sporu o płace i warunki, powiedział rzecznik związku.

Zakłócenie może dotyczyć nie tylko lotów do i z Polski, ale także lotów nad przestrzenią powietrzną kraju, które mogą rozpocząć się 1 maja, dzień po upływie okresu wypowiedzenia dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zdecydują się na wylot zamiast zaakceptować nowe warunki usługi. Mówią, że to zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Rzecznik powiedział, że rozmowy zostaną wznowione w niedzielę po południu.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Europejska organizacja obrony powietrznej EuroControl zapowiedziała, że ​​w przypadku braku porozumienia Urząd Lotnictwa Cywilnego drastycznie zmniejszy liczbę samolotów w polskiej przestrzeni powietrznej.

„Od 1 maja Polska wdroży program anulowania lotów CAA, aby znacznie zmniejszyć liczbę lotów do / z polskiej przestrzeni powietrznej” – powiedział Eurocontrol w e-mailowym oświadczeniu.

„Oczekuje się, że warszawskie porty lotnicze będą miały wystarczającą liczbę kontrolerów do obsługi… w sumie jest około 170 samolotów. Oba warszawskie lotniska mają obsłużyć średnio 510 lotów dziennie w maju”.

Według Polskiego Związku Kontrolerów Ruchu Lotniczego 180 z 206 kontrolerów pracujących w Warszawie zdecydowało się zrezygnować bez akceptacji nowych warunków pracy. Czterdzieści cztery ze 180 już wyjechało, a okres wypowiedzenia dla pozostałych 136 kończy się 30 kwietnia.

Związek twierdzi, że propozycje obejmujące obniżenie wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego i zwiększenie maksymalnej liczby godzin, które mogą przepracować w systemie zmianowym z ośmiu do dwunastu, są nie do przyjęcia.

„Walczymy o bezpieczeństwo i powrót kultury bezpieczeństwa pracy, czyli środowiska zaufania, zbudowanego, a nie kupionego” – napisano w czwartkowym oświadczeniu.

Wiceminister infrastruktury Marcin Horala powiedział, że żądania płacowe kontrolerów ruchu lotniczego są nierealne ze względu na konsekwencje epidemii Govt-19, która obniżyła opłaty pobierane przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej (PANCA) od linii lotniczych.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Raport Alana Charlischa i Anny Gopher; Montaż przez Hugh Lawsona, Williama Macleana i Catherine Evans

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *