Chris McCain/personel
Westpac twierdzi, że „problem techniczny” spowodował dwukrotne przetwarzanie niektórych poleceń zapłaty.
Klienci Westpac ponownie obudzili się z lżejszymi niż oczekiwano kontami bankowymi po dwukrotnym obciążeniu niektórych poleceń zapłaty.
W poście w mediach społecznościowych w środę rano bank poinformował, że „problem techniczny” spowodował zduplikowanie niektórych poleceń zapłaty przetworzonych we wtorek.
„Spowodowało to dwukrotną zniżkę dla klientów. Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności lub zamieszanie, jakie to spowodowało.”
„Nasze zespoły ciężko pracują, aby rozwiązać ten problem i cofnąć zduplikowane transakcje”.
Czytaj więcej:
* 95% klientów Westpac złożyło skargę do Rzecznika Bankowego na usterkę w przetwarzaniu płatności.
* Westpac: Sprawdź swoje wyciągi, jeśli uważasz, że zostałeś obciążony podwójnie
* Komisja Handlu pozywa Westpac
Wyjaśnienie i przeprosiny spotkały się z oburzeniem klientów, których to dotyczy, z których wielu twierdziło, że w Westpac występowały podobne problemy.
Westpac
Na początku tego roku firma Westpac opublikowała nagranie dźwiękowe oszusta udającego zespół ds. zapobiegania oszustwom bankowym, aby pomóc ludziom dostrzec czerwone flagi.
„Właśnie dlatego zmieniłem bank w zeszłym tygodniu. Jestem klientem Westpac, odkąd otworzyłem swoje pierwsze konto, gdy miałem 13 lat, i do niedawna nie miałem żadnych problemów, a problemy te stawały się coraz bardziej regularne”, jeden osoba napisała.
„Jedno niepotrzebne przekroczenie rachunku za drugim, a bank odmawia jego skorygowania i w kółko zostawia mnie w kieszeni”.
Inny powiedział, że to niedopuszczalne, aby bank potrącił z jej konta dodatkowe 300 USD.
„Wszyscy borykamy się z problemami finansowymi i ufamy bankom, że zajmą się naszymi pieniędzmi. Gdyby zmiana banku nie była taka trudna, zrobiłabym to” – napisała.
„Muszę iść na zakupy spożywcze, ale nie mogę, ponieważ mam inne rachunki do zapłaty i to by mnie zabiło”.
Will Hein, rzecznik Westpac, powiedział, że bank ciężko pracuje, aby naprawić zduplikowane transakcje i oczekuje, że cofnięcia zostaną zakończone do środowego popołudnia.
„Prosimy każdego, kto ma trudności finansowe w wyniku tego problemu, o kontakt z naszym oddziałem lub zespołem call center, abyśmy mogli priorytetowo potraktować natychmiastową korektę konta” – powiedział.
To już drugi raz w tym roku, kiedy bank musiał przepraszać za problem chwilowego pozostawienia klientów bez środków do życia.
W styczniu problem z przetwarzaniem transakcji spowodował, że płatności dokonane na karty Westpac MasterCard i karty debetowe 22 i 23 grudnia zostały pobrane z kont ludzi dopiero 6 stycznia.
Opóźnienie oznaczało, że niektórzy klienci przekroczyli stan konta.
Podczas gdy bank twierdził, że był to tylko problem z przetwarzaniem płatności, niektórzy klienci twierdzili, że zostali obciążeni dwukrotnie.
W zeszłym tygodniu Westpac odnotował zysk po opodatkowaniu w wysokości 426 milionów dolarów w ciągu sześciu miesięcy do końca marca.
Stanowiło to spadek o 33% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy bank odnotował zysk po opodatkowaniu w wysokości 640 mln USD.
Dyrektor naczelny Katherine McGrath powiedziała, że spadek zysków był wynikiem tego, że bank musiał odłożyć więcej pieniędzy na spłacanie złych kredytów, a także ubiegłoroczną inflację zysków spowodowaną sprzedażą firmy ubezpieczeniowej Westpac.