dostarczone
Dyrektor zarządzający i właściciel Earthwise Group, Jamie Peters.
Niemiecka międzynarodowa firma chemiczna Henkel stara się o pozwolenie na zakup ekologicznych detergentów do prania, muszli klozetowych i zmywarek marki Earthwise.
Aby sfinalizować transakcję, Henkel potrzebuje zgody Komisji ds. Handlu.
Komisja stwierdziła, że otrzymała zamówienie od Henkla, a testem, którego użyje, będzie sprawdzenie, czy transakcja znacznie ograniczy konkurencję na rynku środków do prania i czyszczenia toalet.
Henkel powiedział komisji, że nie sądzi, aby tak się stało, ponieważ Earthwise sprzedaje detergenty przyjazne dla planety, podczas gdy Henkel importuje do Nowej Zelandii detergenty przeznaczone na rynek masowy, w tym marki Cold Power i Fab.
Czytaj więcej:
* Wniosek o fuzję chłodni do Komisji Handlu
Dziesięć rzeczy, o których mówiono nam, że są złe w supermarketach w Nowej Zelandii
* Supermarkets Trade Commission: Jeśli konkurencja rośnie, wyjaśnij swój udział w rynku
Komisja opublikowała wniosek złożony przez firmę Henkel do komisji.
Twierdzi, że supermarketowe monopole żywnościowe (New World, Pak’nSave, Four Square i Gilmours) oraz Woolworths (opcja Countdown, Supervalu i Fresh) mają wystarczającą siłę nabywczą, aby zrównoważyć rosnący udział Henkla w rynku, a także mają mnóstwo inni dostawcy detergentów. źródło produktów z.
Obejmowało ono ogromne międzynarodowe firmy, takie jak Unilever i Reckitt, a także mniejsze lokalne firmy, takie jak Ecostore.
1 aktualności
ACC przyjmuje każdego roku więcej roszczeń dotyczących obrażeń związanych z myciem niż roszczeń związanych z boksem, jazdą konną i nartami wodnymi łącznie.
Henkel szacuje, że co najmniej 95% detalicznych detergentów do prania jest sprzedawanych przez Foodstuffs i Woolworths.
„Dzięki temu śladowi spożywczemu Foodstuffs i Woolworths mogą wykorzystać znaczną siłę nabywczą do negocjowania bardzo wysokich cen hurtowych, między innymi grożąc udostępnieniem miejsca na półkach innym dostawcom, całkowicie usuwając markę, jeśli jej warunki nie zostaną spełnione lub spisując dostawcę .” inne produkty” – czytamy we wniosku Henkla.
Henkel kupi marki od Earthwise Group, która jest częściowo własnością jej dyrektora zarządzającego Jamiego Petersa.
Henkel jest względnie nowym graczem w Nowej Zelandii, który wszedł na rynek w 2015 roku, kiedy przejął marki Cold Power, Dynamo, Fab i Sard od Colgate-Palmolive.
Henkel nie planował zakupu fabryki Earthwise w Oakland, ale fabryka będzie tam nadal wytwarzać produkty marki Earthwise przez „okres przejściowy”.
Henkel zapowiedział, że Earthwise Group będzie nadal produkować i sprzedawać w fabryce swoje odżywki do włosów i produkty do pielęgnacji skóry Glow Lab.
Umowa, jeśli zostanie zatwierdzona, obejmowałaby ograniczenia handlowe, które uniemożliwiłyby Earthwise Group wprowadzanie na rynek przyjaznych dla środowiska środków czyszczących, które mogłyby z nią konkurować.
Wniosek do komisji został znacząco zmieniony, w tym usunięto dane dotyczące udziału w rynku Henkla, Earthwise i konkurencyjnych dostawców detergentów. Cena, którą zapłacisz, nie została ujawniona.
Ale aplikacja przedstawiła kilka powodów, dla których chciała kupić markę Earthwise.
„Henkel chce rozszerzyć swoją ofertę detergentów do prania, aby dotrzeć do konsumentów dbających o środowisko, rozwijając markę Earthwise w Nowej Zelandii i Australii” – powiedziała.
Komitet powiedział: „Wydamy zgodę na proponowaną fuzję, jeśli będziemy przekonani, że jest mało prawdopodobne, aby fuzja znacząco ograniczyła konkurencję na rynku”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”