Dostawca opon Pirelli wybiera możliwie najmiększe mieszanki na dwa ostatnie wyścigi sezonu. Dostawca opon oferuje sześć różnych opon, od C0 (najtwardsze) do C5 (najmiększe). Na koniec każdego tygodnia wybierają trzy, które następnie przechodzą przez życie jako twarde, średnie i miękkie. W Las Vegas i Abu Zabi będą rywalizować samochodami C3, C4 i C5.
Wyścig w Las Vegas jest w dużej mierze nieznany, ponieważ odbędzie się tam po raz pierwszy od 1982 roku, ale na zupełnie innym torze. Zespoły nie mają prawdziwego odniesienia i będą musiały polegać na symulacjach, aby określić podstawowe ustawienia, które będą dalej rozwijane w ciągu weekendu. Kolejnym nieznanym czynnikiem są temperatury, ponieważ wszystkie sesje odbędą się po zachodzie słońca.
„Myślę, że Las Vegas to krok w nieznane, Las Vegas będzie fajne, to tor uliczny. Dlatego współpracowaliśmy z zespołami i z wyprzedzeniem poprosiliśmy je o przeprowadzenie symulacji, aby spróbować to zrozumieć” – powiedział szef Pirelli Mario Isola. . „Ilość energii, jaką układ toru przekazuje oponom. Otrzymaliśmy informacje od firm produkujących asfalt, aby zrozumieć, jak działa asfalt. Jednak w Las Vegas wciąż jest wiele znaków zapytania”.
„Oczywiście nie możemy zmienić pogody, nie możemy podnieść temperatury. Utrzymanie temperatury w oponie może być wyzwaniem. Dlatego postanowiliśmy zwiększyć przyczepność, stosując w basenie trzy bardziej miękkie mieszanki. Mogę sobie wyobrazić, że „Jest dużo rozwoju na torze i trochę poza kontrolą. Więc różnica będzie narzekać! To jest dobre. Zajmiemy się również tą sytuacją. Ale to nieznany skok wiary. Szybki tor, długie proste, duża prędkość i wszystkie trudne do kontrolowania warunki. Zarządza.”
Pełny przegląd opcji opon na rok 2023 znajdziesz poniżej.