„Nikt na to nie zasługuje”: pracownik Linfoksa zszokowany rasistowskim przesłaniem reżysera

Pracownik logistyki był „zszokowany” i „czuł się bezwartościowy” po otrzymaniu rasistowskiej wiadomości od menedżera ostatniej nocy. Ogłoszenie o zablokowaniu Covid-19.

Singh, z rzeczy Zgadzając się na podanie tylko swojego nazwiska, przez ponad cztery lata pracował dla australijskiej firmy transportowej i logistycznej Linfox.

17 sierpnia Singh, który pochodzi z Indii, otrzymał SMS-a od kierownika operacyjnego z pytaniem, czy przyjedzie do pracy w ciągu najbliższych dwóch dni.

Singh odpowiedział, że nie może, bo zmiana poziomu była wredna Szkoły są zamknięte I musiał zaopiekować się synem.

Czytaj więcej:
* Nowozelandzki pracownik poczty wstrząśnięty po otrzymaniu rasistowskiego listu
* Truckee zwolniony za dzielenie się historią rzeczy ze współpracownikami
* Covid-19: Maorysi, chińskie społeczności zgłosiły większość przypadków dyskryminacji podczas pandemii
* Usunięto tablicę tylko w języku angielskim w kawiarni Auckland

W odpowiedzi reżyser powiedział: „Covid-19 i indyjska etyka pracy = recepta na bankructwo”.

„Czułem się bezwartościowy, jakbym nie był osobą” – powiedział Singh.

Powiedział, że około 80 procent siły roboczej Lennox w Auckland pochodzi z Indii.

Singh odszedł z pracy dwa dni później i powiedział, że powtarzające się rasistowskie uwagi menedżera były głównym powodem jego rezygnacji.

„Nie spodziewałem się, że cztery lata ciężkiej pracy zakończą się w ten sposób. Myślę, że nikt na to nie zasługuje.”

Podczas wymiany e-maili z działem zasobów ludzkich firmy Linfox, Singh usłyszał, że kierownik „otrzymał pisemne ostrzeżenie”.

Przedstawiciel w e-mailu powiedział, że Linfox rozważał również zalecenia dotyczące „rozpoczęcia szkolenia z nieświadomych uprzedzeń” w całej firmie.

Menedżer Linfox wysłał indyjskiemu pracownikowi rasistowską wiadomość w przeddzień 4. poziomu alarmu (zdjęcie pliku)

John Selkirk/Personel

Menedżer Linfox wysłał indyjskiemu pracownikowi rasistowską wiadomość w przeddzień 4. poziomu alarmu (zdjęcie pliku)

Singh powiedział, że spodziewał się przynajmniej listu z przeprosinami.

Dział HR powiedział mu, że taki list został napisany, jednak pomimo kilkukrotnego prośby o to w firmie Linfox, Singh nigdy go nie otrzymał.

Wewnętrzna wiadomość e-mail pokazała, że ​​kierownik operacyjny przeszedł od tego czasu ze swojego obecnego stanowiska do roli usprawnienia biznesowego i zarządzania projektami.

Tymczasem list otwarty do kierownictwa firmy Linfox wzywający do rezygnacji dyrektora operacyjnego podpisało ponad 80 pracowników.

Nowozelandzka Komisja Praw Człowieka

OHCHR uruchomił kampanię „Rasizm to nie żart” w lipcu 2020 r.

„Uważamy, że takie komentarze są niewłaściwe w wielokulturowym środowisku, a osoba, która to powiedziała, musi zostać usunięta z tej strony, aby inni pracownicy nie spotkali się z podobnymi sytuacjami” – czytamy w liście otwartym.

Najwyższy związkowy minister transportu, logistyki i produkcji, Jared Abbott, powiedział, że jest to „przestępstwo, które można odrzucić”, a Linfox powinien „Nietolerancja rasizmu”.

„Fakt, że Linfox nic z tym nie zrobił, jest dla nich naprawdę zawstydzający jako firma, myślę, że potrzebują poważnego szkolenia w zakresie wielokulturowości” – powiedział Abbott.

Powiedział, że brak przeprosin jest „dużą czerwoną flagą”, że firma ma szersze problemy dotyczące sposobu postępowania z incydentami rasistowskimi i uprzedzeniami wobec kolorowych pracowników.

„Duża liczba indyjskich pracowników zgłasza się bezpośrednio do [the manager]A to, że powiedział coś takiego, było w 100 procentach niewłaściwe”.

Rzecznik Linfox powiedział, że firma „odmówiła komentarza”.

Kierownik został wezwany do odpowiedzi, ale nie odpowiedział.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *