Nintendo prezentuje historię „Super Mario” i „Game Boya” w nowym muzeum

Nintendo prezentuje historię „Super Mario” i „Game Boya” w nowym muzeum

Napisane przez Sama Nosy'ego i Irene Wang

Oji, Japonia (Reuters) – W przyszłym tygodniu japońska firma Nintendo otworzy muzeum prezentujące swoją historię, w którym fani gier „Super Mario” i „Legend of Zelda” oraz platform Nintendo Game Boy i Switch będą mogli poznać jedną z najsłynniejszych twórców gier na świecie.

Muzeum zlokalizowane w Uji City, niedaleko siedziby firmy w Kioto, prezentuje wiele osiągnięć firmy Nintendo, która została założona w 1889 roku jako producent kart do gry Hanafuda, a obecnie jest światowym gigantem gier.

Shigeru Miyamoto, dyrektor generalny Nintendo i twórca gry „Super Mario”, powiedział, że muzeum ma na celu pogłębienie zrozumienia firmy.

„Jeśli tworzenie produktów przy jednoczesnej ochronie pojęć takich jak rodzina, zabawa i łatwość zrozumienia zostanie zakorzenione w naszych pracownikach, New Nintendo będzie nadal się rozwijać” – powiedział reporterom.

Muzeum, które zostanie otwarte dla zwiedzających 2 października, mieści się na terenie fabryki, która niegdyś służyła do produkcji kart do gry i była centrum naprawy produktów. Bilety na jego stronie internetowej zostały całkowicie wyprzedane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Oprócz ekspozycji popularnych urządzeń, takich jak konsola Wii czy handheld Game Boy, odwiedzający będą mogli zobaczyć mniej znane produkty, takie jak wózek „Mamaberica” czy drukarka „Copilas”.

Muzeum oferuje także szereg interaktywnych atrakcji, podczas których zwiedzający mogą wspólnie zagrać w grę wideo „Super Mario Bros”, w której na dużej rodzinnej konsoli komputerowej występuje wąsaty hydraulik Mario.

Chociaż trend w kierunku gier przenośnych osłabł, inne wysiłki Nintendo mające na celu wyjście poza podstawową działalność związaną z grami nabrały tempa wraz z otwieraniem przez firmę sklepów i zatrudnianiem całej gamy postaci w parkach tematycznych i filmach.

Switch odniósł ogromny sukces z bazą instalacji wynoszącą ponad 140 milionów sztuk, ale w obliczu spowolnienia sprzedaży uwaga inwestorów skupia się teraz na możliwościach następcy urządzenia, a Nintendo ma ujawnić szczegóły w bieżącym roku finansowym, który kończy się w marcu.

READ  Snapchat uruchamia narzędzie do udostępniania lokalizacji w czasie rzeczywistym - Boston 25 News

(Raport: Sam Nussi i Erin Wang; redakcja: Miral Fahmy)

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *