Niwa zobowiązała się do niskiej emisji pomimo wydania 700 000 dolarów na cztery „luksusowe” samochody.

Niwa zobowiązała się do niskiej emisji pomimo wydania 700 000 dolarów na cztery „luksusowe” samochody.

Instytut Badań nad Pogodą Niwa, należący do Crown Corporation, broni wydatków na dobra luksusowe.

Niwa zakupiła cztery pojazdy Chevrolet Silverado 4×4 HD LTZ Premium, które obejrzałem Ogłaszać Na parkingu North Shore. Z rejestracji pojazdu wynika, że ​​są to modele z 2024 r.

Niwa nie wspomniała o kosztach pojazdów, powołując się na wrażliwość handlową. Ten konkretny model można obecnie nabyć w cenie około 172 000 dolarów, co oznacza, że ​​cena detaliczna czterech urządzeń wynosi 688 000 dolarów.

Rząd stara się obecnie ograniczyć emisję gazów cieplarnianych z posiadanych pojazdów. Agencje muszą zakupić pojazdy elektryczne z akumulatorem (EV) lub, jeśli nie są odpowiednie, pojazdy hybrydowe (PHEV). Jeśli żaden z nich nie pasuje, dyrektor generalny agencji może podpisać umowę na inny pojazd.

Nowe samochody Chevroleta od Niwy.  Zdjęcia: Corey Fleming
Nowe samochody Chevroleta od Niwy. Zdjęcia: Corey Fleming

Koronne instytuty badawcze, takie jak Niwa, nie są związane tymi zasadami, tak jak główne departamenty rządowe, ale muszą ich „przestrzegać”.

Niwa oświadczyła w oświadczeniu, że dyrektor generalny John Morgan podpisał zgodę na zakup, jeśli było to konieczne, biorąc pod uwagę wagę łodzi, które będą holowane samochody.

„Przyjrzeliśmy się wszystkim opcjom dostępnym na rynku i nie było realnej alternatywy dla Silverados, biorąc pod uwagę wagę holowanych łodzi. Przetestowaliśmy szeroką gamę samochodów ciężarowych, zarówno dużych, jak i średnich, w różnych rzeczywistych -światowe warunki jazdy, aby określić, co jest najbardziej odpowiednie i najbezpieczniejsze dla naszych pracowników.

„Nie ma dostępnych opcji BEV ani PHEV, które mogłyby spełnić pożądaną rolę”.

Silverado jest znacznie droższe niż inne samochody. Najwyższej klasy Ford Ranger Raptor kosztuje około 90 000 dolarów.

Jednak Silverado ma większy uciąg. „Test holowania” australijskiej witryny internetowej Car Expert z zeszłego roku, w którym wykorzystano pojazdy z roku modelowego 2023, umieścił Silverado na pierwszym miejscu z wagą 4500 kg w porównaniu do Forda Rangera Raptora ważącego 2500 kg. Skrytykowała jednak „słabą” efektywność paliwową samochodu. W niedawnej reklamie napisano, że najnowszy model ma „całkowicie nowe wnętrze, które przenosi luksus na wyższy poziom zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz”.

Judith Collins, Minister Nauki, Innowacji i Technologii oraz jeden z ministrów współpracujących z NEWA, stwierdziła, że ​​zakup był dla NEWA decyzją operacyjną.

„Jestem jednak przekonany, że dołożono należytej staranności i że pojazdy te są odpowiednie, biorąc pod uwagę charakter pracy, jaką będą wykonywać” – powiedział Collins.

Dyrektor generalny Niwy, John Morgan, wyraził zgodę na zakup, jeśli było to konieczne, biorąc pod uwagę wagę łodzi, które będą holowane samochody.  Zdjęcia: Corey Fleming
Dyrektor generalny Niwy, John Morgan, wyraził zgodę na zakup, jeśli było to konieczne, biorąc pod uwagę wagę łodzi, które będą holowane samochody. Zdjęcia: Corey Fleming

Szef kampanii Związku Podatników, Callum Purvis, powiedział… Ogłaszać Powiedziała, że ​​Niwa „wyraźnie nie zrozumiał przesłania, że ​​nowy rząd chce powstrzymać nadmierne wydatki publiczne, które obserwowaliśmy przez ostatnie sześć lat”.

„Oczywiście nie powinni dokonywać tak wystawnych zakupów, skoro można znaleźć tańsze alternatywy, które wykonają to samo zadanie” – stwierdził Purvis.

Instytut „zobowiązuje się do przeglądu swojej floty i, tam gdzie to możliwe, przestawienia jej na pojazdy niskoemisyjne” – stwierdziła Niwa.

„Zatrudniamy 700 pracowników w 13 biurach i wykorzystujemy nasze pojazdy do prowadzenia działalności naukowej na różnych terenach i w różnych warunkach środowiskowych. Niezależnie od tego, czy jest to instalowanie stacji klimatycznych w górach, prowadzenie prac terenowych w odległych dorzeczach, czy pływanie łódką i nurkowanie. podstawowe prace związane z bezpieczeństwem biologicznym lub mobilizacja. A demobilizacja naszych statków badawczych, nasza praca wymaga pojazdów, które mogą bezpiecznie i wydajnie transportować nasz personel oraz przewozić ciężkie ładunki, „przemieszczać nieporęczny i nieporęczny sprzęt, wspinać się i schodzić ze stromych zboczy, bezpiecznie holować przyczepy i łodzie oraz transport butli z gazem lub innych materiałów niebezpiecznych” – czytamy w oświadczeniu NIWA.

„Nasze prace prowadzimy przez cały rok, od okresów niskiego przepływu w lecie w słodkowodnych rzekach i strumieniach po prace oparte na zdarzeniach, na przykład podczas lub bezpośrednio po niebezpiecznych zdarzeniach środowiskowych, takich jak powodzie”.

Thomas Coughlan jest zastępcą redaktora politycznego i zajmuje się polityką w parlamencie. Z Heroldem związany od 2021 r., w galerii prasowej pracuje od 2018 r.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *