Cieszymy się, że możemy przywrócić Transform 2022 osobiście 19 lipca i około 20-28 lipca. Dołącz do AI i liderów danych, aby prowadzić wnikliwe rozmowy i ekscytujące możliwości nawiązywania kontaktów. Zarejestruj się dziś!
Nodartwórca oprogramowania do kamer wizyjnych 3D w pojazdy samojezdneogłosił dzisiaj, że zabezpieczył 12 milionów USD w ramach finansowania serii A, prowadzony przez globalną firmę venture capital New Enterprise Associates (Północny wschód) przy udziale dotychczasowego inwestora Rhapsody Venture Partners.
Fundusze zostaną przeznaczone na badania, rozwój i dalszą produkcję podstawowej technologii NODAR, a także na rozszerzone inicjatywy sprzedażowe i marketingowe, Somerville, MA. Firma powiedziała.
Oprogramowanie NODAR o dużym zasięgu i wysokiej rozdzielczości, oparte na kamerach w czasie rzeczywistym, jest ważnym elementem bezpieczeństwa Pojazdy wspomagane i autonomiczneDyrektor generalny Leaf Jiang powiedział w raporcie medialnym.
NODAR kieruje się na rynek SAE L2 + i L3 (SAE oznacza różne) poziomy Według Jianga, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy dla samochodów osobowych (ADAS) i ciężarówek L4 mają dotrzeć do 250 milionów pojazdów w latach 2025-2030.
Jako alternatywa dla LiDAR (system wykrywania, który działa na zasadzie radaru, ale wykorzystuje światło z lasera) w zastosowaniach motoryzacyjnych L2+ i L3 oraz jako dominujący czujnik 3D w środowisku fuzji czujników L4, NODAR może powodować samoistne perturbacji, powiedział Jiang.
Flagowy produkt NODAR, Hammerhead, wykorzystuje postępy w przetwórstwie, wizja komputerowa Jiang powiedział, że algorytmy i technologia kamer umożliwiają tworzenie chmur 3D o ultrawysokiej rozdzielczości z dwóch lub więcej kamer. Opatentowane algorytmy NODAR utrzymują wyrównanie między kamerami zainstalowanymi niezależnie w pojeździe, zapewniając producentom OEM elastyczność w lokalizacji kamer.
Ta funkcja automatycznej kalibracji nie tylko zapewnia wiarygodne pomiary głębokości pomimo wibracji drogi i pojazdu, ale także pozwala na mocowanie kamer dalej od siebie, poprawiając zasięg i dokładność systemu celowniczego poprzez rozległą triangulację, powiedział Jiang.
NODAR Hammerhead korzysta z gotowych kamer samochodowych i standardowych platform obliczeniowych do precyzyjnego wykrywania dalekiego zasięgu — ponad 1000 metrów. Jiang powiedział, że dzięki kamerom zamontowanym na dachu samochodu osobowego NODAR Hammerhead zademonstrował zdolność wykrywania cegieł o wysokości 10 cm na wysokości 150 metrów. Jiang powiedział, że długoterminowa zdolność do wykrywania bardzo małych obiektów jest warunkiem sine qua non każdego autonomicznego pojazdu, który porusza się bezpiecznie przy prędkościach autostradowych ze względu na czas i odległość wymaganą do zatrzymania lub ominięcia obiektu.
„Każdy AV potrzebuje niezawodnych informacji 3D, aby zrozumieć swoje otoczenie i podejmować bezpieczne decyzje”, powiedział Greg Papadopoulos, partner w NEA, w raporcie dla mediów.
Jiang powiedział, że spędził 13 lat na opracowywaniu systemów zakresu optycznego, widząc postęp w obliczeniach, algorytmach i technologii kamer, i powiedział, że wiedział, że rozwiązanie jest możliwe. „NODAR Hammerhead jest wynikiem tej pracy i ma potencjał, aby stać się wszechobecnym elementem każdego autonomicznego pojazdu wspomaganego przez kierowcę na świecie” – powiedział Jiang.
Misja VentureBeat Ma być areną cyfrowego miasta, w której decydenci techniczni mogą zdobywać wiedzę na temat transformacyjnych technologii i transakcji w przedsiębiorstwach. Dowiedz się więcej o członkostwie.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.