Dokładnie 70 lat po debiucie pierwszej Corvette w Nowym Jorku, Chevrolet zaprezentował następną generację rodziny C8 Corvette — zelektryfikowany, ultramocny samochód. Hybryda e-Ray.
Nie jest to wtyczka, ponieważ akumulator o pojemności 1,9 kWh zapewnia energię elektryczną, która jest ładowana przez hamowanie rekuperacyjne. Chevy nie powiedział, jak daleko zajdzie na samej energii elektrycznej, ale E-Ray może jechać z prędkością do 72 kilometrów na godzinę, działając bez V8 w „trybie ukrycia”.
Ponieważ ma oczywiście silnik V8, znajomą jednostkę o pojemności 6,2 litra, która dostarcza 369 kW i 637 Nm na tylne koła. współpracujący z ośmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, Tak jak zwykła Vette C8.
Ale w przeciwieństwie do zwykłego C8 'Vette, ten ma napęd na wszystkie koła. Akumulator ten zasila silnik elektryczny zamontowany na przedniej osi, zwiększając całkowitą moc do 481 kW. Łączne wartości momentu obrotowego nie są jeszcze dostępne.
Czytaj więcej:
* Prezes General Motors twierdzi, że samochody elektryczne będą opłacalne do 2025 roku
* Test drogowy: Chevrolet Corvette Stingray 3LT
* Posłuchaj, jak nowa Corvette jedzie na torze Nurburgring
* Chevrolet ogłasza całkowicie elektryczne Silverado
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,6 sekundy, a ćwierć mili w 10,5 sekundy, co czyni E-Ray najszybszą seryjnie produkowaną Corvette.
Co zrozumiałe, Chevrolet jest bardzo dumny ze swojego stworzenia, nazywając go pierwszym samochodem sportowym, w którym zastosowano wolnossący silnik V8 w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Nie przychodzi nam do głowy żaden inny samochód — zarówno Ferrari 296 GTB, jak i McLaren Artura używają silników V6 z podwójnym turbodoładowaniem, podczas gdy silnik V8 Ferrari SF90 również miażdży.
Układ AWD „ciągle uczy się nawierzchni drogi”, dostosowując przekazywanie mocy na koła w zależności od kierowcy i warunków drogowych. Może przenosić większą moc na przednią oś w śliskich warunkach lub w scenariuszach „szarpania”.
„Corvette powinna zapewniać ekscytujące wrażenia z jazdy po bocznych drogach i szlakach, a technologia E-Ray to umożliwia” — powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette.
„Technologia elektryfikacji zwiększa poczucie kontroli w każdych warunkach, dodając nieoczekiwany stopień opanowania”.
Wizualnie trudno jest odróżnić promienie elektronowe To czysto spalinowe rodzeństwo, z wyjątkiem niektórych znaczków, specjalnych kół i opcji lakierowania, w tym ekskluzywnego pakietu elektrycznych niebieskich pasków na całej długości nadwozia. W przeciwnym razie jest to w zasadzie to samo, co zwykła Corvette.
rzeczy Skontaktowałem się z GMSV, aby sprawdzić, czy jesteśmy na liście E-Ray, a jej rzecznik powiedział nam: „Z wielkim podekscytowaniem możemy potwierdzić, że następna generacja Corvette, E-Ray, będzie schodzić w dół. Bądź na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”