Nowa generacja elektrycznych ciężarówek porusza się po Central Interceptor

Nowa generacja elektrycznych ciężarówek porusza się po Central Interceptor

Osiągnięto punkt krytyczny dla dużych wywrotek obsługujących rozległą, kluczową część infrastruktury Auckland.

Ciężarówki, które pracują nad ogromnym projektem Central Interceptor, wyglądają prawie jak każda inna wywrotka.

Ale pracują szeptem, a przy ładowności 13 ton są pierwszymi w kraju pełnowymiarowymi elektrycznymi wywrotkami dla przemysłu budowlanego.

Kierowcy zgłaszają mniejsze zmęczenie i przyjemniejszą jazdę bez oparów i wibracji, które występują w ciężarówkach z silnikiem Diesla.

„To bardzo płynna, bardzo cicha i wygodna jazda” – powiedziała 1News kierowca Renee Hunter.

Ładowarki mogą ładować się w 90 minut lub pełna wymiana baterii zajmuje tylko 10 minut.

„Pomyśl o tym jak o narzędziu zasilanym bateryjnie, takim jak zwykła wiertarka elektryczna” – powiedział Ulrick Noesgaard z Ghella Abergeldie Joint Venture.

„Brak baterii, nowa bateria włożona, znowu jesteś wyłączony”.

Ciężarówki mają średnio około 180 kilometrów zasięgu między ładowaniami akumulatorów a wymianą.

„Możemy pracować cały dzień… więc zasięg jest taki, że prawie o tym zapominasz” – powiedział Neusgaard.

Niepokój o zasięg pozostaje problemem dla niektórych osób korzystających z pojazdów elektrycznych.

Prowadzone obecnie badania uniwersyteckie mają na celu uczynienie tego przeszłością.

Ciężarówka pracuje nad ogromnym projektem Central Interceptor w Auckland.

Na terenie przemysłowym Downer w Auckland znajduje się maszyna, która jest używana do rozważenia.

Naukowcy z University of Auckland używają „wibracyjnego urządzenia” do szybkiego testowania nawierzchni, aby znaleźć sposoby na umieszczenie bezprzewodowych ładowarek na jezdniach.

Symuluje koło ciężarówki poruszającej się po drodze z wbudowanymi klockami, aby przetestować zmęczenie w czasie.

Oznacza to ładowanie w ruchu, miejmy nadzieję, że w ciągu dekady, powiedział adiunkt Doug Wilson.

„Na przykład będziemy mieli jedną linię na autostradzie, a te platformy zostaną zakopane pod powierzchnią. Nikt ich nie zobaczy” – powiedział 1News.

Wilson i jego zespół nazywają to „podjadaniem”.

Oznacza to, że akumulatory w samochodach elektrycznych mogą być mniejsze, ponieważ są stale ładowane na drodze.

Przed tym są podstawowe kroki – praca w garażu, w którym samochody są nieruchome, a następnie w miejscach takich jak postoje taksówek.

Uzyskanie systemów ładowania, które są trwałe i wytrzymają próbę czasu, jest kluczem do badań.

„Jest to tak wydajne, jak ładowanie przez wtyczkę”, powiedział Wilson, „pozwala nam uniknąć konieczności posiadania dużych akumulatorów, które zwiększają wagę samochodu”.

Może to również oznaczać niższy koszt i mniejsze wykorzystanie metali ziem rzadkich.

Downer, z którym współpracuje uniwersytet, jest chętny do zaangażowania się, a dyrektor ds. komunikacji Richard Carter mówi, że jest to kwestia „stwórz lub zgiń”.

„Jednym z naszych wyzwań jest to, jak utrzymujemy drogi? Więc kiedy przychodzi czas na ponowne pojawienie się i jest tam poduszka elektryczna, jak ją ustabilizować? Jak sobie z tym radzimy? Jak sprawić, by proces był płynny ?”

Pobieranie opłat przy krawężniku będzie trudne, ale korzystne, twierdzą naukowcy, gdy kraj przechodzi na niskoemisyjną przyszłość.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *