St. John/w dostawie
Wnętrze nowego ambulansu dla pacjentów Hato Hone/St John w Dunedin. Karetka jest pierwszą tego typu karetką w Otago i może pomieścić pacjentów ze złożonymi potrzebami zdrowotnymi lub pacjentów ważących do 400 kg.
Nowa karetka – jedna z zaledwie siedmiu tego typu w kraju – pomoże osobom ze złożonymi potrzebami zdrowotnymi, w tym pacjentom ważącym do 400 kg.
Nowy pojazd Hato Hone St John, znany jako nowy pojazd pogotowia ratunkowego dla pacjentów (CPAV), będzie stacjonowany w Dunedin i będzie drugim tego typu pojazdem na Wyspie Południowej.
Specjalistyczne pojazdy bariatryczne, które zostały zaprojektowane i zmontowane w Hamilton i kosztowały około 300 000 dolarów każdy, również stacjonowały w Christchurch, Palmerston North, Hamilton i Tauranga, a dwa z nich w Auckland.
W tym drugim przypadku związki te stosuje się około czterech razy dziennie, a w innych ośrodkach aż do dwóch razy dziennie.
Debra Larsen, dyrektor generalna ambulansów w Hato Hon Saint John, powiedziała, że popyt na aparat CPAV rośnie ze względu na wysoki wskaźnik otyłości w kraju.
Nowa Zelandia ma trzeci najwyższy w OECD wskaźnik otyłości wśród dorosłych – co trzeci Nowozelandczyk w wieku powyżej 15 lat jest sklasyfikowany jako otyły, a także co dziesiąte dziecko.
Karetki te charakteryzują się dodatkową przestrzenią i specjalistycznym wyposażeniem, aby umożliwić bezpieczny transport, leczenie i transport pacjentów.
Ten specjalistyczny sprzęt obejmował nadmuchiwany system podnoszenia pacjentów z ziemi na wysokość noszy.
„Po podniesieniu pacjenta bezpiecznie przenosi się go na nosze przy użyciu materaca do transportu powietrznego”.
Powiedziała, że ten system transportu powietrznego może zmniejszyć wysiłek wymagany do podniesienia pacjenta nawet o 90%, eliminując ryzyko odniesienia obrażeń przez pacjenta i załogę karetki.
Inne cechy ambulansów bariatrycznych obejmują zamknięty przedział dla pacjenta zapewniający lepszą kontrolę infekcji oraz elektroniczne nosze – z możliwością rozszerzenia z 60 cm do 90 cm.
Przed podjęciem decyzji o wysłaniu urządzenia CPAV należy wziąć pod uwagę szereg czynników, w tym rozmiar pacjenta, lokalizację, poziom potrzeb i dostępność zasobów, powiedział Larsen.
W niektórych przypadkach pacjenci mogą przebywać w budynkach lub lokalizacjach o ograniczonej dostępności, takich jak wielopiętrowe mieszkania lub ciasne obszary o ograniczonej powierzchni.
Pojazdy, które po raz pierwszy wprowadzono do użytku w Nowej Zelandii w 2009 r., miały więcej miejsca niż standardowa karetka pogotowia, a nowe wyposażenie umożliwiło bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z ambulansu „przy zachowaniu godności”.
Zakup najnowocześniejszej karetki bariatrycznej był możliwy dzięki darczyńcom, członkom społeczności, hojnym darczyńcom i Komitetowi Okręgowemu Dunedin Hato Hon St John.
„Jesteśmy zaszczyceni i zaszczyceni, że mamy tak niesamowite wsparcie” – powiedziała.
Chris McKean/Rzeczy
Personel spędził wieczór jadąc z załogą karetki pogotowia w Tamaki Makurau, gdzie był świadkiem licznych wypadków i zdarzeń awaryjnych w całym mieście.
Ambulans z siedzibą w Dunedin, który już rozpoczął służbę, będzie obsługiwał szerszy region Otago i miał być używany około siedem razy w tygodniu.
Zamówiono ósmy pojazd, ale ostateczna decyzja o jego umiejscowieniu nie została jeszcze podjęta.
Larsen powiedział, że stacjonowanie tych pojazdów w obszarach o największych potrzebach zawsze było priorytetem dla Hato Hone St John.
Na początku tego roku jeden z darczyńców, Grassroots Trust, podarował Auckland ambulans bariatryczny.
Hato Hone St John świadczy usługi pogotowia ratunkowego dla 90% Nowozelandczyków i obejmuje 97% obszaru geograficznego kraju.
Te Whatu Ora Health New Zealand i ACC finansują około 90% kosztów bieżących pogotowia ratunkowego.