Przedprodukcyjna wersja najnowszego opracowania BMW M4 GT4 zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu w Hankook 24H PORTIMAO.
Druga generacja M4 GT4 zadebiutowała w zawodach w kamuflażowym malowaniu podczas czterogodzinnej imprezy NLS na torze Nürburgring w kwietniu, przed rozpoczęciem produkcji w październiku.
Pod szyldem BMW M Motorsport, 482 „M4 GT4 Concept” będzie rywalizować jako asymetryczny model w klasie GTX obok rywalizujących w mistrzostwach Leipert Motorsport i RD Signs – zespołu Siauliai Racing oraz Vortex V8.
Prace nad nowym M4 GT4, które rozpoczęły się we wrześniu 2020 roku, skupiają się na czterech głównych filarach, a mianowicie „Wydajność”, „Niezawodność”, „Opłacalność” i „Konserwacja”. Nic dziwnego, że podobnie jak jego poprzednik, nowy M4 GT4 został „opracowany z myślą o wygrywaniu wyścigów i tytułów”.
„Podjęliśmy wyzwanie opracowania następcy niezwykle udanego BMW M4 GT4 pierwszej generacji” – wyjaśnił w oficjalnym oświadczeniu Franciscos van Mel, dyrektor generalny BMW M. „Korzystając z szerokiej gamy opinii klientów, nasz zespół ekspertów ds. rozwoju i szósta generacja nowego pojazdu produkcyjnego opartego na BMW M4 sprawiły, że całkowicie nowe BMW M4 GT4 jest szybsze, bardziej niezawodne i bardziej emocjonalne”.
Sześciolitrowy silnik M TwinPower Turbo został przeniesiony seryjnie do nowego modelu, chociaż maksymalna moc jest teraz zwiększona z 431 KM w modelu pierwszej generacji „do 405 kW / 550 KM”, z momentem obrotowym podobnie podniesionym do 650 Nm (zależy od bilansu przepisów wykonawczych). Moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF.
Nowy GT4 ma rozstaw osi 2857 mm (o 45 mm dłuższy niż stary model), a także jest dłuższy i szerszy niż samochód, który zastępuje, co wskazuje na zwiększoną zwrotność nowego samochodu i lepszą przyczepność.
Wraz z „najnowszą technologią kluczowych modeli produkcyjnych” – BMW nie identyfikuje się – elektroniczne ergonomiczne funkcje zaprojektowane w celu poprawy komfortu kierowcy obejmują stałe siedzenie RECARO, opracowaną przez FANATEC kierownicę GT4, regulowane w pięciu kierunkach drążki przeciwblokujące i KW amortyzatory zbudowane w tym celu. Wprowadzono również kilka dodatków z jego siostrzanego odpowiednika GT3, który zadebiutował w zeszłym roku podczas 24-godzinnych wyścigów w Hankook 24H SEBRING. W połączeniu z regulowanym tylnym spojlerem pochodzącym z GT3 i lekkim dachem ze stopu węgla, nowy M Track Cockpit pozwala inżynierom i mechanikom dokonywać zmian ustawień i kontroli bezpośrednio za pośrednictwem systemu pokładowego, skracając w ten sposób czas potrzebny na podłączenie do laptopa. ”