Nowe mapy, stare wydania – Greater Auckland

Nowe mapy, stare wydania – Greater Auckland

W 2021 r. firma Auckland Transport wprowadziła nową mapę szybkiego transportu, którą faktycznie nazwała siecią szybkiego transportu, a nie mapą kolejową, po której kursowała trasa autobusu. Chociaż mapa stanowiła postęp w porównaniu z poprzednią wersją, nadal było wiele do poprawienia, nie wspominając o niektórych błędach.

Wygląda na to, że wraz z ostatnimi zmianami w sieci, takimi jak wprowadzenie Western Express, firma AT wprowadziła nową wersję – chociaż nie wydaje się, aby była ona jeszcze dostępna na ich stronie internetowej, co oznacza, że ​​będziemy musieli na niej polegać Dostrzeżone przez Andrew W W Lower Albert St. Pozytywnie, rozwiązuje to niektóre problemy z poprzednimi wersjami, ale frustrujące jest to, że nadal zachowuje niektóre z poprzednich problemów.

Oto kilka moich przemyśleń na temat mapy i zmian.

Pozytywy:

  • Dodali Western Express – Było to wcześniej pokazane na mapie, ale było wyszarzone.
  • Podzielili NX2 na unikalną trasę – Wcześniej obie trasy NX zostały połączone w Northern Busway z podziałem na końcu miasta, aby reprezentować różne miejsca docelowe. Było to niezgodne z liniami kolejowymi, które nadal wyglądały jak oddzielne tory, nawet jeśli się pokrywały. Ta nowa wersja wygląda coraz lepiej i lepiej oddaje poziom obsługi na trasie autobusu.
  • Pokazali NX2 Whangaparoa – Długoterminowe plany AT sugerowały, że po otwarciu Penlink trasa NX2 zostanie przedłużona do Whangaparaoa, a biorąc pod uwagę, że projekt jest obecnie w toku, wspaniale jest zobaczyć odzwierciedlenie tego planu na tej mapie.
  • Zrezygnowali z promów – Zawsze dziwnie było mieć wszystkie trasy promowe pokazane na mapie szybkiego transportu, zwłaszcza, że ​​większość połączeń kursuje nieregularnie. Usunięcie ich pomoże uczynić sprawę jaśniejszą. Chociaż jednocześnie większość sieci kolejowej w Auckland nie spełnia stawek AT za usługi częste lub ekspresowe ze względu na słabą częstotliwość połączeń poza szczytem i w weekendy.
  • Zmiany na Wschodniej Trasie Ekspresowej – AT wykazało już wcześniej, że autobus wschodni koncentruje się na połączeniach infrastrukturalnych. Mapa pokazywała jedynie połączenie z Panmure do Pakuranga, a trasa do Botany będzie w przyszłości, chociaż z Botany do miasta kursowały te same linie autobusowe. Mapa odzwierciedla to teraz, pokazując usługę jako pochodzącą z Botaniki i biegnącą do miasta po drugiej stronie ulicy.
  • Nazwy dróg – Nazwy ścieżek znajdują się teraz na końcu każdej linii – Chociaż, jak podkreśliłem ostatnim razem, nadal chciałbym, aby system nazewnictwa został naprawiony
READ  5 zmian, które mogą zaoszczędzić tysiące dolarów w tym roku

Negatywy:

  • Mapa jest nadal skompresowana – Chociaż jedną z zalet takich schematycznych map jest to, że nie muszą one być w 100% dokładne pod względem geograficznym, AT został zmiażdżony Poprzednie wersje mapy Aby uwzględnić niepotrzebny indeks mapy i dużą ilość pustego miejsca na logo, szybko szacuje się, że około jedna czwarta powierzchni pionowej została poświęcona linii zachodniej, mimo że w rzeczywistości jest ona dłuższa. Wydaje się, że w tej wersji zachowano kompaktowy wygląd – co oznacza na przykład, że Southern Line i NX1 wydają się krótsze niż Western Line, mimo że są dłuższe.
  • Nadal nie ma połączenia kolejowego z miastem – To wspaniale, że AT prezentuje przyszłe usługi szybkiego transportu, takie jak NX2 do Whangaparaoa, ale wydaje się dziwne, że nie uwzględniają największego projektu ze wszystkich – CRL. Rozumiem, że CRL trudno poprawnie przedstawić projekt, ponieważ zasadniczo zmieni on strukturę obsługi sieci kolejowej, ale nadal nic na to nie wskazuje.
  • Znalezienie drogi w centrum obsesji – AT od dawna ma dziwną obsesję na punkcie tras pieszych o szerokości trójkąta pomiędzy Britomart, terminalem promowym w centrum miasta, a obecnie węzłem autobusowym Lower Albert St. AT stara się, aby mapa była mapą systemową wysokiego poziomu i dokładnym przewodnikiem po drodze. W rezultacie mapa pokazuje, że są one bardzo daleko, chociaż w rzeczywistości są bardzo blisko – na tyle blisko, że powinny być reprezentowane na tej mapie jako pojedyncza stacja tranzytowa. Prawdopodobnie łatwiej byłoby przedstawić CRL na mapie, gdyby ten trójkąt nie istniał.
  • Węzły komunikacyjne i stacje komunikacyjne – To trochę nawiązuje do powyższej kwestii, ale wydaje mi się, że doszło do pomieszania sformułowań lub definicji tych kodów. Dworzec komunikacyjny wydaje się mniej ważny niż główny węzeł komunikacyjny
  • Rosedale i botanika Nie wcześniej niż w 2027 r – Nie jest to wina mapy, ale raczej odzwierciedla fakt, że projekty te trwają dłużej, niż wcześniej oczekiwano. Wydaje się, że Manugawhau również miało opóźnione otwarcie – otwarto je tutaj dopiero w 2025 r., podczas gdy wcześniej oczekiwano, że zostanie otwarte w tym roku.
  • Połączenia autobusowe – Istnieje wiele stacji z łatwymi połączeniami z częstymi liniami autobusowymi, takimi jak Mt Albert czy Kingsland, jednak nie są one pokazane na mapie – a powinny.
READ  Reklama „Pij teraz, zapłać w przyszłym tygodniu” jest niepokojąca

Istnieją inne drobne zmiany, takie jak dodanie lotniska jako pętli.

Zaktualizowano nie tylko główną mapę RTN, ale także mapę słupków pojawiającą się w pociągach.

To jest nieco zaktualizowana wersja tego, czym jest Pojawiają się w rozkładach jazdy pociągów.

Chociaż AT zaczęło od nowej mapy RTN zaledwie kilka lat temu, ta mapa pokazywana w pociągach jest zmodyfikowaną wersją mapy, która istnieje od dawna i prawdopodobnie wymaga raczej przeglądu niż łatania, które ma miejsce.

Po pierwsze, potrzebuje zmian, takich jak podział NX1/NX2 i uwzględnienie trasy wschodniej. Należy również zapewnić większą spójność między obiema mapami, ponieważ w tym przypadku Britomart/Downtown/Lower Albert St są oznaczone jako główne węzły transportowe, ale nie znajdują się na większej mapie RTN. Używają również innego kodu dla węzła transportowego.

Ale być może największym problemem tej mapy jest to, że pokazuje ona tylko pociągi. Ta wersja, lub pełna wersja powyżej, powinna znajdować się przynajmniej na każdym dworcu autobusowym i kolejowym, a także w każdym autobusie NX i WK. Obecnie, jeśli dojedziesz do stacji Autobusu Północnego, na mapach sieci kolejowej nie ma żadnej wzmianki.

Przedstawianie sieci jako sieci ma kluczowe znaczenie, aby pomóc ludziom ją zrozumieć i dzięki temu korzystać z systemu podczas różnych podróży.

Udostępnij to

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *