Nowe Porsche 911 GT3 R resport uległo awarii

Nowe Porsche 911 GT3 R resport uległo awarii

Jeśli myślisz, że Porsche zabrakło pomysłów na zrewolucjonizowanie swojego najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego, to się mylisz. Oto 911 GT3 R Rennsport.

Bazujący na nowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 R, nowy model jest oferowany jako limitowana edycja samochodu torowego, który całkowicie ignoruje wszelkie przepisy dotyczące sportów motorowych.

Wyprodukowanych zostanie tylko 77 egzemplarzy tego złego chłopca, a każdy z nich będzie miał charakterystyczne nadwozie wyrzeźbione na wzór zabytkowych modeli Porsche, takich jak kultowe 935. W rzeczywistości jest to „logiczny następca” tego właśnie samochodu.

Widok z przodu Porsche 911 GT3 R Rennsport w trzech czwartych

Rennsport nie byłby w stanie wysunąć takiego roszczenia bez ogromnego skrzydła, które z przyjemnością ujawniamy. Spojler nie tylko wygląda świetnie dzięki płynnej integracji z tylną częścią nadwozia, ale także wytwarza odpowiednią siłę docisku.

Nowo zaprojektowane elementy za kołami, zarówno na przednim, jak i tylnym błotniku, tworzą linię stylistyczną obejmującą cały tył. Pas świetlny o pełnej szerokości znajduje się również z tyłu, nad podświetlanym napisem „Porsche”.

Poza tym jedyne części niezmienione w stosunku do oryginalnego GT3 R to maska ​​i dach.

Wnętrze Porsche 911 GT3 R Rennsport

Wnętrze również przeszło kilka drobnych modyfikacji, w tym dodanie dwóch ekranów po obu stronach kierowcy, dzięki czemu obraz z dwóch kamer zamontowanych na błotnikach jest bezpośredni, zamiast polegać na nieporęcznych fizycznych lusterkach bocznych.

Na centralnym wyświetlaczu zainstalowano specjalną grafikę, natomiast na desce rozdzielczej Rennsport pojawi się numer edycji limitowanej i sylwetka samochodu. Oświetlenie wnętrza pasuje również do reflektorów z możliwością regulacji koloru.

Wszystkie elementy bezpieczeństwa są zgodne z normami FIA, ale dzięki konstrukcji klatki Porsche udało się zmieścić w środku tylko jedno miejsce – i to oczywiście tylko dla kierowcy. Przepraszam pasażerów.

Widok z tyłu Porsche 911 GT3 R Rennsport

Wspominaliśmy, że Rennsport jest modelem bardziej burzliwym niż standardowe GT3 R, a to dlatego, że nie podlega żadnym przepisom specyficznym dla sportów motorowych, co oznacza, że ​​oferuje większą moc niż rzeczywisty samochód wyścigowy, na którym jest oparty.

Z tyłu znajduje się sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4,2 litra, który osiąga obroty do 9400 obr./min i generuje moc 456 kW (40 kW więcej niż w GT3 R) dzięki specjalnie opracowanemu zestawowi tłoków i wałków rozrządu.

Za silnikiem znajduje się sześciobiegowa skrzynia biegów o stałym zazębieniu, sterowana za pomocą zestawu manetek zamontowanych za wielofunkcyjną kierownicą. Dzięki przełożeniom zgodnym ze specyfikacją Daytona Rennsport jest o 20 km/h szybszy niż samochód wyścigowy GT3 na szóstym miejscu przy 9000 obr./min.

Widok z tyłu Porsche 911 GT3 R Rennsport w trzech czwartych

Dzięki swoim wyścigowym korzeniom podwozie jest tego samego typu, które można znaleźć również w samochodzie GT3. Oznacza to, że z przodu zastosowano zawieszenie dwuwahaczowe, z tyłu wielowahaczowe, a całość amortyzowana jest przez amortyzatory KW Racing z pięciostopniową regulacją.

Po ustawieniu możliwie najszybszych obrotów zestaw aluminiowych hamulców monoblokowych AP z tytanowymi płytkami klocków hamulcowych zapewni bezpieczne zatrzymanie.

Bez zbędnych ceregieli cenę Porsche 911 GT3 R Rennsport ustalono na 1 046 000 dolarów amerykańskich (1 742 191 dolarów nowozelandzkich) przed dodaniem jakichkolwiek opcji personalizacji do specyfikacji.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *