Model ten, według plotek, znajduje się w czołówce gamy – najprawdopodobniej Turbo GT Według Autocaru – Był szybszy niż poprzedni rekordzista Ringu, Taycan Turbo S Sport, i stał się jednym z najszybszych Porsche na trasie pit stopu Nordschleife z czasem 7:07 sekundy.
Porsche wynajęło tor na cały dzień, a główny kierowca testowy Lars Kern rozpoczął okrążenie tak szybko, jak tylko mógł, mówiąc, że „naciskał tak mocno, jak tylko mógł”.
Przeczytaj więcej: Nowy Macan wyłamuje się z tajemnicy
Przewaga, o jaką pokonał poprzedni najlepszy model, jest niemałym wyczynem. Kevin Jeck, szef linii modeli Porsche Taycan, całkiem słusznie stwierdził, że „26 sekund to w sportach motorowych pół wieczności.
Lars Kern za kierownicą rekordowego Taycana
„Czas okrążenia Larsa wynoszący 7 minut i 7,55 sekundy na torze Nordschleife jest imponujący i stawia Taycana w tej samej lidze, co supersamochody elektryczne.
„Imponujące jest to, że na kilku okrążeniach Lars zanotował niemal ten sam czas”, co pokazuje, że nie był to jednorazowy wysiłek, a pokazuje konsekwencję samochodu.
Samochód ma naprawiony tylny spojler, nowe zderzaki, tylny wlot powietrza i nowe reflektory. Turbo GT ma zająć pierwsze miejsce w ofercie Taycana w stajni Porsche, gdy pojawi się w ofercie jako aktualizacja w połowie okresu użytkowania.