Dziś Kask zaprezentował nową markę Kask na rower szosowy który, jak mówi, zrewolucjonizuje kolarstwo, jakie znamy. Nazywa się Elemento i wykorzystuje panele z włókna węglowego zamiast pianki EPS oraz tę samą technologię druku 3D, która znajduje się na górze siodełek Fizika i jest dostosowana do jego klocków. Jest to nowy dodatek do oferty Kask i może pochwalić się pięciogwiazdkową oceną Virginia Tech.
Wraz z wprowadzeniem wielu nowych stylów Elemento z pewnością wydaje się technologicznym krokiem naprzód i nie jest niespodzianką, że odzwierciedla to cena. Kosztujący 335 GBP / 375 EUR / 400 USD to najdroższy kask szosowy, jaki do tej pory widzieliśmy, a zapytany o niego Kask szybko stwierdził, że jest przeznaczony dla „elitarnych sportowców rywalizujących na najlepszej na świecie szosowej, przełajowej , wyścigi przełajowe i szutrowe, a także rowerzystom, którym zależy na jak najlepszych osiągach”.
Jego rozwój rozpoczął się w hotelu Ineos Grenadiers Training Camp na Majorce w 2019 roku od spotkania o nazwie „New Protone”. Jednak Kask mówi, że wkrótce stał się znacznie większym projektem, który miał na celu stworzenie czegoś, co nie było tylko powtórzeniem wcześniejszego sukcesu, ale rewolucyjnym produktem samym w sobie. Są bardzo pewni wyniku, powiedział kierownik produktu Luca Fiano wiadomości rowerowe „W nadchodzących latach wszystko, co zobaczysz, będzie zbierać coś od Elemento”.
Chociaż został uruchomiony dzisiaj, Elemento jest w oczach opinii publicznej od dłuższego czasu. Tak było na początku Dostrzeżony na głowach Grenadierów Ineos 10 miesięcy temu Tour de France 2022, ale został przełożony z powodu tych samych problemów z łańcuchem dostaw, które ostatnio nękały większość branży rowerowej.
nowe technologie
U podstaw nowego projektu kasku leżą dwie główne innowacje. Pierwszym z nich jest technologia, którą Kask nazywa Fluid Carbon 12, która jest opisana jako „kompozytowy polimer techniczny, który jest w stanie pochłonąć więcej energii uderzenia niż konwencjonalne materiały, a następnie jest w stanie rozłożyć tę siłę bardziej równomiernie na kasku ”.
W szczególności jest to seria paneli z kompozytu węglowego, które są stosowane zamiast pianki EPS (spienionego polistyrenu) znajdującej się w kasku. Razem tworzą skorupę podobną do płyt tektonicznych. Są one utrzymywane razem za pomocą przegubów, które umożliwiają im poruszanie się, pochłaniając w ten sposób siły pochodzące z uderzeń i dzieląc je.
Grubość tych arkuszy wynosi tylko 1 mm. Przy grubości pianki EPS zwykle w zakresie 25-30 mm, otworzyło to wnętrze kasku i stworzyło większe wewnętrzne kanały powietrzne, umożliwiając mu szybszy ruch powietrza – a tym samym nagrzewanie. Pozwoliło to Kaskowi zachować lepszą wentylację z mniejszymi otworami wentylacyjnymi z przodu, co z kolei oznacza również lepszą aerodynamikę. Kask mówi, że główną motywacją do korzystania z tej technologii niekoniecznie była wydajność, ale bezpieczeństwo, a wzrost wydajności był szczęśliwym zbiegiem okoliczności.
Włoska marka podwoiła bezpieczeństwo, wprowadzając jednocześnie drugą nową technologię. Nazywa się Multipod i jest bardziej znany tobie i mnie jako wyściółka drukowana w 3D, używana w siodłach Specialized i Fizik. Kask wykorzystał tę samą kalifornijską firmę Carbon, której technologia wytwarzania przyrostowego została dostosowana do wytworzenia cyfrowego światła ze sztywną powierzchnią zewnętrzną i środkiem o niskiej gęstości, który zapewnia ruch ścinający po uderzeniu, pomagając zmniejszyć siły uderzenia obrotowego.
Twierdzenia dotyczące bezpieczeństwa
Ogólnie rzecz biorąc, Kask twierdzi, że głównym kluczowym czynnikiem stojącym za Elemento jest bezpieczeństwo, a według własnych standardów został ulepszony i przeszedł wewnętrzną procedurę testową WG11, która według niego jest bardziej wszechstronna niż standardy branżowe.
Kask, który twierdzi, że ściśle współpracuje z niezależnym ośrodkiem testowania kasków Virginia Tech w zakresie swoich metod testowania, wcześniej poddał testom tylko jeden ze swoich hełmów. Było to Valegro, które otrzymało 19,57 punktów na pięć gwiazdek. Przedmiot został również poddany testowi, uzyskując pięciogwiazdkowy wynik 11,90. Najlepszym wynikiem uzyskanym do tej pory jest Giro Aries Spherical z wynikiem 8,40.
Ponadto, aby pomyślnie przejść test europejskiej normy dotyczącej kasków EN-1078, czujniki w kształcie głowy nie mogą przekroczyć 250 GB siły przyspieszenia w momencie uderzenia. W amerykańskim teście CPSC jest to 300 G. Kask mówi, że Protone Icon, Utopia Y i Valegro mieszczą się w zakresie od 90 do 110 G, podczas gdy Elemento jest bliższy 80 G siły. Oczywiście jest to tylko efekt liniowy, więc nie ma bezpośredniego związku z rodzajem uderzenia, którego możesz doświadczyć podczas zderzenia, ale mniejsze liczby nigdy nie są złe pod tym względem.
roszczenia dotyczące wydajności
Jeśli chodzi o to, gdzie kaski znajdują się w asortymencie Kask, najlepiej można je opisać jako „Protone Premium”. Jeśli chodzi o aerodynamikę, Kask wskazuje na dość dużą przewagę w tunelu aerodynamicznym polegającą na obniżeniu CDA o 1,5% dla „pełnego ciała w pozycji do jazdy”. Można to porównać do ikony Protone (która została wprowadzona na rynek w zeszłym roku jako zamiennik oryginału), a także do nienazwanych konkurentów. Według kontraktowego aerodynamika Kaska, Lucy Oggiano, który jest głównym aerodynamikiem w Ineos Grenadiers, odpowiada to około 5-10 watów przy 45 km/h. Jednocześnie Kask twierdzi, że jest o 0,26°C chłodniej.
Pomimo ogólnej poprawy w stosunku do Protone Icon, Kask chętnie powtarza, że Elemento nie jest tutaj, aby go zastąpić. Ikona Protone pozostanie w składzie, ale jest obecnie oceniana jako „niedrogi” wszechstronny wykonawca; Nieco smutne, biorąc pod uwagę jego cenę 245,00 GBP / 299,00 USD.
Jednak Kask przyznał również, że Elemento nie jest klasą samą w sobie, zauważając, że Valegro jest nadal lepiej wentylowany, a Utopia Y jest jeszcze bardziej aerodynamiczna. Więc jeśli kiedykolwiek znajdziesz się na rynku nowego kasku, Elemento niekoniecznie jest oczywiste. Jeśli osiągi wyścigowe (pomijając na chwilę zwiększone bezpieczeństwo) są dla Ciebie ważne, możesz uzyskać lepsze osiągi w innym asortymencie Kask, przy znacznych oszczędnościach cenowych.
Cena i dostępność
Elemento jest dostępny w różnych kolorach, w tym czarnym, białym, zielonym, niebieskim Oxford, czerwonym i srebrnym. Średniej wielkości kask waży 260 gramów i ma cenę 375,00 EUR, 335 GBP, 400,00 USD i 650 USD.