Starlink miał zespół ludzi w Nowej Zelandii na początku tego miesiąca, którzy odwiedzili partnerów i rozpoczęli kampanię marketingową. Planowany jest lot powrotny, zbiegający się z Fieldays (30 listopada – 4 grudnia).
Analityka:
Starlink Elona Muska miał zespół w Nowej Zelandii na początku tego miesiąca, budujący lokalne kontakty jako czynnik marketingowy dla szerokopasmowej łączności satelitarnej – od reklam skierowanych do lokalnych użytkowników Facebooka po
Więcej billboardów dla starych lotnisk.
Odnotowano również znaczny spadek liczby wpisów w skrzynkach pocztowych w całym kraju, w tym w centrach miast.
Jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnego marketingu w pierwszym tygodniu października, Starlink zbudował uporządkowaną bazę klientów w Nowej Zelandii, odkąd po raz pierwszy stał się dostępny w lutym zeszłego roku – początkowo z ograniczonym zasięgiem (sieć Starlink składająca się z ponad 2300 satelitów, liczba wzrasta., obecnie obejmuje prawie wszystkie części kraju).
Herold rozumie, że zarejestrowało się już około 10 000 osób.
I chociaż eksperci określili Starlink jako dobre rozwiązanie dla niektórych obszarów wiejskich, dostawca zarejestrował również znaczną liczbę osób na obszarach miejskich bogatych w włókna.
Jest to świadectwo dobrego słowa usługi i wciąż słabego stanu łączy szerokopasmowych w niektórych częściach Nowej Zelandii, które stworzyła maska społecznościowa za pomocą usługi Starlink przekazanej Tonga po kablu i na Ukrainę (ta ostatnia z boku serwis dla gorącego geopolitycznego założyciela).
Osobiście byłem zaskoczony liczbą maili, które otrzymałem od osób, które zamówiły Starlink i ilu użytkowników Starlink zamówiło zawieszony Po historiach (ogółem były bardzo pozytywne, ale podkreślają też kilka z nich) złapałem cię. Obejrzyj historie i wyniki testów tutaj; Szerokopasmowy satelita zawsze miał słabą prędkość i opóźnienie, ale Starlink radzi sobie z tym, wymieniając tradycyjny model kilku dużych satelitów na orbicie geosynchronicznej na wysokości około 36 000 km na rój w LEO wynoszący około 600 km).
Należy pamiętać, że początkowa baza użytkowników licząca 10 000 została zbudowana w czasie, gdy klienci musieli zrobić krok w kierunku pewności – zamawiając pakiet satelitarny, router bezprzewodowy i kablowy Wi-Fi o wartości 1049 USD, który dotrze po nieznanej liczbie tygodni, które muszą zainstalować się i odpowiednio je zorientować (za pomocą aplikacji na smartfona) – chociaż ostatnio rozwinęło się coś z domowego przemysłu z wieloma wiejskimi i prowincjonalnymi dostawcami usług internetowych, w tym Full Flavor w Tauranga, oferującymi pomoc.
Należy również pamiętać, że Starlink kosztuje 159 dolarów miesięcznie – to tanie według standardów szerokopasmowego internetu satelitarnego, zwłaszcza że wprowadza nieograniczoną ilość danych w sektorze, który tradycyjnie miał wąskie limity – ale wciąż jest znacznie wyższy niż cena światłowodu UFB lub stacjonarnej łączności bezprzewodowej. A Starlink nie zaoferuje nawet orientacyjnej prędkości dla wersji konsumenckiej (w przypadku usługi biznesowej, która wymaga większego zysku, anteny satelitarnej za 4200 USD i kosztuje 840 USD miesięcznie, obiecuje 350 Mb/s lub na równi z większością światłowodów UFB).
Październikowy impuls marketingowy ma zostać zbudowany na 10 tys.
The Herald rozumie, że załoga Starlink wkrótce wróci do Nowej Zelandii na wizytę w czasie, która zbiegnie się z Fieldays (30 listopada do 3 grudnia).
Wiemy z dokumentów FCC w USA, że Starlink – oddział Musk’s SpaceX – szybko się rozwija. W lutym poinformował, że ma ponad 250 000 użytkowników na całym świecie. W czerwcu liczba ta wzrosła do 400 000. W październiku było to ponad pół miliona.
W tym roku Starlink rozszerzył swój rynek docelowy z domów i firm do pojazdów rekreacyjnych i jachtów – a właściciele Bacha z Nowej Zelandii powiedzieli Heraldowi, że uwielbiają danie drugiej generacji firmy – nazywane Dishy 2 – ponieważ (w przeciwieństwie do pierwszej generacji) zdejmowana antena kablowa. Możesz go podnieść i zabrać ze sobą.
Starlink rozpoczął również współpracę z operatorami statków wycieczkowych. Niedawno ogłosił partnerstwo z amerykańskim operatorem sieci komórkowej T-Mobile. Pomysł jest taki, że od przyszłego roku satelity Starlink będą mogły działać jak „wieża komórkowa na niebie”, aby rozszerzyć zasięg standardowych telefonów iPhone i urządzeń z systemem Android na klientów T-Mobile.
odepchnąć się
Historycznie, najwięksi przewoźnicy mieli ograniczone zainteresowanie satelitarnym dostępem szerokopasmowym, który niekonkurencyjnie sytuował się na marginesie, korzystając z różnych karłów lotniczych. Ale teraz Starlink podpisuje się z dużą liczbą klientów — tymczasem ewolucja 5G oznacza, że operatorzy i operatorzy szerokopasmowego dostępu satelitarnego pragną teraz tego samego spektrum „fal milimetrowych”, szukając ścieżek rozwoju w przyszłości.
Jak lokalni przewoźnicy zareagują na pojawienie się Starlink?
Szukaj presji politycznej na dwóch frontach.
Jedno, Forum Komunikacyjne, które reprezentuje Spark, Vodafone, 2degrees, Chorus i inne) już wskazało, że strony Starlink są poza komisją handlową Płacić Aby zająć się marketingiem, usługami i kwestiami rozliczeniowymi w komunikacji – a właściwie prawie każdym nadzorem ze strony regulatora rynku.
Paul Breslin, dyrektor generalny Communications Forum, zaprosił również Starlink do przyłączenia się do Communications Dispute Resolution Service, która oferuje bezpłatną i niezależną usługę pośredniczenia w rozpatrywaniu skarg klientów. Jak dotąd Musk nie wszedł do rady dyrektorów.
Po drugie, w aplikacjach do MBIE, Sparka, Vodafone i 2 stopni wszystkie wymagały „regulacji symetrycznej”. Oznacza to, że szerokopasmowa łączność satelitarna musi podlegać takiej samej kontroli regulacyjnej, jak lokalni dostawcy zniesławienia.
„Obecnie dostawcy szerokopasmowych usług satelitarnych aktywnie korzystają z bezpłatnego widma radiowego” – powiedział Vodafone w oświadczeniu dla MBIE.
Nie jest całkowicie darmowy, ale rzecznik MBIE powiedział The Herald, że Starlink, który ma sześć stacji naziemnych rozmieszczonych w Nowej Zelandii, zainstalowanych przez Vocus NZ (obecnie zintegrowany z 2 stopniami) i Cello, płaci 150 USD za każdą z 47 licencji. zapłacona do czerwca 2023 r. To 7 050 USD rocznie – lub niewielka zmiana oprócz milionów płaconych przez tradycyjnych przewoźników.
Tak, to był tylko Spark, Vodafone i 2 Stopnie Dany Widmo 5G w ramach umowy ogłoszonej niedawno przez sekretarza ds. komunikacji Davida Clarka — w zamian za łącznie 259 milionów dolarów, które musieli wydać na aukcji 4G — ale w zamian musieliby wydać dziesiątki milionów na każdą z nich, aby ulepszyć wiejskie łącza szerokopasmowe i mobilne czarne plamy.
Dokładnie, ile rozgałęzień pojawi się w rozmowach w nadchodzących tygodniach, co stanie się, gdy MBIE będzie kontynuować prace ewaluacyjne na nowej scenie widma, w tym Starlink.