Według danych opublikowanych w środę przez NZQA mniej uczniów szkół średnich uzyskało kwalifikacje NCEA w 2021 r. niż w 2020 r.
Jednak nie wszystko było z górki. Osiągnięcia NCEA w 2021 r. były porównywalne lub wyższe niż w 2019 r. dla uczniów klas 12 i 13.
Nowe liczby były zgodne z dane tymczasowe Opublikowany w styczniu, wskazujący na spadek wyników NCEA z powodu Choroby związane z COVID-19.
Vaughan Coelho, dyrektor Papatoetoe High School w południowym Auckland, powiedział, że Covid najbardziej wpłynął na uczniów w 2021 roku, ponieważ Zamknięcia były bardzo zbliżone do egzaminów.
Czytaj więcej:
* Wyniki NCEA: Prawie połowa uczniów z obszarów dotkniętych COVID nie przystąpiła do egzaminów na koniec roku
* Wyniki NCEA pojawią się w czwartek, oto co musisz wiedzieć
* Wskaźniki osiągnięć NCEA spadają, szkoły maoryskie opierają się trendowi
Uczniowie mocno ucierpieli z powodu przestojów, które widzieliśmy w zeszłym roku na Upper North Island. Mogło być trudniej niż w 2020 roku.
„Prawie cała klasa 3 została przekreślona, jeśli chodzi o edukację na miejscu w Auckland” – powiedział.
Według NZQA od 2017 r. liczba uczniów osiągających maturę stale spada, z wyjątkiem niewielkiego wzrostu między 2019 a 2020 r.
Tylko 69% studentów osiągnęło poziom NCEA 1 w 2021 r., w porównaniu z 72% w 2020 r.
Coelho powiedział, że pogorszenie wyników w 11. roku było „niefortunną ofiarą wojny z Covid”.
„Kiedy skupiasz się na tym, gdzie poświęcamy nasze wysiłki na zamknięcie, zdecydowana większość z nas skoncentruje nasze wysiłki, jeśli chodzi o dodatkową pomoc, z uczniami roku 12 i 13, ponieważ masz z nimi mniej czasu w tym procesie” – powiedział .
Andrea Gray, wiceprezes wykonawczy NZQA, powiedziała, że spadek może być częścią szerszej zmiany.
„Jest to zgodne z trendem, w którym niektóre szkoły odchodzą od oferowania pełnego programu NCEA na poziomie 1 w klasie 11, skupiając się zamiast tego na dwuletniej ścieżce do osiągnięcia poziomu 2 NCEA w klasie 12” – powiedziała.
historycznie pozbawiony praw wyborczych Studenci, tacy jak studenci Maorysi i Pasifika, byli: Nadal stoi w obliczu ogromnej luki w zapasachAle to nie wzrosło znacząco od pandemii.
Tylko 58% uczniów maoryskich osiągnęło poziom 1 NCEA w 2021 r., czyli o 16% niższy niż studenci europejscy.
„Wciąż istnieje ogromna różnica między uczniami z Maorysów i Pacyfiku a ich rówieśnikami z Europy lub Azji.
„Zajęcie się barierami dla sprawiedliwych osiągnięć pozostaje priorytetem dla NZQA, szczególnie dla studentów z Maorysów i Pacyfiku, osób o niskim pochodzeniu społeczno-ekonomicznym oraz studentów niepełnosprawnych lub ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” – powiedział Gray.
Wskaźniki osiągnięć również nieznacznie spadły dla poziomów 2 i 3 NCEA od 2020 r.
W roku 12 odsetek studentów z kwalifikacjami NCEA zmniejszył się o 2,2%, aw roku 13 o 1,6%.
Ogólnie rzecz biorąc, Gray powiedział, że studenci mają dobre wsparcie w radzeniu sobie z podkręconą piłką Covida.
„Ciężka praca uczniów i wybitne wsparcie ze strony szkół opłaciły się i uzupełniają ją. Zmiany w NCEA Co pomogło uporać się z zakłóceniami spowodowanymi przez Covid-19.
Melanie Webber, prezes Stowarzyszenia Nauczycieli Elementarnych, nie uważała, by spadki były powodem do niepokoju.
„Myślę, że wszyscy powinniśmy być bardzo dumni z naszych nauczycieli i uczniów, ponieważ sprawili, że tak… sprawiliśmy, że tak się stało”. Nauczyciele są naprawdę pracowici Aby upewnić się, że uczniowie nie przegapią tego, czego się nauczyli” – powiedziała.
Była jednak zaniepokojona ciągłym wpływem Covid na edukację uczniów.
„Co się dzieje w tym roku, kiedy masz dzieci, które były w 11. klasie, kiedy to zakłócenie Covid zaczęło się i które zostały dotknięte przez Covid na całym poziomie szkoły średniej? Jakie są luki w ich nauce? „, powiedziała.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”