Obawy dotyczące ważnych tras lotniczych dla pacjentów NHS

Getty Images Samolot Loganair widziany jest w trakcie lotu w pochmurny dzień. Jest to biały samolot z ogonem w kratę.Obrazy Getty’ego

Loganair lata w regionie Highlands and Islands od 60 lat

Trudno jest utrzymać jedną z najważniejszych tras lotniczych dla pacjentów NHS przy obecnym poziomie pasażerów, mówi szef Loganair, największej regionalnej linii lotniczej w Wielkiej Brytanii.

Luke Faragallah ostrzega, że ​​potrzebne są „dyskusje” ze szkockim rządem, aby zapewnić środki finansowe na utrzymanie lotów między Inverness a Stornoway, gdzie liczba pasażerów jest niska.

Twierdzi jednak, że pacjenci korzystający z tej linii lotniczej na wizyty lekarskie w szkockich miastach są w lepszej sytuacji, gdy w celu poprawy niezawodności zrezygnował z innych tras.

Powiedział także, że służby wspierające przemysł naftowy i gazowy w Aberdeen i Szetlandach radzą sobie dobrze pomimo plotek o pogorszeniu koniunktury.

Dyrektor generalny rozmawiał z BBC Scotland News sześć miesięcy po objęciu sterów linii lotniczej z Glasgow.

Obsługując usługi lotnicze w regionie Highlands i Islands od ponad 60 lat, Loganair niedawno rozszerzył swoją ofertę o trasy obsługiwane wcześniej przez nieistniejące już linie lotnicze BMI Regional i FlyBe.

„Czynniki umożliwiające rozwój”

Niedawno do floty składającej się z 38 samolotów dodano nowe i większe samoloty, a Farajallah twierdzi, że zamierza zwiększać tę liczbę o dwa samoloty rocznie, stopniowo dodając trasy i loty.

Powiedział, że najlepsze perspektywy dla nowych tras istnieją pomiędzy północno-wschodnią i południowo-zachodnią Anglią, a także Walią, przy czym istnieje duży potencjał wzrostu ruchu pasażerskiego do i z Cardiff.

Jednak branża stoi przed wyzwaniem ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i może stanąć w obliczu wyższego podatku pasażerskiego w przyszłotygodniowym budżecie.

Dyrektor generalny nalegał, aby rząd traktował lotnictwo jako siłę napędową wzrostu gospodarczego, a nie postrzeganie go jako podmiotu zanieczyszczającego.

Wezwał wszystkie rządy, aby „postrzegały linie lotnicze jako czynniki umożliwiające wzrost, a nie inhibitory lub problemy dla środowiska”.

„Robimy ogromną różnicę, szybko i skutecznie przewożąc ludzi na terenie całego kraju”.

Loganair Luke Farajallah ubrany w różowe ubranie i okulary, łysy, z krótkimi siwymi włosami po bokach, głową i ramionami ujętymi, z lekkim uśmiechem do kamery.Loganair

Luke Farajallah twierdzi, że potrzebne są dyskusje z rządem Szkocji

Po objęciu urzędu pan Farajallah ograniczył loty, aby zapewnić zmniejszenie liczby opóźnień i odwołań pozostałych tras.

Trzy linie, Glasgow-Southampton, Aberdeen-Teesside i Aberdeen-Newcastle, zostały odwołane, a częstotliwość siedmiu linii została zmniejszona.

Powiedział, że poprawa niezawodności jest szczególnie ważna dla osób korzystających z usług Loganair w celu uzyskania dostępu do wizyt NHS – co obejmuje pasażerów podróżujących z obszarów peryferyjnych do miejskich klinik lub lekarzy podróżujących z miast do konsultacji na wyspach.

Loganair zwraca się do rządu Szkocji o wsparcie niektórych usług na wyspie. Niedawno obchodziła 50-lecie służby dla Barry i Tiree.

Faragallah stwierdził jednak, że usługi nadal muszą być opłacalne i dlatego istnieje Loganair. Zaprzestano świadczenia usług Stornoway-Benbecula.

Przyznał, że spadająca liczba pasażerów lotów między Inverness a Stornoway utrudniła utrzymanie tej trasy.

Wezwał także rząd Szkocji do utrzymania ulgowych biletów za połowę ceny dla wyspiarzy podróżujących z wysp, twierdząc, że okazało się to niezwykle ważne dla mieszkańców społeczności wiejskich, których dochody nie pozwalały na opłacenie pełnych biletów.

Tymczasem powiedział, że pasażerowie międzynarodowi, szczególnie ci przybywający do Edynburga, w ostatnich miesiącach wzmocnili ofertę Loganair, gdy następnie korzystali z lotów po Wielkiej Brytanii.

Niedawno opublikowane dane dotyczące turystyki w Szkocji wskazują, że rok był dobry pod względem liczby turystów.

„Zwiększyliśmy częstotliwość lotów na trasie Edynburg–Southampton” – dodał. „Rynek statków wycieczkowych z Southampton szczególnie kwitnie.

„Przyglądamy się także innym obszarom Wielkiej Brytanii, które niekoniecznie mają takie połączenie z południowym wybrzeżem lub Londynem.

„Uważamy, że Cardiff oferuje ogromne możliwości. Latamy z Edynburga do Cardiff, które jest bardzo popularne i istnieje tam potencjał ekspansji.

Powiedział, że północno-wschodnia i południowo-zachodnia część kraju to dwa regiony, które można lepiej połączyć drogą powietrzną.

„Prowadzenie jest bardzo skomplikowane i wymaga wielokrotnych przesiadek” – dodał Faragallah. „Więc odpowiednie byłoby połączenie lotnicze”.

„Wyzwanie, przed którym stoimy, polega oczywiście na tym, jaki rodzaj samolotu oferujemy, jaką częstotliwość, o której porze dnia i jakie ceny musimy wziąć pod uwagę, podróżując na nową trasę”.

Loganair Mały samolot Loganair ze śmigłami w locie i kołami opuszczonymi do lądowania, z małą wyspą i błękitnym morzem w tleLoganair

Trasy Loganair zostały skrócone, aby zmniejszyć opóźnienia i odwołania lotów

Dyrektor naczelny powiedział, że ruch pasażerski w okolicach Aberdeen i Szetlandów utrzymuje się na stałym poziomie.

„W ciągu ostatnich 18 miesięcy zaobserwowaliśmy pewien wzrost” – powiedział. „Czujemy, że ropa i gaz rosną i nie widzieliśmy żadnych oznak, że ten trend ma ustać.

„Nasza strategia polega na zapewnieniu jak największej liczby usług dla tego obszaru. W momencie spowolnienia następuje nowy etap.

„Nastąpi faza likwidacji, która będzie trwała latami. Loganair odgrywa bardzo ważną rolę w Aberdeen i na Szetlandach i zamierzamy nią pozostać przez wiele lat”.

Loganair oświadczył, że do 2040 r. zamierza osiągnąć zero netto w swojej działalności, podjął także inicjatywy dotyczące samolotów zasilanych akumulatorowo i rozwijających loty napędzane wodorem.

„Rozwiązanie zerowe netto będzie pochodzić z wielu źródeł, pod różnymi kątami i będzie wprowadzać niewielkie, stopniowe zmiany. Współpracujemy z Uniwersytetem Cranfield nad napędem ogniw wodorowych dla wyspiarzy zarządzających wyspami na północy Szkocji”.

Według Faragallah najlepszą szansą Loganair na szybkie zwycięstwo jest projekt realizowany wspólnie z Heart Aerospace, mający na celu zbudowanie akumulatorowego źródła energii elektrycznej dla konwencjonalnie zaprojektowanego samolotu.

„Jeśli podejmiesz którąkolwiek z tych inicjatyw, nie zapewnisz rozwiązania” – dodał.

„Ale jeśli zrobisz to i jeszcze więcej, w końcu pojawi się element zmiany, który znacznie przybliży nas do realizacji ambicji osiągnięcia zera netto do 2040 r.”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *