Piece na paliwa kopalne są już w drodze, ale administratorzy szkół obawiają się, że oznacza to wzrost rachunków za prąd.
Oznacza to niższe koszty gdzie indziej.
Przechodząc na czystszą energię i ograniczając emisje, szkoły w całym kraju wycofują przestarzałe kotłownie i zastępują je nowoczesnymi elektrycznymi pompami ciepła.
W centrum Canterbury wielu nadal polega na ogrzewaniu kotłowym, ale dokonują zmiany.
Ashburton College obecnie wykorzystuje kocioł węglowy do ogrzewania w zimie, ale to wszystko ma się zmienić w ramach odbudowy uczelni za 62 miliony dolarów, powiedział dyrektor Ross Preece.
„Nasz nowy, centralnie sterowany system jest zasilany elektrycznie za pomocą orurowania w całym nowym kampusie.
„Obawiamy się, że gdy to się stanie, nasze zużycie energii dramatycznie wzrośnie”.
Dzieje się tak dlatego, że oprócz ogrzewania zimą, pozwoliłoby to kolegium na chłodzenie sal lekcyjnych w miesiącach letnich.
„Jest niemal pewne, że w najbliższych latach zwiększymy zużycie energii elektrycznej, ponieważ szkoła będzie mogła być ogrzewana i chłodzona.
„Nasz nowy projekt ma całkowicie nową izolację i podwójne szyby, co oczywiście poprawia naszą efektywność energetyczną”.
Uczelnia wydaje obecnie około 200 000 dolarów na energię elektryczną, powiedział Brees, a każda podwyżka wpłynie na budżety operacyjne.
„Dostajesz dotację na ciepło, światło i wodę i prosisz o rewizję, ale to nigdy nie wystarcza.
„Oprócz centralnie finansowanych wynagrodzeń nauczycieli, wszystko inne trafia do jednej puli.
„Jeśli zapłacisz 200 000 dolarów za prąd i wzrośnie do 10 000 dolarów, to o 10 000 dolarów mniej niż komputery, papier toaletowy i pomoce dla nauczycieli.
„Jako szkoła musisz zdecydować o swoich priorytetach, a elektryczność jest na miejscu”.
Powiedział, że różnica w kosztach jest obecnie nieznana, ale koszty operacyjne obu będą rosły w ciągu najbliższych dwóch lat.
Nowy 32-pokojowy budynek Rangitata ma być gotowy na rozpoczęcie pierwszego semestru w przyszłym roku, po czym rozpoczną się prace nad blokiem 2, który jeszcze nie ma nazwy, a także 32 salami lekcyjnymi, które mają zostać oddane do użytku. zakończyć do końca 2024 roku.
Kocioł węglowy ma zostać wycofany z eksploatacji w 2025 roku.
„Do czasu zakończenia drugiego zestawu będziemy musieli uruchomić podwójne systemy grzewcze.
„Blok Rangitata jest zasilany przez nowy system, ale pozostałe bloki nadal będą musiały być ogrzewane przez kocioł”.
Ashburton College jest jedyną szkołą w okolicy z kotłem węglowym, a przejście na czystszą energię odbywa się przy pomocy przebudowy finansowanej przez Ministerstwo Edukacji (MOE), finansowanej z programu wymiany kotłów węglowych.
Wiele szkół ma mniej szczęścia
Szkoły, które nie są przebudowywane lub mają inne kotły na paliwa kopalne, nie otrzymują dodatkowego wsparcia ze strony departamentu w celu przyspieszenia przejścia z paliw kopalnych na czystą energię, powiedział Jack Saxon, dyrektor Mount Hut College.
Mt Hutt College nadal obsługuje kocioł na olej napędowy do ogrzewania około 85% szkoły.
„Ślad naszego kotła w szkole powoli się zmniejszał w ciągu ostatnich czterech lat, kiedy przechodzimy na klimatyzatory w całej szkole.
„W ciągu ostatnich dwóch lat mieliśmy uczniowskie grupy projektowe, które zorganizowały kampanię społeczną na rzecz instalacji paneli słonecznych w szkole. Kampania ta ma się rozpocząć w semestrze 3.
„Instalacja energii słonecznej zapewni podstawę do znacznego przejścia na jednostki AC w ciągu najbliższych pięciu lat”.
Ministerstwo koncentruje się obecnie na odejściu od węgla, ale rozważa skalowanie, infrastrukturę i pioniera cyfrowego, Scotta Evansa.
„Rozważamy wymianę niewielkiej liczby kotłów na olej napędowy w niektórych szkołach w całym kraju jako pilotaż, aby lepiej zrozumieć koszty związane z wymianą kotłów na olej napędowy i ukierunkować przyszłe planowanie.
„W ramach naszego zaangażowania w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym priorytetowo traktujemy inwestycje w obszary, w których możemy osiągnąć najbardziej znaczące redukcje emisji dwutlenku węgla, szczególnie te, które eliminują paliwa kopalne i zmniejszają zużycie energii w szkołach”.
Dwie inne szkoły w Mid-Canterbury również podjęły poważne kroki w celu ograniczenia emisji poprzez przebudowę.
Przewodniczący Brent Gray powiedział, że kocioł wysokoprężny Ashburton Intermediate zostanie wycofany z eksploatacji pod koniec roku, do czasu wyburzenia dwupiętrowego budynku, w którym znajduje się kocioł.
„Od tego momentu szkoła będzie ogrzewana za pomocą pomp ciepła wprowadzanych w ramach przebudowy”.
Dyrektor szkoły Andrew Leverton powiedział, że szkoła Allenton zakończyła przejście na pompy ciepła, ale stary kocioł wciąż był na miejscu.
„Wypalono, ale obecnie nie planujemy usunięcia kotła. Będzie to wiązało się ze znacznymi kosztami, więc na razie po prostu tam jest”.
Dyrektor Netherby, Phil Wheeler, sfinalizował plany wymiany istniejącego kotła na olej napędowy, finansowanego z dotacji operacyjnej szkoły.
Netherby potrzebuje ośmiu dodatkowych pomp ciepła za około 30 000 USD, aby ogrzać szkolne sale lekcyjne, przerwy i pokój nauczycielski.
Powiedział, że alternatywą jest wymiana pieca i zbiornika na olej napędowy za 7500 USD plus koszty instalacji, aby ogrzać ten sam obszar szkoły, zużywając około 1200 litrów oleju napędowego rocznie.
Będzie również koszt likwidacji i usunięcia istniejącego podgrzewacza oleju napędowego.
Wheeler „w tym momencie wybierał opcję pompy ciepła”, ponieważ zapewniała ona większą elastyczność ogrzewania i chłodzenia.
Wyraził obawy co do rzeczywistych oszczędności emisji, które można by osiągnąć dzięki przejściu na czystą energię w oparciu o sposób wytwarzania energii – zastępując kocioł na paliwo kopalne energią elektryczną wytwarzaną przez spalanie gazu, biomasy lub węgla w innym miejscu.
Wheeler dwukrotnie ubiegał się o konkurencyjny fundusz na panele słoneczne i za każdym razem nie odniósł sukcesu, co jest „rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że jesteśmy północną szkołą, która ma dużo słońca”.
To samo można powiedzieć o rekonstrukcjach pośrednich i całkowitych.
Nowe bloki w Ashburton College zostały podłączone do potencjalnego dodania paneli słonecznych w przyszłości, powiedział Bryce, ale będzie to coś, co będą musieli sami sfinansować.
Instalacja paneli słonecznych w ramach odbudowy szkół ma sens jako koncepcja – szkoły działają w ciągu dnia, więc mogą być niemal samowystarczalne energetycznie – ale nie jest to priorytet dla ministerstwa.
Evans powiedział, że wysoki udział odnawialnych źródeł energii w wytwarzaniu energii elektrycznej w Nowej Zelandii oznacza, że panele słoneczne niekoniecznie są najbardziej wydajnym i skutecznym sposobem osiągnięcia tego celu w niektórych szkołach.
Szkoły mogą jednak zdecydować się na wykorzystanie przyznanych im funduszy na dofinansowanie modernizacji kapitałowych w celu zainstalowania paneli słonecznych.
Dodatkowe jednorazowe finansowanie kapitałowe zostało zapewnione szkołom, które były w stanie wykorzystać je do zainstalowania energii słonecznej, powiedział Evans.
„Pakiet inwestycji szkolnych zapewnił każdej szkole publicznej finansowanie kapitałowe na modernizację nieruchomości, a dzięki temu finansowaniu wdrożono 31 projektów fotowoltaicznych”.
Z rządowego budżetu na 2019 r. 5 milionów dolarów zostało przekazane na rzecz Competitive Sustainability Fund, aby wesprzeć szkoły w zmniejszaniu ich wpływu na środowisko i poprawie efektywności operacyjnej.
Evans powiedział, że w dwóch konkurencyjnych rundach zatwierdzono 41 projektów paneli słonecznych.
Jonathan Liske, reporter „Domestic Democracy”.
Local Democracy Reports to dziennikarstwo interesu publicznego finansowane przez NZ On Air