Nowy jacht lądowy Team New Zealand został pomyślnie przetestowany na pasie startowym w bazie sił powietrznych Weinawaby w Auckland.
14-metrowy rydwan o nazwie Horonoko został wystrzelony dopiero w poniedziałek, ale obrońcy America’s Cup szybko go rzucili, przygotowując się do starcia. Światowy rekord prędkości na lądzie zasilany energią wiatrową.
Muszą przekroczyć 202,9 kilometrów na godzinę, które wyznaczył Brytyjczyk Rickard Jenkins w 2009 roku.
To małe kroki, ale Horonoko osiągnął już prędkość około 130 km/h po rozpoczęciu oporu na pasie startowym, gdy Królewskie Siły Powietrzne Nowej Zelandii wypożyczyły swoją krytyczną infrastrukturę do „Project Speed”.
Czytaj więcej:
* Nazwij drużynę NZ i wystrzel jacht lądowy, aby spróbować ustanowić rekord świata
* Nowa Zelandia World Team Radical Speed Próba
* Miłośnik prędkości z Team NZ otrzymuje misję marzeń
Pilot Glenn Ashby był zadowolony z wczesnej eksploatacji, ponieważ przeprowadzane są kontrole strukturalne i systemowe.
„Bardzo fajnie, bardzo zadowolony z tego, jak poszło” – powiedział Ashby.
„Chłopcy wykonali niesamowitą robotę. Jego projekt i konstrukcja były niesamowite. Wprowadzenie tego tutaj było jednym z tych momentów, na które wszyscy czekali od tak dawna, zdecydowanie jestem.”
Będą kontynuować wczesne testy w Whenuaapai, zanim zatrzymają Horonuku do Australii Południowej, gdzie próba bicia rekordu zaplanowana jest na lipiec i sierpień na powierzchni warstwy soli jeziora Gairdner.
„Czas, który spędzimy na testach w Whenuapai, będzie miał kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej próby ustanowienia rekordów prędkości na lądzie napędzanym wiatrem” – powiedział Ashby.
„Od naszego pierwszego kontaktu i spotkania z pracownikami w bazie jesteśmy w pełni wspierani, a oni zrobili wszystko, co w ich mocy, aby nasz czas tam był jak najbardziej produktywny.
„Mamy przed sobą bardzo cenne kilka tygodni i nie możemy się doczekać współpracy z RNZAF w tym czasie”.
Obecny rekordzista prędkości na lądzie w Nowej Zelandii, Flight Sergeant Dean Hart, jest częścią zespołu RNZAF i jest podekscytowany, że może być częścią projektu.
„W 2020 roku jeździłem odrzutowym dragsterem po pasie startowym w Ohakii, osiągając rekordową prędkość 1 mili 363 km / h i maksymalną prędkość 473 km / h. Nasz pojazd jest budowany przez personel Sił Powietrznych o różnych zawodach który w swoim czasie pomaga specjalistyczną wiedzą w swoich dziedzinach.
„Wspaniale jest pracować z Team New Zealand w fazie testowania projektu. Mają wysoko wykwalifikowany zespół ludzi takich jak nasz i wspaniale jest pomóc Glennowi i reszcie zespołu osiągnąć ich cele po tym, jak tak wiele osób pomogło mi osiągnąć moje cele – powiedział Hart.