Internetowy sklep spożywczy Ocado i wiodący europejski sprzedawca detaliczny Auchan nawiązali drugą współpracę w ciągu dziewięciu miesięcy, planując fabrykę w Polsce do 2024 roku.
Notowana na brytyjskiej giełdzie firma Ocado poinformowała, że jej centrum obsługi klienta będzie obsługiwać obszar Warszawy, ale w przyszłości mogą zostać ogłoszone dodatkowe lokalizacje w kraju.
Oprócz nowej witryny, Auchan Polska będzie korzystać z oprogramowania Ocado w swoich hipermarketach, aby pomóc pracownikom Auchan w bardziej efektywnym odbiorze artykułów spożywczych i niespożywczych online.
Plany pojawiają się, gdy wojna Rosji z Ukrainą zbliża się do polskiej granicy po ataku na bazę wojskową Jaworowa na dalekim zachodzie Ukrainy.
Ale Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Poland, powiedział, że ważne jest, aby patrzeć w przyszłość.
„W obecnej trudnej sytuacji, z którą mamy do czynienia, nasze grupy są bardzo zaangażowane w pomoc ukraińskim uchodźcom przy wsparciu organizacji wolontariackich, takich jak Caritas i Czerwony Krzyż” – powiedział.
„Zdecydowanie nalegamy na pokój na Ukrainie. Jednocześnie chcemy przygotować naszą firmę na przyszłość.
Szef Ocado Tim Steiner przyznał, że ogłoszenie „przychodzi w bardzo trudnym czasie dla wszystkich w Polsce”, w tym dla pracowników w centrach rozwoju technologii we Wrocławiu, Krakowie i innych miejscach.
„Ludzka tragedia na Ukrainie i kryzys uchodźczy na jej granicach wstrząsnęły światem” – powiedział.
Zgodnie z warunkami umowy, Ocado Achan otrzyma część opłat z Polski z góry iw fazie rozwoju swojej warszawskiej bazy. Płatności, które są realizowane po zakończeniu, będą powiązane z kryteriami, takimi jak cele sprzedaży.
Na dłuższą metę umowa ta opiera się również na możliwości osiągnięcia docelowych wartości zapasów Achan na polskim rynku lub zamówienia uzgodnionej rocznej zdolności produkcyjnej z nowego centrum logistycznego.
Ten ruch ma miejsce dziewięć miesięcy po tym, jak Ocado podpisał umowę z marką Auchan’s Alcampo w Hiszpanii.
Achan to jedna z największych sieci spożywczych na świecie z przychodami 32 32 miliardów, działająca w 13 krajach.