Oceny bezpieczeństwa spadły po tym, jak Tesla wycofał radar z dwóch modeli

Oceny bezpieczeństwa spadły po tym, jak Tesla wycofał radar z dwóch modeli
Dwie główne grupy wystawiające oceny bezpieczeństwa w Stanach Zjednoczonych zrzekły się certyfikacji Tesli Model 3 i Model Y.

David Zalubovsky / AP

Dwie główne grupy wystawiające oceny bezpieczeństwa w Stanach Zjednoczonych zrzekły się certyfikacji Tesli Model 3 i Model Y.

Dwie główne grupy, które zapewniają oceny bezpieczeństwa samochodowego, odbierają najlepsze aprobaty niektórym samochodom Tesli, ponieważ firma przestała używać radarów w swoich systemach bezpieczeństwa.

Consumer Reports otrzymał status „Best Choice” dla Tesla Model 3 Pojazdy Y zbudowane po 27 kwietnia, a Instytut Ubezpieczeń Drogowych (IIHS) planuje usunąć klasyfikację pojazdów „Top Safety Pick Plus”.

Państwowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) rządu Stanów Zjednoczonych nie umieszcza już na swojej stronie internetowej znaków kontrolnych dla modeli 3 i Y w celu ostrzegania przed kolizją, automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu i wspomagania hamowania awaryjnego.

Consumer Reports, Insurance Institute for Highway Safety i National Highway Traffic Safety Administration wycofały wszystkie swoje aprobaty bezpieczeństwa po decyzji Tesli o usunięciu radaru z jego systemów bezpieczeństwa.

Eric Risberg / AP

Consumer Reports, Insurance Institute for Highway Safety i National Highway Traffic Safety Administration wycofały wszystkie swoje aprobaty bezpieczeństwa po decyzji Tesli o usunięciu radaru z jego systemów bezpieczeństwa.

To skłoniło do podjęcia działań przez grupy oceniające. Oba wymagają elektronicznych systemów bezpieczeństwa o najwyższych ocenach bezpieczeństwa.

Czytaj więcej:
* Dyrektor generalny Forda mówi, że Stany Zjednoczone muszą uregulować zrobotyzowane systemy jazdy
* Kalifornia poddaje przeglądowi „w pełni autonomiczną jazdę” Tesli
* Grupa Auto obsługuje wytyczne dotyczące częściowo zautomatyzowanych pojazdów
* Raporty konsumenckie nakłaniają Teslę do niezrównanej jazdy

Raporty konsumenckie mówią, że usunięcie radaru i poleganie na kamerach oznacza, że ​​funkcje bezpieczeństwa mogą nie być dostępne, gdy są potrzebne.

W czwartek zostawiłem wiadomość z prośbą o komentarz od Tesli, która rozwiązała swój dział relacji z mediami.

Według IIHS nagroda Top Safety Pick Plus nadal dotyczy modeli z radarem.

Damien O’Carroll / Staff

Według IIHS nagroda Top Safety Pick Plus nadal dotyczy modeli z radarem.

„Jeśli kierowca uważa, że ​​jego pojazd ma funkcję bezpieczeństwa, a tak nie jest, zasadniczo zmienia to profil bezpieczeństwa pojazdu” – powiedział w oświadczeniu David Friedman, wiceprezes ds. Ochrony konsumentów w Consumer Reports. „Może go nie być, kiedy myślą, że uratuje im to życie”.

READ  Raport o przekąskach: Czekolada Whitaker z mlekiem owsianym

IIHS potwierdził w czwartek, że wycofał ocenę Top Safety Pick Plus, ale powiedział, że nadal dotyczy pojazdów zbudowanych z radarów. Instytut powiedział, że planuje przetestować nowy system Tesli.

Tesla podaje na swojej stronie internetowej, że przechodzi na nowy system o nazwie „Tesla Vision”, który korzysta z kamer 3 i Y, które mają być dostarczane od maja. Nowy system będzie wykorzystywał kamery i przetwarzanie komputerowe w sieci neuronowej Tesli dla systemów bezpieczeństwa, a także „autopilota” Tesli oraz „w pełni autonomiczne” i częściowo zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Tesla ma również sonary bliskiego zasięgu.

Dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że ośmiokamerowy system wizyjny działa lepiej niż najlepsi ludzcy kierowcy, co jest krokiem w kierunku samodzielnych ambicji firmy.

Damien O’Connell

Ogromny ekran dotykowy Tesla Model 3 jest imponujący, a ponadto można na nim grać w gry wideo.

Ale krytycy twierdzili, że nawet przy użyciu radaru Tesla nie ma czujników odpowiednich do pojazdów samojezdnych. Mówią, że nie ma czujników laserowych zwanych lidarem, które mogą widzieć w ciemności i przy złej pogodzie. Większość innych firm testujących pojazdy autonomiczne korzysta z LiDAR.

System autopilota Tesli miał problem z identyfikacją nieruchomych obiektów i przyczep, które obracają się przed jego pojazdami. Co najmniej trzy osoby zginęły podczas jazdy na autopilocie, gdy ich samochody zderzyły się pod przyczepami lub na blokadzie drogowej na autostradzie. Dodatkowo Teslas na Autopilocie uderzył w policyjne samochody i wozy strażackie zaparkowane na autostradach oraz ich migające światła.

NHTSA, Państwowa Agencja Bezpieczeństwa, Zbadał 29 incydentów związanych z Teslasem, ale agencja nie podjęła jeszcze żadnych działań w sprawie autopilota. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu zaleciła, aby NHTSA i Tesla ograniczyły autopilota do dróg, na których może on działać bezpiecznie, oraz aby Tesla zainstalowała lepszy system, aby upewnić się, że kierowcy będą o nich dbać.

READ  Kody personelu pokładowego: dwie litery, których nie chcesz słyszeć w samolocie

Tesla z siedzibą w Palo Alto w Kalifornii podaje na swojej stronie internetowej, że niektóre pojazdy mogą być tymczasowo dostarczane z niektórymi zabezpieczeniami „ograniczonymi lub nieaktywnymi”. Włączenie systemu „Autosteer”, który utrzymuje samochody na swoich pasach, będzie ograniczone do 120 kilometrów na godzinę i większej odległości od ruchu przed pojazdem.

Musk też Krytykowany przez Consumer Reports I Inni Nazywać jego systemy „autopilotem”, co oznacza, że ​​samochód może jeździć sam, i „w pełni autonomiczną jazdą”, o której firma twierdzi, że nie może jeździć samodzielnie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *