Newzoo to jedna z wiodących firm śledzących branżę gier, tworząca regularne raporty zapewniające wgląd w dane demograficzne graczy, trendy i przychody branży.
Ponieważ partnerstwa w zakresie gier pozostają wysoko na liście priorytetów branży muzycznej, Najnowszy raport na temat „Global Games Market” Jest to przydatna lektura dla naszej branży.
W raporcie opisano „główny punkt zwrotny” dla branży gier w 2024 r., po pewnych niepowodzeniach w jej rozwoju – i ilości generowanego przez nią „czasu gry” – w ostatnich latach.
„Po ostrożnym powrocie do wzrostu w zeszłym roku, oczekuje się, że rynek będzie rósł o 2,1% rok do roku, osiągając szacunkową kwotę 187,7 miliarda dolarów” – podaje Newzoo. „Oczekuje się, że gry przyciągną w tym roku 3,4 miliarda entuzjastów”.
Przewidywane przychody w wysokości 187,7 miliarda dolarów obejmują 51,9 miliarda dolarów w przypadku gier konsolowych (spadek o 1% rok do roku); 43,2 miliarda dolarów na gry komputerowe (wzrost o 4%) i 92,6 miliarda dolarów na gry mobilne (wzrost o 3%).
„Prawie połowa wszystkich wydatków konsumenckich na gry w 2024 r. będzie pochodzić z USA i Chin, przy czym Stany Zjednoczone wygenerują 47 miliardów dolarów, a Chiny wniosą 45 miliardów dolarów do łącznej sumy globalnej” – stwierdził Newzo.
Firma dodała: „Chociaż regiony Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki skupiające się na urządzeniach mobilnych będą odpowiadać jedynie za 9% przychodów z rynku światowego, to tam odnotowuje się największy wzrost”. To znany trend z corocznego raportu World Music Report Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego.
Newzoo spodziewa się, że światowy rynek gier wzrośnie do 213,3 miliardów dolarów do 2027 roku, wraz z premierą Grand Theft Auto VI w 2025 roku i oczekiwaną nową konsolą Nintendo Switch wśród potencjalnych sterowników.
Wszystko to będzie kontynuacją poszukiwań przez branżę muzyczną możliwości związanych z grami. Fortnite (z trybem festiwalowym i kreatywnym trybem ekonomicznym) i Roblox generują jak dotąd najwięcej aktywności, ale znaleziono także partnerstwa z innymi tytułami.
Niedawne przykłady, o których pisaliśmy, to Motörhead i Rob Zombie w World of Tanks; NoCopyrightSounds współpracuje z Geometry Dash; występ J Balvina w Subway Surfers; Oraz grupa K-Pop Le Sserafim, która współpracuje z Overwatch.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.