Odliczanie zysku operacyjnego spada, ale nowozelandzki konsument przypisuje go interwencjom

Odliczanie zysku operacyjnego spada, ale nowozelandzki konsument przypisuje go interwencjom
Countdown mówi, że rok, który właśnie się skończył, był bez wątpienia jednym z najtrudniejszych dla jej biznesu w ostatnim czasie.

Chris McCain/Personel

Countdown mówi, że rok, który właśnie się skończył, był bez wątpienia jednym z najtrudniejszych dla jej biznesu w ostatnim czasie.

Właściciel odliczania, Woolworth NZ, twierdzi, że jego zysk operacyjny spadł o 12,5% do 316 milionów dolarów, ale firma i konsumenci z NZ dochodzą do różnych wniosków na temat tego, co mówi o konkurencji.

Niższy zysk operacyjny nastąpił pomimo obaw rządu o rentowność sektora supermarketów oraz obaw konsumentów o rosnące ceny żywności.

Woolworths NZ poinformował, że jego sprzedaż za rok zakończony 26 czerwca wzrosła o 5,8% do 7,6 miliarda dolarów, ale jej dochody przed odsetkami i opodatkowaniem (Ebit) spadły o 45 milionów dolarów z 361 milionów dolarów rok wcześniej.

Dodała, że ​​jej zysk netto po opodatkowaniu wyniósł 1,8% każdego dolara wydanego w jej sklepach.

Czytaj więcej:
* Weź pięć: czy ceny żywności spadną, jeśli supermarkety będą zmuszone sprzedawać ją konkurencji?
* Ardern mówi, że przeprowadzka supermarketu otworzy magazyn dla konkurencji
* Ceny odliczania wzrosły o 3,6% od zeszłego roku
* Dziesięć rzeczy, o których mówiono nam, że są złe w nowozelandzkich supermarketach

Skontaktowano się z Woolworths NZ w celu potwierdzenia, że ​​jego zysk netto również spadł z roku na rok, zgodnie ze spadkiem wskaźnika Ebit, ale jeszcze tego nie podał.

Dyrektor Zarządzający Spencer Son powiedział, że konkurencja cenowa „w całym sektorze handlu detalicznego żywnością” jest silna i nadal dąży do zapewnienia jak najlepszej wartości.

Ale dyrektor generalny Consumer NZ, John Duffy, powiedział, że nie wierzy, że silna konkurencja stoi za niższym zyskiem operacyjnym grupy supermarketów.

Zamiast tego wierzono, że był to wczesny wynik działań zmierzających do zaostrzenia regulacji w branży.

„Komisja Handlu stwierdziła, że ​​konkurencji w sektorze brakuje blasku i nie działa dobrze dla konsumentów” – powiedział Duffy.

„Uważamy, że zwiększony nacisk na rentowność supermarketów był spowodowany raportem Komisji Handlu, a działania rządu zmierzające do uregulowania sektora w celu ochrony konsumentów są najprawdopodobniej przyczyną tego spadku.

„Dostawcy mogą czuć się lepiej zdolni do przetrwania wzrostu kosztów niż wcześniej, kiedy, jak słyszeliśmy, duopol może zmusić ich do wchłonięcia tych podwyżek”, powiedział Duffy.

Stwierdził, że „zwiększona koncentracja” na cenach konsumenckich w okresach czasu może również złagodzić dążenie monopoli do bycia postrzeganym jako przenoszenie dużych podwyżek cen na konsumentów.

„Dowodem na to jest spadek cen i zamrożenie cen, które giganci supermarketów rozpoczęli od maja”.

RZECZY / Connor Scott

Premier Jacinda Ardern i sekretarz ds. handlu David Clarke omawiają reformy supermarketów.

Komisja Handlu wykorzystała różne wskaźniki do oceny rentowności branży supermarketów na początku tego roku.

Stwierdzono, że Woolworths NZ i Foodstuffs miały „nadmierne zwroty” z kosztu kapitału w wysokości około 430 milionów dolarów rocznie, a ich ceny wydawały się „stosunkowo wysokie według międzynarodowych standardów”.

Ale Sonn powiedziała, że ​​rok podatkowy, który właśnie się zakończył, był „bez wątpienia jednym z najtrudniejszych” dla jej biznesu w ostatnich latach.

Firma jest ostatecznie własnością Woolworths w Australii.

Woolworths NZ powiedział w oświadczeniu, że podwyżki cen, jakie płaciła dostawcom produktów mlecznych i „kluczowych linii importowanej żywności”, były popularnym tematem przez cały rok.

Dodała, że ​​cena, jaką płaci supermarket za masło i margarynę wzrosła o 11%, ser o 15%, a mrożone owoce o 30%.

Stwierdzono, że koszt zakupu rolek i chusteczek toaletowych wzrósł o 24%, cena zakupu karmy dla zwierząt domowych wzrosła o 9%, a koszty mąki o 19%.

„Kiedy patrzymy na kolejny rok fiskalny, perspektywy są nadal bardzo trudne” – powiedział Son.

„Wiemy, że nasi klienci zmagają się z wyższymi kosztami utrzymania ze wszystkich stron gospodarki, nie tylko z artykułów spożywczych, i podobnie dostawcy z Nowej Zelandii, w szczególności rolnicy i rolnicy, odczuwają wpływ nieprzewidywalnej pogody, rosnących kosztów nakładów i pracy niedobory”.

„Jesteśmy głęboko zaangażowani we wszystkie nasze społeczności w Nowej Zelandii… a także chcemy zrobić właściwą rzecz dla naszego zespołu, jeśli chodzi o podnoszenie płac” – powiedział.

Oświadczenie handlowe firmy – które wyłoniło się z rocznych wyników zgłoszonych przez jej spółkę macierzystą w Australii – pojawia się dzień po tym, jak rząd zwiększył presję na Countdown i Woolworths, aby zapewnić lepszą wartość, ogłaszając, że to zrobi. Naciskaj dalej z „Wsparciem hurtowym”.

Premier Jacinda Ardern powiedziała, że ​​dzięki temu ich „drzwi magazynowe” będą otwarte dla konkurujących ze sobą detalistów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *