Jedna z największych części dziedzictwa Holdena jest – całkiem dosłownie – wystawiona na sprzedaż.
Jak informował Torquecafe w sierpniu, teren testowy byłego producenta samochodów w Lang Lang pod Melbourne jest ponownie wystawiony na sprzedaż.. Dzieje się to zaledwie rok po tym, jak innowacyjna wietnamska firma VinFast kupiła obiekt w ramach planowanej globalnej ekspansji. Jednak z powodu globalnej pandemii ograniczającej podróże między Wietnamem a Australią, VinFast zdecydował się sprzedać 877 ha strony.
Poligon testowy został otwarty w 1957 roku i pomógł opracować generacje australijskich samochodów. Placówka obejmuje 44 kilometry dróg testowych, w tym drogi utwardzone i nieutwardzone, które pomogły odtworzyć warunki panujące w całej Australii.
Czytaj więcej: Znajdowanie powodów, dla których Holden okazuje się nowym właścicielem
Inne obiekty na terenie posiadłości, położone mniej więcej w połowie drogi między Melbourne a Phillip Island, to słynna szybka misa o długości 4,7 km, która została przedstawiona w licznych reklamach i zdjęciach prasowych, a także wiele budynków inżynieryjnych.
Holden wykorzystał również Lang Langa do pomocy w rozwoju i uruchomieniu kilku swoich samochodów wyścigowych na przestrzeni lat, najbardziej znanych z pokazu i testów VF Commodore Supercar z 2006 roku, który był oferowany w jednorazowych barwach i był prowadzony przez Marka Skyeiffa i Todda Kelly’ego.
Nawet gdy produkcja Holdena zmalała, General Motors zainwestował w modernizację Langlanga i stał się domem dla kilku globalnych programów, w tym „wysokofunkcyjnego silnika V6”, który był serwisowany w wielu modelach, w tym Cadillacu. Kilka amerykańskich modeli było widzianych tylko na drogach publicznych wokół Lang Lang w ramach tych prac rozwojowych.
Specjaliści CBRE przejmują sprzedaż placów testowych, a kampania Wyrażenia Zainteresowania trwa do 18 listopada.
„Lang Lang Test Range jest jednym z najbardziej zaawansowanych obiektów tego typu na świecie, z rozszerzoną siecią dróg i ulepszeniami, w tym dedykowanym obiektem do testowania emisji”, powiedział Stephen Adegmis z CBRE.
„Zajmuje wyjątkowe miejsce w historii australijskiej motoryzacji, a podstawy, które sprawiły, że GM i Holden odnieśli taki sukces, a także przyciągnęły VinFast do tej posiadłości, pozostają prawdziwe”.
Ze swojej strony VinFast nie rezygnuje z Australii, ale przyznaje, że na krótką metę posiadanie tutaj obiektów inżynieryjnych jest nie do utrzymania.
„Ze względu na nieprzewidziane sytuacje spowodowane przez COVID-19 musimy przenieść naszą działalność z powrotem do Wietnamu, aby zapewnić postęp w rozwoju produktów” – powiedział przedstawiciel VinFast.
„W dłuższej perspektywie VinFast nadal postrzega Australię jako jeden ze swoich strategicznych rynków”.