Ojciec Kiwi chce zabrać córkę do domu na Boże Narodzenie wśród 100 000 dotkniętych odwołaniem lotów i zmianami w Air NZ

Ojciec Kiwi chce zabrać córkę do domu na Boże Narodzenie wśród 100 000 dotkniętych odwołaniem lotów i zmianami w Air NZ

Air New Zealand wprowadza zmiany w około 1,5 procent swoich lotów w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zdjęcie / Dziekan Purcell

Ojciec, który chce przywieźć córkę do domu na Boże Narodzenie, jest zdenerwowany, że Air New Zealand odwołał loty córki do i ze Stanów Zjednoczonych.

Air New Zealand odwołuje i zmienia harmonogram około 1,5 procent swoich lotów w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, co według niego jest proaktywnym krokiem, aby uniknąć anulowania usług wcześniej, niż pasażerowie zarezerwowali podróż.

Dotyczy to około 100 000 pasażerów i linie lotnicze kontaktują się z nimi.

David Brown, który 14 grudnia zarezerwował lot do Nowej Zelandii z USA dla swojej 19-letniej córki, powiedział, że czekał na ponad pięć godzin, kiedy w sobotę po południu zadzwonił do centrum telefonicznego Air NZ po otrzymaniu e-maila mówiąc, że lot został odwołany.

Kiedy Brown zapytał o dalsze pytania, był zszokowany, gdy dowiedział się, że podróż jego córki do Stanów Zjednoczonych w styczniu również została odwołana.

Brown zaoferował swojej córce alternatywne loty – dzień wcześniej 13 grudnia, dwa dni później 16 grudnia lub tego samego dnia co pierwotna rezerwacja, ale na trasie 20-godzinnej zamiast 15-godzinnego czasu lotu.

Ale Brown powiedział, że nic z tego nie jest właściwe.

„W alternatywnej trasie nasza córka podróżowałaby około 24 godzin, aby wrócić do Nowej Zelandii ze Stanów Zjednoczonych” – powiedział.

„Nie mogła tego zrobić dzień wcześniej, ponieważ miała egzaminy na studia, a 16-dniowa wycieczka oznaczałaby, że spóźni się na wizyty lekarskie”.

Około 100 000 pasażerów jest dotkniętych odwołaniem i zmianą rozkładu lotów Air New Zealand.  Zdjęcie / Dziekan Purcell
Około 100 000 pasażerów jest dotkniętych odwołaniem i zmianą rozkładu lotów Air New Zealand. Zdjęcie / Dziekan Purcell

Kiedy wspomniał, że był bezpośredni lot z Chicago, Brown powiedział, że linia lotnicza odmówiła przyjęcia jego córki na ten lot i zażądała od niego dodatkowego tysiąca dolarów za przewiezienie jej tym lotem.

„Nie pozwolili nam uiścić tych dodatkowych opłat z Airpoints i musieliśmy zapłacić kartą kredytową” – powiedział Brown.

„Ale to, co było naprawdę niepokojące, to to, że kiedy sprawdziłem jej lot powrotny do USA 3 stycznia, potwierdzili, że to również zostało anulowane.

„Kiedy zapytałem, dlaczego nie zostaliśmy poinformowani, wspomnieli, że doradzą pasażerom loty od stycznia w późniejszym terminie, mimo że już odwołali swój rozkład”.

Brown powiedział, że Air New Zealand powinien był „uprzejmość i szacunek” doradzać klientom w sprawie wszystkich zmian lotów, aby mogli opracować alternatywne plany w szczycie sezonu wakacyjnego.

Jego córka, która studiuje na uniwersytecie w pobliżu Detroit w Michigan, została zarezerwowana na powrót bezpośrednim lotem Air New Zealand z Houston do Auckland, który trwa 14 godzin i 55 minut.

„Zostaliśmy poinformowani e-mailem, że poprzedniego dnia zabrali ją na ten sam lot, ale nie jest to możliwe, ponieważ poprzedniego dnia miała egzamin licencjacki” – powiedział Brown.

„Po odczekaniu pełnych pięciu godzin zaoferowali nam lot z Houston do Los Angeles i Auckland, który trwałby 20,5 godziny.

„Gdyby musiała podróżować do Detroit – Houston – Los Angeles – Auckland, powrót do domu zajęłby jej prawie 29 godzin, co po prostu nie jest realną opcją – i to bez naszej winy”.

Jego zamówienie na bezpośredni lot z Chicago kosztowało dodatkowe 1035 dolarów. Air NZ zwraca pieniądze Brownowi po zapytaniach Heralda.

Brown powiedział, że był zszokowany, gdy 3 stycznia sprawdził lot swojej córki między Oakland a Chicago z powrotem do USA, ale okazało się, że również został odwołany.

„Zapytaliśmy dzwoniącego, dlaczego nie zostaliśmy powiadomieni, i powiedziano nam, że jeszcze nie doradzali ludziom podczas tych podróży w styczniu” – powiedział.

„Byliśmy lojalnymi klientami Air NZ i usłyszenie, że odwołali loty i celowo ukrywali te informacje przed klientami, sprawiło, że linia lotnicza bardzo nas rozczarowała”.

Brown powiedział, że anulowanie lotów zwiększa niedobór, co z kolei podnosi ceny i nie daje klientom jak największej uwagi „po prostu uderza ludzi w ich kieszenie”.

Rzeczniczka Air New Zealand powiedziała, że ​​jej zespół klientów pracował przez całą dobę nad wdrożeniem zmian zaplanowanych na następne sześć miesięcy, a zmiany te mogą potrwać kilka dni ze względu na liczbę pasażerów.

„Jesteśmy bardzo wdzięczni za cierpliwość okazywaną nam przez naszych klientów w tym burzliwym okresie” – powiedziała.

„Rozumiemy frustrację tych, których loty są modyfikowane i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby współpracować z nimi w celu znalezienia rozsądnego rozwiązania.

„W tym przypadku, gdy nie byliśmy w stanie zapewnić klientowi odpowiedniej nowej opcji lotu, pieniądze zostały zwrócone”.

Rzeczniczka dodała, że ​​Airpoints można wykorzystać tylko do nowych rezerwacji, a nie do modyfikowania lotów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *