Wiele napisano o odważnych wyczynach NASA spryt Helikopter na Marsie. Wszystkie wyróżnienia są zasłużone. „Mała misja, którą można wykonać”, wykonując 72 loty bojowe na Czerwonej Planecie i przesuwając granice eksploracji w nieznane.
Jednak robi wrażenie sprytJej wyczyny trwają już od trzech lat i chociaż jej ostrza z włókna węglowego już się nie kręcą, jej praca dopiero się rozpoczyna.
spryt Był pionierem na dwa ważne sposoby, które przez następne dziesięciolecia miały wpływ na kulturę i wysiłki badawcze NASA. Chociaż nie da się poznać przyszłości, oba te efekty wydają się bardzo pozytywne dla naszych wysiłków zmierzających do rozwikłania tajemnic naszego Układu Słonecznego.
Po pierwsze, co jest najbardziej oczywiste, NASA udowodniła, że loty z napędem elektrycznym są możliwe na innych światach. Pomysł ten nie jest już teoretyczny; Jest to osadzone w rzeczywistości. „Inżynieria całkowicie zburzyła nasz paradygmat eksploracji, wprowadzając nowy wymiar mobilności w atmosferze” – powiedziała Lori Glaze, dyrektor generalna NASA ds. nauk planetarnych.
Inaczej można powiedzieć, że ważniejsze jest, spryt Może na zawsze zmienić sposób, w jaki NASA, inne agencje kosmiczne i prywatne firmy badają i osiedlają się w Układzie Słonecznym. Program zrobił to przy użyciu gotowych części komercyjnych.
Naukowcy i inżynierowie, którzy zbudowali helikopter, nie mieli innego wyboru. Latanie na Marsie jest bardzo trudne. Powietrze jest tak rozrzedzone, że można go porównać do lotu na wysokość 80 000 stóp, czyli trzy razy wyżej niż na Mount Everest. Helikoptery na ziemi mogą wznieść się na wysokość około 25 000 stóp, zanim powietrze stanie się zbyt rozrzedzone, aby utrzymać obrót ich śmigieł. Aby sprostać wymaganiom Marsa, sprytProjektanci firmy musieli być rygorystyczni w swoich wyborach. Nie były w stanie wytrzymać masy elementów wzmocnionych promieniowaniem, takich jak baterie i komputery.
Kupili więc części dostępne na rynku i osiągnęli niesamowite wyniki. Wiele misji NASA już nigdy nie będzie takich samych.
Chodźmy latać
Podczas konferencji prasowej w czwartkowe popołudnie Glaze i inni urzędnicy NASA dokonali porównania spryt Ulotka Wrighta z 1903 roku. Ten eksperymentalny samolot zbudowany przez Orville'a i Wilbura Wrightów wykonał pierwszy lot na Ziemi z napędem 120 lat temu. Przeleciał cztery razy, podczas ostatniego lotu, który odbył się 17 grudnia 1903 r., pokonując wysokość 852 stóp (260 m). Po wylądowaniu silny wiatr zdmuchnął samolot i zniszczył samochód.
Na Marsie, spryt Stał się pierwszym pojazdem, który zademonstrował lot z napędem na innej planecie. Podczas siedemdziesiątego drugiego lotu jedno lub więcej z czterech łopat zostało uszkodzonych podczas trudnego lądowania na Czerwonej Planecie.
Gdy bracia Wright pokazali, co jest możliwe, projektanci w Europie i poza nią nadal rozwijali technologię. Do czasu I wojny światowej lotnictwo stało się ważnym elementem działań wojennych, a dwie dekady później jako siła w transporcie cywilnym. Obecnie na świecie startuje i ląduje około 100 000 lotów dziennie. Transformacja była ogromna.
Glaze i inni przewidują podobny wpływ na ludzkie wysiłki zmierzające do eksploracji innych światów w Układzie Słonecznym.
„Jako marsjański naukowiec marzę o helikopterze badającym doliny Valles Marineres” – powiedziała Lori Lishin, dyrektor Laboratorium Napędów Odrzutowych, które zarządzało misją. spryt projekt. „Ten rodzaj nawigacji może nas zabrać do miejsc na Marsie, o których nawet nie marzyliśmy. Możliwości są naprawdę nieograniczone”.
Dolina Marineris to największa dolina w Układzie Słonecznym, mierząca 4000 km długości i ponad 7 km głębokości. Ze względu na nierówny i nierówny teren jest niedostępny dla konwencjonalnych łazików.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”