Inwestorzy w Restaurant Brands przełknęli dobre wieści z firmy inwestycyjnej typu fast food.
Całkowita sprzedaż Restaurant Brands w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła o 33,2 miliona dolarów, ponieważ jej klienci musieli przełknąć wyższe ceny.
To obniżyło całkowitą sprzedaż do prawie 309 milionów dolarów, co według dyrektora generalnego grupy Arif Khan stanowiło 12% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Sprzedaż została wzmocniona przez ożywienie niestandardowe po Omicron, a także podwyżki cen firmy na wszystkich jej rynkach.
Czytaj więcej:
„Nie tak duży jak ptak”: czy Kentucky Fried Chicken spada?
*Właściciel KFC, Pizza Hut i Taco Bell podnosi sprzedaż w Nowej Zelandii o 11% dzięki ożywieniu Covid, podwyżce cen
* Marki restauracyjne zwiększają sprzedaż w Nowej Zelandii o 51 milionów dolarów; Covidowe przestoje kosztowały ją 26 milionów dolarów
Inflacja żywnościowa eskaluje, a ceny żywności wzrosły w marcu o 12,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co oznacza tempo wzrostu niespotykane od końca lat 80.
Handel w spokojny poniedziałek przed Anzac Day był dodatni, ale wartość akcji Restaurant Brands na poziomie 6,95 USD jest nadal bardzo niska o ponad 15 USD w 2021 r.
Restaurant Brands obsługuje nowozelandzkie franczyzy KFC, Pizza Hut i Carl’s Jr. i Taco Bell, ale ma także franczyzy KFC w Nowej Południowej Walii, Australii i Kalifornii, a także franczyzy Taco Bell i Pizza Hut na Hawajach, Guam i Saipan.
Lawrence Smith / Rzeczy
Smażony kurczak może być prawdziwym komfortowym jedzeniem. Pełen soli i innych smaków, wywołuje przyjemną reakcję w mózgu. Jednak jego nadmiar może prowadzić do problemów zdrowotnych.
W poniedziałek było kilka znaczących ogłoszeń, ale Tower zdecydował się dzisiaj powiedzieć inwestorom, że pomimo skutków powodzi i huraganów, globalna agencja ratingowa AM Best potwierdziła swoją „ocenę siły finansowej” na poziomie A- (doskonały).
Firma ubezpieczeniowa miała stabilną perspektywę.
Prezes Tower, Michael Staasny, powiedział, że Tower pozostaje odporna na „ostatnie duże wydarzenia”. Powódź w Auckland Memorial Weekend pod koniec stycznia i niszczycielski wpływ huraganu Gabriel w lutym.
Cena akcji firmy ubezpieczeniowej spadła w następstwie tych dwóch ekstremalnych zjawisk pogodowych.
Handel rozpoczął się w poniedziałek od 62 centów za akcję.
16 stycznia akcje Tower były warte 7,35 centa.
Nerwy na światowych rynkach związane z upadkiem banków wciąż słabną.
Standard & Poor’s opublikował raport, w którym uważa, że banki w regionie Azji i Pacyfiku mogą sobie pozwolić na wyższe koszty finansowania i inne skutki zmienności na niektórych światowych rynkach bankowych.
Obawy przed globalnym kryzysem bankowym wzrosły po upadku dwóch amerykańskich banków w marcu, po którym rząd szwajcarski pośredniczył w transakcji kupna przez UBS banku Credit Suisse.
Ale raport Standard & Poor’s wezwał do ostrożności.
„Historia pokazuje, że infekcję można opóźnić” – powiedziała.
W raporcie stwierdzono, że znaczna erozja zaufania poza amerykańskimi bankami regionalnymi lub po przejęciu Credit Suisse może doprowadzić do negatywnych działań ratingowych w regionie Azji i Pacyfiku.
Nie spodziewałeś się jednak, że tak się stanie.
Australijskie banki wkrótce wejdą w półroczny cykl sprawozdawczy. W czwartek Bank Nowej Zelandii poda wyniki półroczne.
ANZ przedstawi wyniki półroczne 5 maja.
Zyski banków zostały podkreślone przez naciski na rząd, aby zamówił „badanie rynku” w bankach w stylu supermarketu przez Komisję Handlu.
Niedawna analiza zysków banków przeprowadzona przez KPMG wykazała, że rekordowe zyski banków mogą się już skończyć, ale były one dobrze skapitalizowane i działały zgodnie z surowszymi przepisami niż banki amerykańskie.
Na australijskiej giełdzie w poniedziałek wycofała się nieproszona oferta przejęcia giganta „opieki po śmierci” Invocare.
Invocare jest nie tylko wielką firmą w branży pogrzebowej w Australii, ale także największym dostawcą usług pogrzebowych w Nowej Zelandii, prowadzącym działalność handlową pod wieloma markami, w tym Simplicity Funerals, Value Cremations, Whitestone Funerals, Eco-friendly Funerals i Morrisons.
Rada dyrektorów Invocare odrzuciła ofertę TPG Global na firmę, twierdząc, że niedoszacowała Invocare, co miało miejsce dwa lata po jej „resetowaniu”.
Zarząd powiedział jednak swoim akcjonariuszom, że jest gotów wysłuchać nowej, wyższej oferty za spółkę.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”