Wiodący chiński producent smartfonów Oppo będzie traktować Oppo i OnePlus jako swoje „podstawowe” marki, ogłoszono na imprezie z okazji dziewiątej rocznicy OnePlus 17 grudnia. Według Liu Zuohu (Pete Lau), założyciela OnePlus i dyrektora ds.
dlaczego to ma znaczenie: Od czasu fuzji obu firm w 2021 roku sytuacja OnePlusa nieco się zamgliła – oferuje mniej premium doświadczenia w porównaniu do Oppo i stracił część swoich unikalnych funkcji. Wydaje się, że nowa strategia i inwestycja mają stanowić ogromny impuls, aby OnePlus ponownie się wyróżniał.
Detale: Oprócz zainwestowania 1,43 miliarda dolarów, Oppo będzie również dzielić się z OnePlus większymi zasobami w zakresie technologii, kanałów sprzedaży detalicznej i usług posprzedażnych.
- Akcelerator Innowacji Oppo Research Institute oraz dział badawczo-rozwojowy Oppo wprowadzą do OnePlus więcej najnowocześniejszych technologii w ramach nowej strategii.
- Oppo umieści również urządzenia OnePlus na półkach w swoich ponad 5000 punktach sprzedaży detalicznej w Chinach.
- Obie marki będą również współdzielić ponad 1000 sieci rynku wtórnego offline.
- Zgodnie z komentarzami Liu, Oppo stanie się „globalną marką technologiczną”, a jej serie Find i Reno skupią się odpowiednio na platformach do obrazowania i projektowania.
- Liu dodał, że OnePlus skupi się na wydajności i sprzedaży za pośrednictwem kanałów internetowych.
kontekst: Liu założył OnePlus w 2013 roku po 15 latach pracy dla Oppo. Obie firmy należą do BBK Electronics, ponieważ OnePlus produkuje swoje telefony w fabrykach Oppo.
- Lew Wrócił do Oppo Jako Chief Product Officer marki w 2020 roku pełnił tę rolę oprócz swoich obowiązków w OnePlus.
- Według firmy konsultingowej Canalys, uwzględniając sprzedaż OnePlus, Oppo jest czwartym co do wielkości sprzedawcą telefonów na świecie, odpowiadając za 10% światowego rynku w trzecim kwartale 2022 roku.