Organizatorzy mundialu zakazują sprzedaży piwa alkoholowego na stadionach w Katarze

Organizatorzy mundialu zakazują sprzedaży piwa alkoholowego na stadionach w Katarze

Sprzedaż wszelkiego piwa z alkoholem została zakazana na wszystkich ośmiu stadionach mistrzostw świata. Zaledwie dwa dni do rozpoczęcia piłkarskich rozgrywek.

Piwo bezalkoholowe nadal będzie sprzedawane na 64 meczach w kraju.

„Po rozmowach między władzami kraju gospodarza i FIFA podjęto decyzję o skupieniu się na sprzedaży napojów alkoholowych na FIFA Fan Fest, innych miejscach dla fanów i licencjonowanych obiektach oraz o usunięciu punktów sprzedaży piwa z… stadionie” – poinformowała FIFA. w obecnej sytuacji.

Oczekuje się, że szampan, wino, whisky i inne napoje alkoholowe nadal będą serwowane w luksusowych strefach gościnnych stadionów. Poza tymi lokalami piwo jest zwykle jedynym alkoholem sprzedawanym posiadaczom zwykłych biletów.

Czytaj więcej:
* Katar oszałamia FIFA, wzywając do wprowadzenia zakazu spożywania piwa w przeddzień mundialu
* Ranking i przegląd 10 najlepszych strojów na Mistrzostwa Świata FIFA 2022
* Wszystko, co musisz wiedzieć o Mistrzostwach Świata FIFA 2022 w Katarze
* Mistrzostwa Świata FIFA Katar 2022: Mural do pobrania i kalendarz meczów

Ab InBev, firma macierzysta Budweisera, sponsora piwa Pucharu Świata, nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.

AB InBev płaci dziesiątki milionów dolarów na każdy mundial za wyłączne prawa do sprzedaży piwa i już wysłała większość swoich zapasów z Wielkiej Brytanii do Kataru w nadziei, że sprzeda swoje piwo milionom fanów.

Partnerstwo firmy z FIFA rozpoczęło się podczas turnieju w 1986 roku i trwają negocjacje w sprawie odnowienia umowy na następne mistrzostwa świata w Ameryce Północnej.

Chociaż na Zachodzie taka nagła decyzja może wydawać się skrajna, Katar jest autokracją rządzoną przez dziedzicznego emira, który ma absolutny głos we wszystkich decyzjach rządu.

Piwo bezalkoholowe nadal będzie dostępne dla kibiców przez 64 mecze.

Gene J. Boscar/AP

Piwo bezalkoholowe nadal będzie dostępne dla kibiców przez 64 mecze.

Katar, bogaty w energię kraj Zatoki Perskiej, wyznaje ultrakonserwatywną formę islamu znaną jako wahhabizm, podobnie jak sąsiednia Arabia Saudyjska. Jednak od lat w hotelowych barach dozwolona jest sprzedaż napojów alkoholowych.

Rząd Kataru ani Najwyższy Komitet ds. Dostaw i Dziedzictwa nie odpowiedziały natychmiast na prośbę o komentarz.

Rzeczywiście, w turnieju Katar zmienił datę meczu otwarcia Zaledwie kilka tygodni do rozpoczęcia mundialu.

Kiedy Katar ubiegał się o organizację mundialu, kraj ten zgodził się na wymogi FIFA dotyczące sprzedaży alkoholu na stadionach i ponownie przy podpisywaniu kontraktów po wygranym głosowaniu w 2010 roku.

Podczas mistrzostw świata w Brazylii w 2014 roku gospodarze zostali zmuszeni do zmiany prawa zezwalającego na sprzedaż napojów alkoholowych na stadionach.

Ronan Even, dyrektor wykonawczy grupy fanów Football Supporters Europe, określił decyzję o zakazie sprzedaży piwa na stadionach w Katarze jako „niezwykle niepokojącą”.

„Dla wielu fanów, niezależnie od tego, czy nie piją, czy są przyzwyczajeni do suszenia stadionowej polityki w domu, to są szczegóły. Ale mając 48 godzin do końca, jasne jest, że wkroczyliśmy na niebezpieczne terytorium – gdzie„ afirmacje ”nie mają już znaczenia” Napisał nawet na Twitterze.

Umowa AB InBev z FIFA została odnowiona w 2011 r. – po tym, jak Katar został wybrany na gospodarza – w pakiecie obejmującym dwa turnieje do 2022 r. Jednak belgijski browar stanął w ostatnich miesiącach w obliczu niepewności co do dokładnych szczegółów, gdzie może serwować i sprzedawać jego piwo w Katarze.

Kiedy Katar ubiegał się o organizację mundialu, kraj ten zgodził się na wymogi FIFA dotyczące sprzedaży alkoholu na stadionach i ponownie przy podpisywaniu kontraktów po wygranym głosowaniu w 2010 roku.

Kirsty Wigglesworth / AP

Kiedy Katar ubiegał się o organizację mundialu, kraj ten zgodził się na wymogi FIFA dotyczące sprzedaży alkoholu na stadionach i ponownie przy podpisywaniu kontraktów po wygranym głosowaniu w 2010 roku.

We wrześniu ogłoszono porozumienie dotyczące sprzedaży piwa z alkoholem na terenie stadionu przed i po meczach. Tylko bezalkoholowy Bud Zero będzie sprzedawany na stadionowych arenach, aby kibice mogli pić na swoich miejscach w markowych kubkach.

W miniony weekend firma AB InBev została zaskoczona nową polityką, na którą nalegały krajowe organy regulacyjne, aby przenieść swoje kioski z piwem w mniej widoczne miejsca na obrzeżach.

Budweiser miał również wyprzedać się wieczorami tylko w oficjalnej strefie kibica FIFA w centrum Al Bidda Park, gdzie do 40 000 fanów mogło gromadzić się, aby oglądać mecze na gigantycznych ekranach.

Firma będzie miała siedzibę w luksusowym hotelu w rejonie West Bay w Doha z własnym klubem nocnym na czas turnieju.

W Doha’s W Hotel pracownicy kontynuowali montaż planowanego na miejscu baru o tematyce Budweiser. Znane logo AB widnieje na filarach i ścianach hotelu, z jednym napisem: „Świat należy do Ciebie”.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *