17-letnia gwiazda TikTok zarobiła duże pieniądze na wirusowych filmach wideo. Zdjęcie / aliciarosebreuer
Kiedy brytyjska nastolatka Alicia Brewer po raz pierwszy pobrała TikTok w zeszłym roku, było to tylko kolejne hobby, aby przestać pracować – ale pomiń rok, a 17-latka zarabia około 19 000 dolarów dziennie na swoich wirusowych filmach.
Brewer z Milton Keynes podzieliła się tym, jak jej sukces na TikTok wstrzymał plany jej uniwersytetu, według The Sun.
Teraz otrzymuje lukratywne oferty sponsorskie od takich firm jak Boohoo, Lancome, Urban Outfitters i Fenty Beauty.
„Dało mi to coś do zrobienia podczas pandemii, kiedy nie uczyłem się do matury” – wyjaśnił Brewer.
„Jeśli uda mi się w niektórych dniach zarobić 10 000 funtów (19 000 NZ), skupię się na swoich filmach – nie ma sensu iść na studia”.
Jej pierwszym filmem, który stał się wirusowy, był ten, w którym synchronizowała słowa z hitem Katy Perry z 2010 roku dla nastolatków po tym, jak zaczęła publikować w czerwcu 2020 roku.
I chociaż Brewer wyjaśnia, że „większość moich filmów synchronizuje się z muzyką”, poświęca również czas na tworzenie „przejść” w dziedzinie piękna i mody, aby pokazać swoje umiejętności w zakresie makijażu i projektowania.
„Żaden z nich nie zajmuje dużo czasu. Nawet film przejściowy zajmuje tylko godzinę” – mówi.
Gdy jej filmy zaczęły pojawiać się na platformie, podpisanie ich przez cyfrowego menedżera talentów nie trwało długo. Obecnie zarabia więcej niż jej rodzice Frank i Tammy, którzy są doradcami finansowymi.
Osadź tweeta Nienawidzę być tą osobą, ale mój pies jest milszy od mojego
Kariera jej rodziców oznacza, że nie pozwalają jej marnować zarobków, ponieważ 17-latka mówi, że „racjonalnie” podchodzi do oszczędności.
Chociaż Brewer nie planuje już studiować psychologii na uniwersytecie, mówi, że jej nauczyciele w szkole „niesamowicie wspierali” jej karierę w TikTok.
„Moi bliscy przyjaciele byli bardzo, bardzo pomocni” – dodała. „Chociaż prawdopodobnie byłbym zazdrosny, gdyby role się odwróciły”.
Brewer mówi, że ze wszystkich umów sponsorskich, które do tej pory zawarła, była główną atrakcją reklamy Alexy z Amazona – musiała zrobić deskę na dachu samochodu.
Ale TikTok faktycznie usunął klip, ponieważ uznano go za zbyt niebezpieczny, co skłoniło Brewera do ponownego zrobienia go w domu, na kuchennym stole.
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.