dostarczony
Klienci są zaniepokojeni doniesieniami o oszustwie Prezzy Card.
Sieci supermarketów i klienci są w pogotowiu, ponieważ nowe oszustwo z udziałem popularnej karty Prezzy Card pozostawia trochę kieszeni.
Zwłaszcza w rejonie Matamata Piako w Waikato ludzie kupowali kartę Prezzy tylko po to, by stwierdzić, że w paczce znajdowała się fałszywa karta.
Policja otrzymała zgłoszenia i prowadzi dochodzenie, a kupujący w Matmacie ostrzegł innych o niepokojącym oszustwie w mediach społecznościowych.
„Tylko ostrzeżenie. Jeśli kupisz karty Prezzy z New World lub Countdown itp., Jest oszustwo, w którym karta Prezzy jest wymieniana na losową kartę” – powiedział kupujący Matamata.
Czytaj więcej:
* Chodź bracie: Domy towarowe zachęcane do okazywania współczucia starszym kupującym
* Oszuści korzystający z kart podarunkowych Steam online wyświetlają ostrzeżenie
* Policja ostrzega ludzi, aby nie podawali nikomu swojego kodu PIN po pojawieniu się liczby zgłoszeń oszustw
* Reklamacje dotyczące kart generujących Prezzy: Konsument
„To była usunięta karta Klubu Farmerów.
„Sklep aktywuje kartę, a oszust dostaje kartę Prezzy, a Ty nie masz nic. Sprawdź karty podczas zakupu w momencie zakupu, aby uniknąć kłopotów ze zwrotem pieniędzy, a sklep jest poza twoimi kieszeniami. „
New World Matamata i Countdown Matamata potwierdziły, że mają do czynienia z oszustwem w swoich oddziałach.
Karty są natychmiast blokowane, gdy zdarzy się wypadek.
Rzecznik Countdown powiedział: „Widzieliśmy sporo takich przypadków oszustw i w każdym przypadku byliśmy w stanie zapobiec nieuczciwemu użyciu oryginalnej karty Prezzy Card i przesłać klientowi nową kartę”.
„Nasz zespół jest dobrze wyszkolony w wykrywaniu tego rodzaju oszustw i poinformowaliśmy wszystkie nasze sklepy o tym konkretnym sklepie i o tym, jak radzić sobie z sytuacją, jeśli ją zobaczą”.
Matmata z Nowego Świata odmówiła dalszych komentarzy na temat sprawy i jej oblicza rzeczy do ich krajowego urzędu, na który jeszcze nie udzielono odpowiedzi Rzeczy Żądanie.
Policja poinformowała w oświadczeniu, że dowiedziała się o oszustwie i prowadzi dochodzenie.
Policja stwierdziła, że jest to stosunkowo nowy problem i nie chcą szczegółowo omawiać sposobu wdrażania oszustwa ani doradzać sprzedawcom detalicznym z powodu potencjalnych podrabianych zachowań.
„Policja Waikato wie o dwunastu doniesieniach w Rotorua, a reszta jest w Waikato” – powiedziała policja Waikato.
„Policja prowadzi dokładne dochodzenie, aby zidentyfikować osoby odpowiedzialne i zapewni zapobiegawcze porady detalistom, których to dotyczy.
„Każdy, kto padł ofiarą tego rodzaju oszustwa, proszony jest o skontaktowanie się z policją pod numerem 105”.