Państwowa China Aerospace Corporation podpisała propozycję utworzenia regionalnego centrum na Wyspach Salomona: raport

Państwowa China Aerospace Corporation podpisała propozycję utworzenia regionalnego centrum na Wyspach Salomona: raport

Australijskie media doniosły, że chińska państwowa firma lotnicza i obronna podpisała umowę z Wyspami Salomona, która proponuje uczynienie krajów Pacyfiku „regionalnym centrum lotnictwa”.

Listy z wiadomościami Uzyskał „wyciekły” dokument przedstawiający umowę z 2019 r. podpisaną między rządem Wysp Salomona a Avic Commercial Aircraft.

W „MOU” stwierdzono, że Wyspy Salomona chcą stać się kluczowym partnerem w chińskiej wizji Pacyficznej Inicjatywy Pasa i Drogi Morskiej oraz stać się węzłem transportowym w regionie Pacyfiku.

Dokument został podpisany w listopadzie 2019 r. przez chińskiego ministra komunikacji i lotnictwa Petera Chanela Agovaka, dwa miesiące po zerwaniu przez Wyspy Salomona więzi z Tajwanem i nawiązaniu stosunków dyplomatycznych z Chinami.

Czytaj więcej:
* Wysocy urzędnicy amerykańscy ostrzegają Wyspy Salomona przed „reakcją” USA na przerażającą chińską bazę wojskową
* Wysocy urzędnicy USA spotykają się w Honiarze, aby omówić porozumienie Chin z Wyspami Salomona
* Premier Wysp Salomona powiedział, że chińskie porozumienie w sprawie bezpieczeństwa nie naruszy pokoju

W dokumencie stwierdzono, że Wyspy Salomona chcą wzmocnić swoją infrastrukturę krajowych portów lotniczych i zmodernizować swoją flotę krajowych linii lotniczych.

Dodał, że Honiara, stolica Wysp Salomona, otrzyma bezpośrednie loty z Chin i stanie się regionalnym hubem.

Australijscy żołnierze stoją przed lotniskiem w Honiarze na Wyspach Salomona pod koniec 2021 r., po zamieszkach w związku z problemami, w tym obawami dotyczącymi rosnących relacji kraju z Chinami.

Gary Ramage/AFP

Australijscy żołnierze stoją przed lotniskiem w Honiarze na Wyspach Salomona pod koniec 2021 r., po zamieszkach w związku z problemami, w tym obawami dotyczącymi rosnących relacji kraju z Chinami.

Powiedziała, że ​​aby zrealizować tę wizję, Wyspy Salomona muszą kupić sześć nowych samolotów od Avic i odnowić lotniska.

Zakup samolotów będzie zależeć od dalszych negocjacji dotyczących ceny i warunków oraz będzie wymagał zgody rady dyrektorów Solomon Airlines i rządu Wysp Salomona.

Wiadomości są następne Wyspy Salomona i Chiny podpisały niedawno porozumienie w sprawie bezpieczeństwawzbudzając obawy, że Chiny stworzą bazę wojskową na Pacyfiku, czego premier Wysp Salomona Manasseh Sogavari powiedział, że nie nastąpi.

Listy z wiadomościami Poinformowano, że dyrektor generalny Solomon Airlines, Brett Geepers, powiedział, że nie był świadomy umowy.

Stwierdził, że inicjatywy zawarte w umowie nie wydawały się poczynić postępów, ponieważ Covid-19 był obwiniany o potencjalne zakłócenie umowy.

W dokumencie stwierdzono, że zakup samolotu wiąże się z ułatwieniem modernizacji 35 krajowych lotnisk na Wyspach Salomona w dwóch fazach: 15 w pierwszej fazie i 20 w drugiej fazie.

W dokumencie stwierdzono, że Avic jest gotowy do ułatwienia modernizacji połowy pierwszego etapu.

Dodała, że ​​strony zgodziły się na nawiązanie „długoterminowych stosunków współpracy” w celu poprawy lotnictwa cywilnego na Wyspach Salomona, w tym programu szkoleniowego dla młodych profesjonalistów z branży lotniczej.

Dodał, że Avic zgodził się zapewnić wsparcie techniczne dla samolotu na Wyspach Salomona po sprzedaży.

Australijski Uniwersytet Narodowy Graeme Smith powiedział Listy z wiadomościami To komercyjne ramię Avica było powiązane z chińskim wojskiem, które mogło być zainteresowane lotniskami i innymi obiektami na Wyspach Salomona.

Nowozelandzka komentatorka lotnictwa Erin King powiedziała, że ​​Wyspy Salomona raczej nie staną się regionalnym centrum.

Węzły muszą być w drodze do jakiegoś miejsca lub miejsca docelowego.

„Nie sądzę, aby Wyspy Salomona spełniały którekolwiek z tych kryteriów”.

Powiedział, że Wyspy Salomona nie będą miały zdolności infrastruktury lotniczej do przyjęcia samolotu większego niż A320.

Powiedziała, że ​​ogranicza to liczbę miejsc docelowych, które byłyby w stanie latać samolotami na Wyspy Salomona, nawet jeśli zostało utworzone jako hub cargo.

„Nie widać wielu linii lotniczych, które chciałyby znaleźć zupełnie nieznaną nadzieję”.

Powiedziała, że ​​są też kwestie związane z dwustronnymi umowami lotniczymi i niestabilnością polityczną.

Ludzie zwykle nie umieszczają swoich samolotów na ziemi tam, gdzie klimat polityczny jest niesprzyjający lub stabilny. W takich sytuacjach ludzie bardzo się denerwują”.

„Bardzo trudno było to ustalić” – powiedział ankieter.

Powiedziała, że ​​huby, takie jak Hongkong, Singapur i Dubaj, zwykle powstają z pewną przewagą konkurencyjną połączoną z wolą polityczną.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *