Państwowa China Aerospace Corporation podpisała propozycję utworzenia regionalnego centrum na Wyspach Salomona: raport

Państwowa China Aerospace Corporation podpisała propozycję utworzenia regionalnego centrum na Wyspach Salomona: raport

Australijskie media doniosły, że chińska państwowa firma lotnicza i obronna podpisała umowę z Wyspami Salomona, która proponuje uczynienie krajów Pacyfiku „regionalnym centrum lotnictwa”.

Listy z wiadomościami Uzyskał „wyciekły” dokument przedstawiający umowę z 2019 r. podpisaną między rządem Wysp Salomona a Avic Commercial Aircraft.

W „MOU” stwierdzono, że Wyspy Salomona chcą stać się kluczowym partnerem w chińskiej wizji Pacyficznej Inicjatywy Pasa i Drogi Morskiej oraz stać się węzłem transportowym w regionie Pacyfiku.

Dokument został podpisany w listopadzie 2019 r. przez chińskiego ministra komunikacji i lotnictwa Petera Chanela Agovaka, dwa miesiące po zerwaniu przez Wyspy Salomona więzi z Tajwanem i nawiązaniu stosunków dyplomatycznych z Chinami.

Czytaj więcej:
* Wysocy urzędnicy amerykańscy ostrzegają Wyspy Salomona przed „reakcją” USA na przerażającą chińską bazę wojskową
* Wysocy urzędnicy USA spotykają się w Honiarze, aby omówić porozumienie Chin z Wyspami Salomona
* Premier Wysp Salomona powiedział, że chińskie porozumienie w sprawie bezpieczeństwa nie naruszy pokoju

W dokumencie stwierdzono, że Wyspy Salomona chcą wzmocnić swoją infrastrukturę krajowych portów lotniczych i zmodernizować swoją flotę krajowych linii lotniczych.

Dodał, że Honiara, stolica Wysp Salomona, otrzyma bezpośrednie loty z Chin i stanie się regionalnym hubem.

Australijscy żołnierze stoją przed lotniskiem w Honiarze na Wyspach Salomona pod koniec 2021 r., po zamieszkach w związku z problemami, w tym obawami dotyczącymi rosnących relacji kraju z Chinami.

Gary Ramage/AFP

Australijscy żołnierze stoją przed lotniskiem w Honiarze na Wyspach Salomona pod koniec 2021 r., po zamieszkach w związku z problemami, w tym obawami dotyczącymi rosnących relacji kraju z Chinami.

Powiedziała, że ​​aby zrealizować tę wizję, Wyspy Salomona muszą kupić sześć nowych samolotów od Avic i odnowić lotniska.

Zakup samolotów będzie zależeć od dalszych negocjacji dotyczących ceny i warunków oraz będzie wymagał zgody rady dyrektorów Solomon Airlines i rządu Wysp Salomona.

Wiadomości są następne Wyspy Salomona i Chiny podpisały niedawno porozumienie w sprawie bezpieczeństwawzbudzając obawy, że Chiny stworzą bazę wojskową na Pacyfiku, czego premier Wysp Salomona Manasseh Sogavari powiedział, że nie nastąpi.

READ  Jak usłyszał sąd, ludzie „zniknęli” po tym, jak Julian Assange i WikiLeaks połączyli hakowanie z dziennikarstwem

Listy z wiadomościami Poinformowano, że dyrektor generalny Solomon Airlines, Brett Geepers, powiedział, że nie był świadomy umowy.

Stwierdził, że inicjatywy zawarte w umowie nie wydawały się poczynić postępów, ponieważ Covid-19 był obwiniany o potencjalne zakłócenie umowy.

W dokumencie stwierdzono, że zakup samolotu wiąże się z ułatwieniem modernizacji 35 krajowych lotnisk na Wyspach Salomona w dwóch fazach: 15 w pierwszej fazie i 20 w drugiej fazie.

W dokumencie stwierdzono, że Avic jest gotowy do ułatwienia modernizacji połowy pierwszego etapu.

Dodała, że ​​strony zgodziły się na nawiązanie „długoterminowych stosunków współpracy” w celu poprawy lotnictwa cywilnego na Wyspach Salomona, w tym programu szkoleniowego dla młodych profesjonalistów z branży lotniczej.

Dodał, że Avic zgodził się zapewnić wsparcie techniczne dla samolotu na Wyspach Salomona po sprzedaży.

Australijski Uniwersytet Narodowy Graeme Smith powiedział Listy z wiadomościami To komercyjne ramię Avica było powiązane z chińskim wojskiem, które mogło być zainteresowane lotniskami i innymi obiektami na Wyspach Salomona.

Nowozelandzka komentatorka lotnictwa Erin King powiedziała, że ​​Wyspy Salomona raczej nie staną się regionalnym centrum.

Węzły muszą być w drodze do jakiegoś miejsca lub miejsca docelowego.

„Nie sądzę, aby Wyspy Salomona spełniały którekolwiek z tych kryteriów”.

Powiedział, że Wyspy Salomona nie będą miały zdolności infrastruktury lotniczej do przyjęcia samolotu większego niż A320.

Powiedziała, że ​​ogranicza to liczbę miejsc docelowych, które byłyby w stanie latać samolotami na Wyspy Salomona, nawet jeśli zostało utworzone jako hub cargo.

„Nie widać wielu linii lotniczych, które chciałyby znaleźć zupełnie nieznaną nadzieję”.

Powiedziała, że ​​są też kwestie związane z dwustronnymi umowami lotniczymi i niestabilnością polityczną.

Ludzie zwykle nie umieszczają swoich samolotów na ziemi tam, gdzie klimat polityczny jest niesprzyjający lub stabilny. W takich sytuacjach ludzie bardzo się denerwują”.

READ  Rosja wyklucza rozmowy pokojowe z Ukrainą i mówi, że się nie podda

„Bardzo trudno było to ustalić” – powiedział ankieter.

Powiedziała, że ​​huby, takie jak Hongkong, Singapur i Dubaj, zwykle powstają z pewną przewagą konkurencyjną połączoną z wolą polityczną.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *