Ineos od dawna preferuje stosowanie wodorowych ogniw paliwowych jako sposobu na stworzenie bezemisyjnego pojazdu terenowego Grenadier, ale wygląda na to, że może to ponownie rozważyć.
Dyrektor Handlowy Mark Tennant powiedział Wiadomości samochodowe w Europie Przetestuje prototyp z akumulatorem elektrycznym do końca roku, chociaż dodanie tego doświadczenia nie oznacza, że będzie on trzymał się układu napędowego.
„W tej chwili prawdopodobnie zwiększy to wagę, ale technologia akumulatorów się zmienia. Nie wiemy, dokąd zmierza rynek” – powiedział Tennant.
Jednak wodór nadal będzie głównym celem jako źródło zasilania grenadiera elektrycznego, głównie ze względu na dodatkową masę związaną z bateriami.
Czytaj więcej:
* Potwierdzono cenę i datę premiery w Nowej Zelandii dla hard-core Grenadier 4×4
* Ineos pokazuje od środka Grenadier utylitarny
* Ineos współpracuje z Halo Trust w celu opracowania Grenadiera
Według dyrektora generalnego Ineos Automotive, Dirka Hellmanna, waga akumulatorów znacznie obniża potencjalną ładowność SUV-a.
Dodał, że obecne układy napędowe BEV nie do końca spełniają funkcje, o których myślał Ineos, będąc głęboko w buszu i daleko od najbliższej ładowarki EV. Coś w rodzaju tego samego problemu, który istnieje z wodorem, żeby być uczciwym…
„Jeśli chodzi o akumulator elektryczny, jeśli chcesz zachować pojemność Grenadiera, mówisz o 700 kilogramach zestawu akumulatorów, który zabiera ładunek, a to jest sprzeczne z celem” – powiedział. sprzedaż samochodów.
„Potrzebujesz naprawdę dobrego (akumulatora), aby uzyskać przyczepność, ponieważ wyczerpuje baterię, jakby nie było jutra”.
Co dziwne, Hellman powiedział, że nawet przy istniejących problemach z infrastrukturą wodorową utrudniających absorpcję, Ineos tak naprawdę nie rozważał zasilania z baterii, pomimo słów Tennanta. Powiedział też, że rakieta Grenadier z ogniwami paliwowymi pojawi się tu najwcześniej około 2027 roku.
„Z punktu widzenia technologii istnieje, ale infrastruktura nie” – powiedział Hellman. „Motywacja konsumentów, tak i nie, ale jest to coś, co należy oceniać w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat.
„Konsument będzie brał udział w koszyku zakupowym, gdy infrastruktura będzie już dostępna i zapewnione będzie bezpieczeństwo, ponieważ wodór nadal zazdrości o zasięg”.
W każdym razie napędzany paliwem Grenadier ma rozpocząć produkcję w lipcu 2022 roku. Zaplanowano ją tutaj pod koniec rokuz cenami zaczynającymi się od 93 500 USD za podstawowy model dwumiejscowy, z „skromnym wzrostem” ceny wersji pięcioosobowej.
Wyższy poziom specyfikacji będzie standardem, podczas gdy silniki wysokoprężne i benzynowe będą kosztować tyle samo.
Jeśli chodzi o usługi posprzedażowe, Ineos jest wystarczająco pewny swoich produktów, aby wypuścić je z pięcioletnią gwarancją i nieograniczonym przebiegiem wraz z pomocą drogową. Pięcioletni plan serwisowy będzie dostępny jako opcjonalna opcja dodatkowa.
Armstrongs będzie wyłącznym dystrybutorem, a punkty sprzedaży i serwisu zaplanowano w Auckland, Wellington, Christchurch i Dunedin.
A jeśli nadal tęsknisz za BMW, może Ineos właśnie odpowiedział na twoje modlitwy. Hocevar potwierdził, że do Nowej Zelandii przyjedzie podwójna kabina, prawdopodobnie napędzana tymi samymi silnikami BMW, co SUV z napędem 4×4.
Wcześniej Ineos wskazywał, że ute będzie wyceniony niżej niż SUV, ale ostateczny koszt plakatu nie został jeszcze potwierdzony. Powinniśmy poznać szczegóły w 2023 roku.