Co zrobić, gdy przekroczysz limit wagowy linii lotniczej i wydawanie pieniędzy na tę kwestię stwarza tylko kolejne problemy. Zdjęcia/Getty Images
Dezorientacja Powietrze Nowa Zelandia Pasażerkę poproszono o zapłacenie dodatkowego 1500 dolarów za bagaż po tym, jak spóźniła się na lot przesiadkowy.
Pasażerka Lucy See leciała w czerwcu ze swoim partnerem do Londynu przez Los Angeles z dużą ilością bagażu.
Para przeprowadzająca się do Wielkiej Brytanii miała ze sobą sześć sztuk bagażu, z czego dwie uznano za duże, za co zapłacili dodatkowo 650 dolarów za bilet z Auckland na Heathrow.
Jednak opóźnienie w przetwarzaniu w Los Angeles oznaczało, że i tak już ciasny dwugodzinny postój wyparował, zanim zdążyła dotrzeć do bramy. Po utracie pierwotnego połączenia z Virgin Atlantic zmieniła rezerwację na inną linię lotniczą.
Oprócz opóźnienia powiedziano Lucy, że będzie musiała uiścić dodatkową opłatę za nadbagaż swojemu nowemu przewoźnikowi, American Airlines.
„Musiałam ponownie zapłacić za nadbagaż” – powiedziała Lucy, która otrzymała rachunek na 900 dolarów (1472 dolarów) za cztery sztuki bagażu, który nie był wliczony w nową cenę.
„To było w zasadzie 1600 dolarów” – powiedziała, łącznie z kosztami dodatkowymi.
Podróżna twierdzi, że poproszono ją o złożenie wniosku do linii Air New Zealand o zwrot pieniędzy, co też uczyniła.
Sześć miesięcy później Lucy oświadczyła, że linia lotnicza odrzuciła roszczenie, twierdząc, że nie jest w stanie zwrócić jej pieniędzy, ponieważ opóźnienie na lotnisku LAX było poza jej kontrolą i nie ponosiła odpowiedzialności za opłaty za bagaż nowego przewoźnika.
Podróżna określiła oczekiwanie jako „naprawdę najgorsze doświadczenie”, gdyż od czerwca skończyły mu się pieniądze, i stwierdziła, że jest „bardzo zagmatwana”, gdy poproszono ją o złożenie wniosku do linii lotniczej.
Para stwierdziła, że naprawdę przydałyby im się te pieniądze, mieszkając w nowym domu.
Rzecznik Air New Zealand powiedział, że na podstawie jego prośby zarezerwowali pasażerowi lot przesiadkowy na następny dostępny lot i że był to akt dobrej wiary.
Ponieważ opóźnienie na lotnisku było poza ich kontrolą, ich stanowisko było takie, że powinna wystąpić z roszczeniem z tytułu ubezpieczenia podróżnego z tytułu opóźnienia.
Godziny transferu przez międzynarodowe lotnisko w Los Angeles (LAX).
Transfer przez Stany Zjednoczone jest procesem podatkowym dla podróżujących za granicę.
Od 2001 r. wszyscy podróżni muszą przejść indywidualną kontrolę celną i graniczną Stanów Zjednoczonych oraz ponownie nadać bagaż do następnego miejsca docelowego – nawet jeśli udają się do innego kraju.
Stany Zjednoczone stoją w obliczu wielu dodatkowych komplikacji dla pasażerów tranzytowych, zwłaszcza tych podróżujących z lotnisk w Nowej Zelandii, które nie są objęte amerykańskimi programami wstępnej odprawy celnej. Nie ma zwolnień z obowiązku wizowego dla pasażerów tranzytowych, a posiadacze paszportów nowozelandzkich muszą uzyskać zwolnienie z wizy ESTA, nawet jeśli natychmiast przeprowadzają się do innego kraju.
Oznacza to, że mogą występować znaczne różnice w czasie przetwarzania w przypadku pasażerów tranzytowych.
W tym przypadku linie Air New Zealand podały, że przydzieliły Lucy dwie godziny i 20 minut na przystanek w Los Angeles. Jest to minimalny czas oczekiwania na przesiadkę na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles.
Minimalny czas tranzytu jest zwykle ustalany w porozumieniu z lotniskiem, mówi Alicia Armstrong, klientka linii.
„Minimalne czasy przesiadek są zwykle ustalane przez spółki lotnicze w porozumieniu z liniami lotniczymi i różnią się w zależności od lotniska. Oblicza się je z uwzględnieniem szeregu czynników, w tym wielkości i układu lotniska, niezależnie od tego, czy lot jest międzynarodowy czy krajowy, oraz godziny wejścia na pokład lotów łączonych.” .
Jednakże przetwarzanie CBP może być loterią i wiąże się z długimi oczekiwaniami w godzinach szczytu. Świadczą o tym czasy oczekiwania na granicy publikowane przez amerykańską agencję dla wszystkich lotnisk i portów wejścia.
Średni maksymalny czas oczekiwania podróżnych zagranicznych na rozliczenie transakcji na granicy wynosi 30 minut, przy czym średni maksymalny czas oczekiwania jest dwukrotnie dłuższy. Występują jednak znaczne wahania.
W czerwcu ubiegłego roku maksymalny czas oczekiwania na podróż przekraczał 120 minut, co stanowiło 7% czasu, co uniemożliwiało transfer, zwłaszcza jeśli pasażerowie mieli dodatkowy bagaż wymagający sprawdzenia.
Linie Air New Zealand twierdzą, że w związku z tym incydentem opóźnienie było poza jej kontrolą.
„Zalecamy wszystkim klientom wykupienie ubezpieczenia podróżnego, ponieważ zapewni ono ochronę w przypadku, gdy zdarzenie pozostające poza kontrolą linii lotniczej zakłóci podróż i spowoduje utratę lotu przesiadkowego” – powiedział Armstrong.
„Przepraszamy za czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi klientowi”.
Poradzili Lucy, aby przedstawiła firmie ubezpieczeniowej pokwitowania dotyczące nadbagażu.
Jednakże nowozelandzki organ ochrony konsumentów twierdzi, że po wydaniu podróżnemu biletu do Londynu obowiązkiem linii lotniczej jest przetransportowanie pasażerki i jej bagażu do miejsca docelowego.
„Jeśli linia lotnicza pozwala pasażerowi zarezerwować lot trwający dwie godziny i 20 minut, ale to nie wystarczy, uważamy, że linia lotnicza ponosi winę zarówno na mocy ustawy o gwarancjach konsumenckich, jak i konwencji montrealskiej”. – powiedziała dyrektor kampanii Jessica Walker.
„Naszym zdaniem linia Air New Zealand powinna pokryć dodatkowe opłaty za nadbagaż pobierane przez American Airlines”.
Jeżeli linia lotnicza nie wyrazi zgody, konsument radzi pasażerowi skierowanie sprawy do Trybunału Rozjemczego.
Ile należy zapłacić za nadbagaż?
Czasami trzeba zabrać ze sobą dodatkową torbę, gdy wysłanie przedmiotów na drugi koniec świata jest niepraktyczne i nieopłacalne.
Dodatkowy bagaż może być stresujący, szczególnie jeśli w podróż bierze udział więcej niż jeden przewoźnik.
W przypadku prostych podróży, w których uczestniczy tylko jedna linia lotnicza, wielu przewoźników oferuje usługi bagażu opłaconego z góry, umożliwiające zmianę limitu wagi online.
W większości przypadków należy go doliczyć na lotnisku i zależy to od tego, która linia lotnicza obsługuje większą część trasy. Międzynarodowa władza lotnicza IATA ma zasady ustalania „najważniejszego przewoźnika (MSC)” w przypadku trasy obejmującej wiele linii lotniczych. Dzięki temu pasażerowie i porty lotnicze mogą określić, jakie zasady dotyczące bagażu powinny mieć zastosowanie na danej trasie, a także obliczyć i uiścić opłatę za nadbagaż na bilecie przylotowym do miejsca docelowego.
Niestety podróżowanie po Stanach Zjednoczonych powoduje również dodatkowe uszkodzenie przenośnika bagażowego.
Wszyscy pasażerowie przesiadający się z lotów międzynarodowych na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles muszą odebrać i ponownie nadać bagaż – nawet jeśli został on sprawdzony na całej drodze do miejsca docelowego.
Na stronie internetowej Air New Zealand podano, że istnieje specjalny wyjątek dotyczący transportu bagażu przez Stany Zjednoczone lub Kanadę, stwierdzając, że „dodatki i opłaty mogą się różnić w zależności od przewoźnika i w trakcie podróży”, nawet w przypadkach, gdy Air New Zealand normalnie byłoby uważane za MSC.
Może to skutkować przyznaniem pasażerowi różnych diet za lot i koniecznością uiszczenia różnych opłat dodatkowych na lotnisku.