Ricky Wilson/Personel
Pasażerowie Jetstar zostali powiadomieni około pół godziny, że ich lot został odwołany, a kolejny lot nie będzie dostępny do następnego dnia. (obraz pliku)
Jeden z wczasowiczów z Wielkiej Brytanii, który starał się przełożyć swoje loty po odwołaniu linii Jetstar Airways w ostatniej chwili, powiedział, że konieczność przywrócenia bezcłowych zakupów pogorszyła sytuację pasażerów pozostawionych na mieliźnie.
Molly Gaine przeszła już przez kontrolę bezpieczeństwa na międzynarodowym lotnisku w Auckland, kiedy tabliczka z rozkładem informowała, że jej lot został odwołany, 40 minut przed planowanym startem.
Wobec braku informacji i złapany po złej stronie bramki bezpieczeństwa Gain wędruje w poszukiwaniu innych zaginionych pasażerów.
Zanim Gaine namierzył bramkę, z której samolot miał odlecieć, dwóch pracowników Jetstar, z których jeden był praktykantem, zostało pozostawionych do obsługi 180 przesiedlonych pasażerów.
Czytaj więcej:
* Ciężka sytuacja nastolatka „zignorowana” przez personel Jetstar
* Urlopowicze Kiwi opowiadają o „przerażającym” doświadczeniu Jetstar podczas podróży do Wietnamu
* Odwołania Jetstar zakłócają setki, gdy kończą się wakacje szkolne
„Pracownicy przewieźli pasażerów z powrotem przez ochronę, ale było jasne, że nie wiedzieli, co robić” – powiedział Gain.
Jednak personel sprawił, że obaj pasażerowie wrócili na zakupy bezcłowe z miejsca, w którym je kupili, zanim pozwolili im opuścić lotnisko, powiedziała.
Rzecznik Jetstar powiedział, że rządowy wymóg zwrotu towarów bez cła, ale podróżni mogą odkupić swoje towary przed przełożonym lotem.
Powiedzieli, że na dwie godziny przed lotem wysłano do pasażerów wiadomość tekstową i e-mail, co również wyjaśnia, do jakiej pomocy mają prawo.
„Żadna linia lotnicza nie chce przeszkadzać klientom, a my robimy wszystko, co w naszej mocy, aby uniknąć opóźnień i odwołań” – powiedzieli.
Mel Croc
Samolot Jetstar przerwał lądowanie w Wellington przy silnym wietrze.
Jednak Gain powiedział, że pasażerowie otrzymali wiadomość dopiero godzinę po odwołaniu lotu i tylko niektórzy pasażerowie ją otrzymali.
Powiedziała, że strażnik czeka po drugiej stronie bramek bezpieczeństwa i zbeształa personel Jetstar za to, że nie powiadomił ochrony, że lot został odwołany.
Dodał, że pasażerowie nie mogliby przejść, gdyby poinformowano ochronę.
Czy odwołanie Jetstar miało na Ciebie wpływ? Skontaktuj się z [email protected]
Ghinn mogła bezpłatnie przenieść swoje loty łączone United Airlines z Sydney, ale słyszała od innych, którzy wydali tysiące na zmianę rezerwacji.
Personel mówi Gin, że następny lot Getsara, który może złapać, odbędzie się dopiero następnego ranka. Potem spędziła półtorej godziny na telefonie z liniami lotniczymi, próbując zorganizować nowy lot. Otrzymała pokój w hotelu w Ellerslie i kupon na jedzenie.
Gaine powiedziała, że jej miesięczna wizyta w Nowej Zelandii z Wielkiej Brytanii była łatwa do ostatniej chwili.
„Zdecydowanie zapłaciłbym dodatkowe 150 USD innej linii lotniczej, aby oszczędzić sobie kłopotów”.