Pasażerowie Rarotonga wyrazili swoją frustrację po locie powrotnym

Pasażerowie jadący do Rarotonga Mówili o swojej frustracji po tym, jak twierdzili, że spędzili siedem godzin w powietrzu z niejasną komunikacją, gdy silne wiatry wymuszały Dwa samoloty z powrotem do Auckland.

Loty Air New Zealand NZ940 i NZ942 musiały zostać przełożone po tym, jak boczne wiatry na wyspie uniemożliwiły im lądowanie w piątek.

Zoe Dave była na jednym z lotów, była to jej pierwsza zagraniczna podróż od lat i zaoszczędziła dużo czasu na wizytę Wyspy Cooka. Dave, która podróżowała ze swoim partnerem i chłopakiem, powiedziała, że ​​na początku nie wiedziała, że ​​jej samolot skręca.

„Z mojego miejsca w klasie ekonomicznej ledwo słyszałem ogłoszenia i wiedziałem, że cofamy się w czasie, kiedy zobaczyłem samolot lecący w złym kierunku na interaktywnej mapie” – powiedział Dave.

Czytaj więcej:
* „To ryzykowne”: podróżny nie chce ponownie rezerwować wakacji na Wyspach Cooka
* Covid-19: bańka na Wyspach Cooka pozostaje otwarta, Air NZ ponownie rezerwuje klientów usuniętych z lotu
* Bańka na Wyspach Cooka: Operatorzy turystyczni chcą więcej lotów, gdy popyt rośnie

„Ogłoszenie nadeszło, pilot powiedział coś w stylu„ Dobra wiadomość jest taka, że ​​mamy wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić do Auckland ”i byliśmy bardzo zaskoczeni”.

Dave powiedziała, że ​​rozumie, że pogoda jest nieprzewidywalna, ale była zdezorientowana, dlaczego lot nie powinien być opóźniony przed opuszczeniem Auckland, zamiast wykonać pełny lot przed powrotem.

Zoe Dave, pasażerka lotu do Rarotonga, powiedziała, że ​​odkryła, że ​​samolot się skręca, oglądając interaktywną mapę na pokładzie.

Ricky Wilson/Personel

Zoe Dave, pasażerka lotu do Rarotonga, powiedziała, że ​​odkryła, że ​​samolot się skręca, oglądając interaktywną mapę na pokładzie.

„W samolocie nie było wystarczająco dużo posiłków na kolację dla wszystkich, więc dostaliśmy jeden posiłek i wielu przegapiło drugą. Dlaczego nie przygotowali się na tę awarię? „, powiedział Dave.

Dodała, że ​​zamieszanie trwało, gdy samolot ponownie wylądował na lotnisku w Auckland. Air New Zealand oferował zakwaterowanie tylko tym, którzy tego ranka przylecieli do Auckland lotem Air New Zealand, pozostawiając wielu z małych miasteczek lub miast w całym kraju bez miejsca na nocleg.

„Mieszkam w Wellington, na szczęście lobbowałem za zakwaterowaniem, ale gdybym tego nie robił, byłbym w trudnej sytuacji” – powiedział Dave.

„Było kilka osób, które były naprawdę zdenerwowane, jeden z nich wyjechał z Tauranga, a jeden z nich powiedział, że harmonogram lotów nie działał, więc musiał jechać całą drogę do domu”.

Były burmistrz North Shore Andrew Williams czekał w Rarotonga na wejście na pokład nadlatującego samolotu. Powiedział, że prawie 600 pasażerów czekało na lotnisku na powrót do Auckland, zanim otrzymali wiadomość, że loty nie przybędą.

Oczekujący pasażerowie musieli wrócić drogą imigracyjną na Wyspach Cooka. „Na szczęście udało nam się znaleźć zakwaterowanie na noc, ponieważ mieszkaliśmy trochę daleko” – powiedział Williams.

„Ale rozumiem, że wielu miało trudności ze znalezieniem miejsc, które nie byłyby zabawne w wilgotną, wietrzną pogodę, która była. [persistent] Jest 22.30. „

Air New Zealand poinformował, że dodatkowe usługi będą dostępne z lotniska w Auckland w weekend, aby przetransportować ludzi na wyspę.

Air New Zealand poinformował, że dodatkowe usługi będą dostępne z lotniska w Auckland w weekend, aby przetransportować ludzi na wyspę.

Dwóch innych klientów powiedziało, że podczas gdy Air NZ znalazło zakwaterowanie dla osób, które utknęły w Rarotonga, koszty hoteli, transferów i posiłków były ponoszone przez podróżnych.

Jeden powiedział: „To był ciężki dzień, stojąc w długich kolejkach przez 4-5 godzin na lotnisku Rarotonga”.

Leanne Geraghty, główny klient i specjalista ds. sprzedaży w Air New Zealand, powiedziała, że ​​warunki były dobre, gdy samoloty odlatywały, ale pogorszyły się, a po 30 minutach oczekiwania na lądowanie podjęto decyzję o powrocie.

Powiedziała, że ​​​​usługi Rarotonga zapewniały wystarczającą ilość posiłków na loty powrotne, a uprawnionym zaoferowano zakwaterowanie, transfer do hotelu i kupony na obiad po powrocie do Auckland.

Osobom, których podróż rozpoczęła się w Auckland, doradzono skontaktowanie się z firmami ubezpieczeniowymi w celu złożenia wniosku.

Giragati powiedział, że dodatkowe usługi mają być świadczone na Rarotonga w weekend, aby przetransportować dotkniętych pasażerów na wyspę.

„Żałujemy, że nasi klienci nie dotarli do Rarotongi podczas swoich pierwszych lotów, ale bezpieczeństwo wszystkich na pokładzie jest naszym priorytetem”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *