Pasażerowie zmuszają pilotów do przekierowania dwóch lotów American Airlines

Dwa samoloty American Airlines musiały zmienić kierunek lotu po oddzielnych incydentach z udziałem rozbrykanych pasażerów, w tym jeden, w którym urzędnicy powiedzieli, że mężczyzna próbował otworzyć drzwi samolotu.

Lot 1775 opuścił Los Angeles i był w drodze na lotnisko Reagan w pobliżu Waszyngtonu, gdy pasażer próbował otworzyć drzwi, według Association of Professional Flight Attendants. Związek, który reprezentuje stewardesy linii lotniczych, powiedział, że członkowie załogi i pasażerowie byli w stanie ujarzmić mężczyznę.

Linie lotnicze poinformowały, że samolot wylądował w Kansas City, gdzie spotkali go funkcjonariusze organów ścigania.

Mapa toru lotu samolotu pokazuje, że porusza się on ostro w kierunku Kansas City w połowie przelotu, zgodnie z danymi ze strony śledzącej FlightAware.

American Airlines poinformowały, że lot 1775 wylądował bezpiecznie na międzynarodowym lotnisku Kansas City (zdjęcie pliku).

Stephen Sene/AFP

American Airlines poinformowały, że lot 1775 wylądował bezpiecznie na międzynarodowym lotnisku Kansas City (zdjęcie pliku).

Czytaj więcej:
* Amerykański samolot zmienił kurs po napaści na pijaną stewardesę pasażera, szkodząc pilotowi
* American Airlines przekierowują lot po tym, jak pasażer próbuje otworzyć drzwi ewakuacyjne

Biuro FBI w Kansas City poinformowało w oświadczeniu, że zatrzymano jedną osobę, ale nie podało dodatkowych szczegółów.

„Jesteśmy wdzięczni naszym członkom załogi, którzy nieustannie dbają o bezpieczeństwo i opiekę naszych klientów oraz którzy radzą sobie z warunkami z najwyższymi umiejętnościami i profesjonalizmem” – powiedział przewoźnik.

Kilka godzin później drugi lot American Airlines, który wyleciał z Phoenix do Honolulu, został zmuszony do zawrócenia po tym, co linie lotnicze nazwały „zakłóceniem pasażerów”.

Linia lotnicza poinformowała, że ​​samolot wylądował w Phoenix i spotkał się z organami ścigania.

„Dziękujemy i pochwalamy nasz zespół za wszystko, co robi każdego dnia, aby zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo podczas podróży z nami” – napisała firma w oświadczeniu.

Te dwa incydenty są ostatnimi z serii niepokojów, które skłoniły dyrektora generalnego Delta, Eda Bastiana, do wezwania do stworzenia listy „zakazu lotów” dla niewłaściwie zachowujących się podróżnych.

Podczas pandemii gwałtownie wzrosła liczba pasażerów odmawiających wykonania poleceń członków załogi. Wiele przypadków dotyczy pasażerów, którzy odmawiają przestrzegania wymogu noszenia masek podczas lotów. Chociaż liczby spadły w ostatnich miesiącach, nadal niepokoją związki reprezentujące stewardesy, pilotów, agentów bramek i innych pracowników linii lotniczych.

Według najnowszych statystyk dostarczonych przez Federalną Administrację Lotnictwa, w tym roku pojawiło się prawie 400 raportów o niesfornym zachowaniu pasażerów, z czego 255 dotyczy federalnego mandatu masek. W tygodniu kończącym się 30 stycznia FAA zgłosiła 6,2 przypadków niesfornego zachowania na 10 000 lotów.

W 2021 r. zgłoszono prawie 6000 przypadków nieuporządkowanego zachowania pasażerów. Chociaż agencja zaproponowała grzywny w wysokości ponad 1 miliona dolarów, rozwiązanie sprawy może zająć miesiące lub lata.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *