dostarczony
Kolejka do międzynarodowej kontroli paszportowej na lotnisku Christchurch przechodzi przez terminal we wtorek o 4.50 rano.
Długie kolejki testują i opodatkowują pasażerów, ponieważ lotnisko w Christchurch próbuje poradzić sobie z zgiełkiem ferii zimowych.
Granice ponownie się otwierająi ferie szkolne i Śnieżny sezon narciarski Zebrane w celu zwiększenia liczby pasażerów na lotnisku i z niego w tym tygodniu.
W tym samym czasie, COVID-19 A zimowe choroby zapobiegają zachorowaniu pracowników.
Jeden z podróżników powiedział rzeczy Napotkali bardzo długie kolejki do odlotów międzynarodowych we wtorek około 4.50, zwykle w spokojnym czasie podróży.
Czytaj więcej:
* Tajna lista linii lotniczych z 24 opcjami – wszystko za darmo
* Air NZ prosi pracowników o wolontariat na lotniskach, aby pomóc rozwiązać ten niedobór
* Consumer NZ ostrzega podróżnych, aby unikali internetowych agentów eDreams po skargach
Powiedział, że przy odprawie międzynarodowej był jeden pracownik Air New Zealand, duża kolejka do nadania bagażu, a linia elektronicznych bramek paszportowych rozciągała się przez terminal i przez jadalnię.
W tym tygodniu lotnisko obsługuje około 100 przylotów i 100 odlotów dziennie, z czego około jedna dziesiąta ma charakter międzynarodowy. Lotnisko szacuje, że przyjmuje 20 000 pasażerów dziennie, co jest najbardziej ruchliwym okresem od czasu pandemii.
Reglamentacja paliwa na lotnisku Queenstown z powodu tymczasowych niedoborów również zwiększyła ruch lotniczy w Christchurch, ponieważ loty przez Tasmana obejmują całe miasto, aby napełnić zbiorniki.
Rzeczniczka lotniska Yvonne Densem powiedziała: Loty na terenie całego kraju Był „zbyt pełny”.
Powiedziała, że lotnisko i jego najemcy w punktach gastronomicznych, sklepach ogólnospożywczych i liniach lotniczych mają problemy z pozyskaniem personelu. Wielu innych pracodawców, którzy zajmują się usługami lotniskowymi, takimi jak ochrona, kontrola imigracyjna i obsługa bagażu, również ma za mało personelu.
„Mamy wakaty, a personel jest chory jak wszędzie. Niektóre punkty gastronomiczne są zmuszone do zamknięcia, jeśli ktoś jest chory.
„Pozyskanie pracowników tymczasowych okazało się prawie niemożliwe”.
Densem powiedział, że wywieszają znaki proszące pasażerów o cierpliwość.
„Pracownicy robią wszystko, co w ich mocy. Wielu z nich ma nadgodziny, dodatkowe zmiany. To nie jest dla nich łatwe.
„Będzie opóźnienie. Mamy nadzieję, że ludzie zrozumieją.”
Doradzała pasażerom, aby wcześniej rezerwowali miejsce parkingowe, mieli dużo czasu na przejście przez terminal i przygotowali się, zanim dotrą na początek kolejki.
Tymczasem Air New Zealand wysłał wiadomości do swoich pracowników w Christchurch, Wellington i Auckland, Prosimy ich o wolontariat Pomoc na lotniskach w dogodnym dla nich czasie, gdy inni pracownicy zachorują.
Linia lotnicza poinformowała, że obowiązki będą obejmować pomoc zespołom lotniskowym, zarządzanie kolejkami, kierowanie klientami i zmniejszanie poziomu stresu pasażerów, a linia lotnicza spotkała się z dobrą reakcją ze strony personelu i personelu wyższego szczebla.
Linie lotnicze przeżywają najbardziej pracowity okres wakacji szkolnych w lipcu od pandemii, z ponad 672 000 klientów rezerwujących podróże krajowe i międzynarodowe w ciągu dwóch tygodni. Jednocześnie zarówno zła pogoda, jak i choroba personelu obciążają sieć linii lotniczych.
Linie lotnicze i lotniska na całym świecie znalazły się pod presją z powodu zwrotu sprzętu podróżnego, z mieszanką bardzo niewielu nowych i niedoświadczonych pracowników.
Rzeczniczka Jetstar powiedziała, że są „w jednym z najbardziej ruchliwych okresów podróży w roku” i widzą „wysoki popyt” na miejsca docelowe.
Firma obsługuje obecnie 50 lotów w obie strony tygodniowo, krajowych i przez Tasman, z Christchurch.
Rzeczniczka poprosiła pasażerów o odprawę online, jeśli to możliwe, wcześniejszy dojazd na lotnisko, pamiętanie o wyjęciu takich rzeczy, jak laptopy z toreb przed odprawą oraz o „cierpliwość w stosunku do innych podróżnych i personelu”.
Powiedziała, że osoby podróżujące za granicę powinny mieć przygotowane dokumenty.
TO
Dyrektor generalny Ryanair, Michael O’Leary, zasugerował, że wojsko powinno zostać zaangażowane do pomocy, gdy zakłócenia na lotniskach trwają w całej Wielkiej Brytanii.