Nowa Zelandia miała nikłe nadzieje na wyeliminowanie wartego milion dolarów SailGP w kosztownym wypadku w San Francisco w poniedziałek.
Kierowca Peter Berling i jego załoga wykonali dobrą robotę, pozostając na polowaniu, wygrywając wyścig 5, wyścig otwierający w poniedziałek.
Po tym, jak amerykańska łódź pilotowana przez Jimmy’ego Spittel’a została uszkodzona w drastycznym incydencie z Hiszpanią, pojawiła się możliwość, że Nowa Zelandia może wślizgnąć się do finału trzech łodzi jako substytut.
Łódź Spithilla doznała ciężkich uszkodzeń i steru i walczyła o dotarcie do Wielkiego Finału, gdzie Australia i Japonia zostały już potwierdzone.
Czytaj więcej:
* Mieszany dzień dla Petera Burlinga Kiwisa pierwszego dnia serii SailGP w San Francisco
* Zespół American SailGP kierowany przez Jimmy’ego Spiethela wywraca się na sześć dni przed wyścigiem Million Dollar Race
* Peter Berling twierdzi, że SailGP wygrał SailGP, gdy Hiszpania i Wielka Brytania przeżyły ciężki zamach stanu
Nowa Zelandia potrzebowała zwycięstwa nad Wielką Brytanią, aby w następnym wyścigu zająć czwarte miejsce w tabeli punktów sezonowych i ponownie znajdowała się w środku rywalizacji w tym przedostatnim wyścigu, zanim wkroczyła Francja.
Mając pierwszeństwo dla łodzi sir Bena Ainsleya, Nowa Zelandia próbowała wyjaśnić sprawę, ale Francja utrzymała swoją linię, co doprowadziło do poważnej kolizji, która ominęła marynarzy z Kiwi.
Nowa Zelandia całkowicie się zatrzymała, oceniając szkody i bezpieczeństwo załogi. Zignorowali kolizję, aby ukończyć wyścig na trzecim miejscu, z wygraną Australii i Wielkiej Brytanii, która wykorzystała wpływ kolizji, aby ukończyć wyścig na drugim miejscu.
Jednak Nowozelandczycy stracili cztery punkty karne, mimo że byli na pierwszym miejscu, a wyniki sprawiły, że Nowa Zelandia zajęła rozczarowujące piąte miejsce w turnieju w San Francisco.
Wszystko okazało się akademickie, ponieważ Stany Zjednoczone były w stanie szybko wprowadzić poważne reformy przed Wielkim Finałem.
Ale było tam więcej dramatu, ponieważ Spithill prowadził zacięty wyścig, zanim został przerwany, gdy na torze pojawił się wieloryb, a wyścig został zresetowany.
Na początku drugiej połowy, alarmująco wiał wiatr z prędkością 20-30 km/h, a Australia wykorzystała Japonię i Stany Zjednoczone, które nie zdołały dotrzeć do swoich słabych punktów na początku, aby obronić tytuł.
Zwycięzca bierze wszystko było uzasadnione dla australijskiej załogi Toma Slingsby’ego, która wygrała pięć z ośmiu regat w drugim sezonie Ligi Światowej.
Nowa Zelandia zakończyła swój debiutancki sezon na piątym miejscu i będzie szukała znaczących ulepszeń, gdy nowy sezon rozpocznie się na Bermudach w maju.
Zespół, kierowany przez Burlinga i Blair Talka, z pewnością dał odczuć swoją obecność. W poniedziałek zostali potwierdzeni jako zwycięzcy inauguracyjnego SailGP „Impact League” skupionego na środowisku i zrównoważonym rozwoju. Kiwi wygrali 100 000 dolarów na cele charytatywne Live Ocean.
„Jesteśmy podekscytowani wygraniem naszej pierwszej Impact League. To był ogromny wysiłek zespołowy wszystkich zaangażowanych osób, od zespołu plażowego, zespołu żeglarskiego, kierownictwa i naszych partnerów” – powiedział Borling.
„Przez cały sezon uważnie przyjrzeliśmy się każdemu obszarowi naszej działalności, aby znaleźć sposoby na ulepszenie, opracowanie innowacyjnych rozwiązań, wprowadzenie nowych technologii, nawiązanie kontaktu ze zrównoważonymi partnerami i wykorzystanie naszego głosu, aby opowiadać się za działaniem na rzecz zdrowego oceanu poprzez Race for Future Partner Live Ocean Foundation.”
Fiona Morgan, dyrektor ds. celu i wpływu w SailGP, powiedziała: „Sport ma szansę odegrać kluczową rolę w edukowaniu ludzi na temat kryzysu klimatycznego. W ciągu zaledwie jednego sezonu zmieniliśmy sposób myślenia, promowaliśmy bardziej zrównoważony rozwój i ograniczaliśmy innowacje w naszych działaniach Zespół Nowej Zelandii jest wspaniałym przykładem zespołu, który robi rzeczy inaczej dla lepszej planety”.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.