Elektryfikacja jest dobrze ugruntowana jako kolejny krok w transporcie, przynajmniej pod względem redukcji energii i emisji. Ale nie wszyscy są przekonani, że to jedyny sposóbWielu producentów poszukuje alternatyw, takich jak wodór i paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do silników spalinowych.
Toyota, Subaru i Mazda zobowiązały się do rozwoju paliw uzyskiwanych z biomasy, a dwa poprzednie ścigały się odpowiednio BRZ i GT86 w sezonie 2022 w serii Super Taikyu w Japonii.
Użyty wodór będzie pochodził z miasta Fukuoka, które od 2015 roku produkuje wodór komercyjny.
dostarczony
Toyota będzie nadal rozwijać napędzany wodorem silnik ICE, a także pracować nad bezemisyjnymi biopaliwami.
Fukuoka produkuje Zielony wodór nie zwiększa dwutlenku węgla biogazu wytwarzanego podczas oczyszczania ścieków w Centrum Uzdatniania Wody Fukuoka City Chubu, a także prowadzi testy weryfikacyjne z partnerami korporacyjnymi, m.in. dostarczanie zielonego wodoru do zasilania ciężarówek, motocykli i pojazdów zasilanych ogniwami.
Czytaj więcej:
* Czy pojazdy napędzane wodorem to realistyczna droga do czystej energii?
* Od dawna podobno Mazda RX-9 może być napędzana wodorem
* Toyota coraz bliżej silników spalinowych napędzanych wodorem
Mazda wejdzie do klasy ST-Q, aby ścigać się w Super Taikyu w Okayamie ze specjalnym Demio (Mazda2), napędzanym 1,5-litrowym silnikiem SkyActiv-D napędzanym olejem napędowym w 100% pochodzącym z biomasy dostarczonym przez Euglenę. pora roku.
dostarczony
Wyścigowe Demio Mazdy będzie jeździć na biodieslu neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
Klasa ST-Q jest specjalnie dla każdego samochodu, który chce się ścigać i nie należy do innych klas, takich jak określone rozmiary silników lub wyścigówki GT3/GT4. Zasilany biopaliwem Demio będzie ścigał się ramię w ramię Zasilana wodorem Toyota Corolla w Okayamie.
„Współpracując i rywalizując razem w wyścigach, firmy planują przyspieszyć rozwój technologii dla wszystkich opcji i sprostać wyzwaniu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla” – powiedział Toyota w oświadczeniu.
Według Mazdy biodiesel nowej generacji jest wytwarzany ze zrównoważonych surowców, takich jak tłuszcz z mikroalg i zużyty olej spożywczy, i nie konkuruje z dostawami żywności dla ludzi, co było wcześniej problemem w przypadku biodiesla.
dostarczony
Jedną z największych wad energii wodorowej jest to, że zbiorniki są ciężkie i zajmują sporo miejsca.
Ponieważ paliwa te mogą być również stosowane jako alternatywa dla oleju napędowego w istniejących pojazdach i sprzęcie bez żadnych modyfikacji, nie jest wymagana dodatkowa infrastruktura zasilania paliwem.
Tymczasem Yamaha i Kawasaki Heavy Industries rozpoczną opracowywanie wodoru do zastosowań w motocyklach i przemyśle ciężkim.
Kawasaki prowadzi testy weryfikacyjne, aby transportować do Japonii wysokotonażowy, tani wodór pozyskiwany z australijskiego węgla brunatnego. Do końca roku podatkowego 2021 planuje transportować wodór za pomocą pierwszego na świecie zaprojektowanego przez siebie nośnika skroplonego wodoru Suiso Frontier.
dostarczony
Kawasaki nie tylko w niedalekiej przyszłości wypuści rowery elektryczne, ale ostatecznie zaoferuje nam również wodór jako opcję.
Działa również na silnikach napędzanych wodorem do zastosowań lądowych, morskich i powietrznych, takich jak samoloty, statki i pojazdy dwukołowe.
Yamaha będzie współpracować z Kawasaki nad rozwojem motocykli napędzanych wodorem, a Honda i Suzuki dołączą do nich w przyszłości. Cztery firmy utrzymają „wyraźną granicę między współpracą a konkurencją”, tworząc ramy, które definiują obszary współpracy i wspólnych badań.
Nie podano ram czasowych, kiedy możemy zobaczyć napędzany wodorem motocykl sportowy Ninja, więc zakładam, że jeszcze daleko.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”